• 2
  • 3
2020-12-19, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nionde
Korrekt. Windows 10 r s jvla skrp, bytte tillbaka direkt efter ha installerat skiten.
Datorn blev buggig och kunde inte lira spel alls p samma stt som jag gjorde p windows 7

mvh

Lter som ett s.k. newbieproblem.
Citera
2020-12-19, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Lter som ett s.k. newbieproblem.

"Newbieproblem"? Varfr d? Inte direkt oknt att uppgraderingar av operativsystem kan drnera CPU och prestanda ganska rejlt. r du dement eller ngot?
Citera
2020-12-19, 18:41
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Citat:
Korrekt. Windows 10 r s jvla skrp, bytte tillbaka direkt efter ha installerat skiten.
Datorn blev buggig och kunde inte lira spel alls p samma stt som jag gjorde p windows 7

mvh
Jag gick frn Win 7 till Win 10 fr snart ett r sedan och har inte upplevt att spel pverkas av det. Jag spelar vldigt mycket ldre spel och allt fungerar utan minsta problem. Vilka spel r det som strular?

Vad menar du med att du inte kan spela spelen p samma stt som frut?
Citera
2020-12-19, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MammasGrabbHalva
Jag gick frn Win 7 till Win 10 fr snart ett r sedan och har inte upplevt att spel pverkas av det. Jag spelar vldigt mycket ldre spel och allt fungerar utan minsta problem. Vilka spel r det som strular?

Vad menar du med att du inte kan spela spelen p samma stt som frut?

Nr jag uppgraderade frn 7 till 10 s upplevde jag att prestandan p spelen blev oerhrt mkt smre, de spel jag testade som normaltvis fungerar felfritt p hgsta grafik var (RDR2, Ready or not (Alpha) Arma 3, Microsoft flight simulator, Dayz). Jag uppgraderade fr att kunna lira cyberpunk (Cyberpunk krver directx12).

Gick iallafall tillbaka och spelen fungerar felfritt igen. Spelar du ldre spel s lr det ju inte vara ngra problem, de jag pratar om krver en ganska kraftig bra pc om du vill lira allt p bra grafiker

mvh
Citera
2020-12-19, 18:54
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Citat:
Nr jag uppgraderade frn 7 till 10 s upplevde jag att prestandan p spelen blev oerhrt mkt smre, de spel jag testade som normaltvis fungerar felfritt p hgsta grafik var (RDR2, Ready or not (Alpha) Arma 3, Microsoft flight simulator, Dayz). Jag uppgraderade fr att kunna lira cyberpunk (Cyberpunk krver directx12).

Gick iallafall tillbaka och spelen fungerar felfritt igen. Spelar du ldre spel s lr det ju inte vara ngra problem, de jag pratar om krver en ganska kraftig bra pc om du vill lira allt p bra grafiker

mvh

Ber om urskt, trodde du menade att gamla spel du spelade inte fungerade som de skulle. Sg nu att det inte var s du menade.

Jag spelar en del nya spel ocks och de fungerar bra p Win 10, mest rpg och strategi. Cyberpunk ska vara buggigt fr en del. Annars vet jag inte vad problemet fr dig kan vara. Sknt att det lste sig nr du gick tillbaks till Win 7 igen.
Citera
2020-12-19, 19:57
Medlem
Citat:

mvh
Exakt hur frskte du uppgradera?

Ren installation bruka rekommenderas nr problem uppstr eller r kvar efter att man uppdaterat ldre Windows till 10.

Man kan kpa/lna en disk som man testar att installera om p. En extra disk har man nytta av fr extra backup, tester, spel mm. D r gammal disken kvar redo att kra om man trttnar p att testa 10.

Men koppla ur alla andra diskar tills USB/DVD har installerat klart Windows s USB/DVD inte lgger/anvnder ngot p andra disken som Windows behver fr att starta mm.

Den dagen du kpte ny datorn kan du tvingas g ver till 10. Det var saker som inte funkade nr vissa testa med 7 fr Microsoft har frskt vertyga tillverkare att inte ha 7 std.
Senast redigerad av panpo98 2020-12-19 kl. 19:59.
Citera
2020-12-19, 20:25
Medlem
nr windows 10 kom s mrkte jag att jag stndigt satt och letade efter saker. jag betade ngra tior och kpte start10. det var vrt varje re. jag kunde forma allt till precis som jag ville ha det. (mycket t windows 7 hllet.)

jag la ven in winstep fr lite andra ndringar till hur jag ville ha det. ni fr titta upp dessa program och titta om dom har lsningen fr er.
Citera
2020-12-19, 22:55
Medlem
Jag vill bara f bort Edge. Fr jag gillar inte synen av tv webblsare.
Citera
2021-03-01, 12:11
Medlem
Jag nskar att skfunktionen p Windows kunde knna igen andra sprkord och inte bara den du anvnder / p. Till exempel r mitt land och sprk instlld p svenska, s jag mste ska p svenska, men ibland glmmer jag ett ord p svenska och kommer ihg det p engelska, och jag vill kunna skriva det i skfltet fr att hitta xx Kanske skulle det bli fr mycket arbete och komplicerat.
Citera
2021-03-03, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Anvnda tv musenheter samtidigt? Vad tnkte du att du skulle f ut av det?

Exakt, undrar jag ocks?
Citera
2021-03-03, 02:56
Bannlyst
Windows har alltid varit efterblivit skit. Nr OS/2 fanns, s var det mycket bttre n Windows.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in