Citat:
Ursprungligen postat av
Harald.Guldhatt
Att Windows 10 är fullt av skräp och spionprgram vet väl de flesta. Men det saknas även grundläggande funktioner. Här är två exempel
* Man kan inte justera känsligheten individuellt på två eller fler olika möss (jag använder två).
Kan man det i MacOS och de flesta Linux-distros? (Nyfiken bara)
Citat:
Ursprungligen postat av
Harald.Guldhatt
Vanliga fönster är mycket svårare att se nu för översta delen man greppar med i musen är samma färg och flyter ihop.
Det kan bero på tema.
I mitt tema med svart som basfärg och grön som accentfärg så har inaktiva fönster en mörkgrå topbar, men aktiva fönster har en supertydlig grön topbar som sticker ut.
Dock ett nedköp jämfört med tema-hanteringen i Windows-versionerna innan Vista där man kunde enkelt separat välja färg för inaktiva topbars och färg för aktiva tobars. I win10 ser det ut som man bara har EN accentfärg att välja.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harald.Guldhatt
I filhanteraren är trädstrukturen mycket svårare att se för de har tagit bort linjerna i "trädet", det är bara små pilar vid varje nivå nu.
Mmm synd att det inte går att aktivera linjerna igen.
Nu förstår jag att syftet med tråden är att kritisera windows inbyggda features och inte att hitta alternativa program - men det låter som Q-dir skulle va en perfekt filutforskare för din smak
https://www.softwareok.com/?page=Windows/Images/Q-Dir/5
(dock förstås säkerligen inte utan sina problem - Explorer är ju så integrerad i operativsystemet, precis som Finder är i Mac, att det ofta inte går att till 100% ersätta den med tredjepartsprogram)