Citat:
Ursprungligen postat av
nionde
När jag uppgraderade från 7 till 10 så upplevde jag att prestandan på spelen blev oerhört mkt sämre, de spel jag testade som normaltvis fungerar felfritt på högsta grafik var (RDR2, Ready or not (Alpha) Arma 3, Microsoft flight simulator, Dayz). Jag uppgraderade för att kunna lira cyberpunk (Cyberpunk kräver directx12).
Gick iallafall tillbaka och spelen fungerar felfritt igen. Spelar du äldre spel så lär det ju inte vara några problem, de jag pratar om kräver en ganska kraftig bra pc om du vill lira allt på bra grafiker
mvh
Exakt hur försökte du uppgradera?
Ren installation bruka rekommenderas när problem uppstår eller är kvar efter att man uppdaterat äldre Windows till 10.
Man kan köpa/låna en disk som man testar att installera om på. En extra disk har man nytta av för extra backup, tester, spel mm. Då är gammal disken kvar redo att köra om man tröttnar på att testa 10.
Men koppla ur alla andra diskar tills USB/DVD har installerat klart Windows så USB/DVD inte lägger/använder något på andra disken som Windows behöver för att starta mm.
Den dagen du köpte ny datorn kan du tvingas gå över till 10. Det var saker som inte funkade när vissa testa med 7 för Microsoft har försökt övertyga tillverkare att inte ha 7 stöd.