Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-12-02, 20:46
  #1
Medlem
Hej!

Har varit på en intervju som gått väldigt bra på Volvo AB och även provat arbetskläder som rekryteraren skrev upp vilka storlekar jag skulle ha mm. Blev även tillfrågad om jag hade möjlighet att börja nästa vecka. Blev sedan uppringd av rekryteraren och kallad på ”drogtest” genom urinprov dagen efter. Han sa att jag skulle få svar i slutet på veckan ang anställning.

Betyder det att jag fått anställningen i och med att jag gjort urinprovet eller tas det på alla som eventuellt kan bli aktuella oavsett?

Tacksam för svar
Citera
2020-12-02, 20:54
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deelicious
Hej!

Har varit på en intervju som gått väldigt bra på Volvo AB och även provat arbetskläder som rekryteraren skrev upp vilka storlekar jag skulle ha mm. Blev även tillfrågad om jag hade möjlighet att börja nästa vecka. Blev sedan uppringd av rekryteraren och kallad på ”drogtest” genom urinprov dagen efter. Han sa att jag skulle få svar i slutet på veckan ang anställning.

Betyder det att jag fått anställningen i och med att jag gjort urinprovet eller tas det på alla som eventuellt kan bli aktuella oavsett?

Tacksam för svar

När du får ett erbjudande att ta ställning till har du fått jobbet, inte innan. Men det är lovande att du får göra pisseprov, då har dom nog intentionen att anställa dig.
Citera
2020-12-02, 21:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
När du får ett erbjudande att ta ställning till har du fått jobbet, inte innan. Men det är lovande att du får göra pisseprov, då har dom nog intentionen att anställa dig.

Så de tänker anställa mig om provet är rent? Tänker de kan ju inte hålla på och testa alla som kommer på intervju som de ej tänkt anställa?
Citera
2020-12-02, 21:20
  #4
Medlem
Har du kommit så långt ska det mycket till att du inte får jobbet.

Har du gjort några personlighetstester innan via nätet också ? Beror på vilken befattning jobbet har iofs
Citera
2020-12-02, 21:23
  #5
Medlem
thebroffessors avatar
Är det via Lernia eller?
Citera
2020-12-02, 21:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
Är det via Lernia eller?

Nej via Volvo själv
Citera
2020-12-02, 21:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Har du kommit så långt ska det mycket till att du inte får jobbet.

Har du gjort några personlighetstester innan via nätet också ? Beror på vilken befattning jobbet har iofs

Nej, men gäller ett montörsjobb och hört att de ej görs inför dessa tjänster. Dessutom brukar väl sånna tester göras innan man går på intervju och drogtest och Inte EFTER???
Citera
2020-12-02, 21:28
  #8
Medlem
Sannolikheten är hög. Skulle vilja säga att det enda som kan hindra dig är att de hittar något i urinprovet.

Man lägger inte ner så mycket tid och resurser på någon man inte tänkt anställs.
Citera
2020-12-02, 21:30
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deelicious
Nej, men gäller ett montörsjobb och hört att de ej görs inför dessa tjänster. Dessutom brukar väl sånna tester göras innan man går på intervju och drogtest och Inte EFTER???

Mellan intervjuerna och drogtestet

Jobbet är ditt om provet är rent !
__________________
Senast redigerad av Revolutions 2020-12-02 kl. 21:39.
Citera
2020-12-02, 21:33
  #10
Medlem
Du är anställ när du har ingått ett muntligt eller skriftligt avtal om detta.

Dock så går det ofta fort i svängarna så de vill ha drogtestet ur världen. Sen är det nog så att bemanningsbolaget aldrig skulle lägga pengar på ett drogtest om de inte hade ambitionen att anställa dig, så du kan nog räkna med att du kommer att bli erbjuden tjänsten.
Citera
2020-12-02, 21:58
  #11
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deelicious
Så de tänker anställa mig om provet är rent? Tänker de kan ju inte hålla på och testa alla som kommer på intervju som de ej tänkt anställa?

Beror på, var provet redan beställt inför sista intervjun?
Citera
2020-12-02, 22:10
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Beror på, var provet redan beställt inför sista intervjun?

Nej, efter intervjun blev jag uppringd och rekryteraren sa att jag blivit inbokad på en tid.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback