• 2
  • 3
2020-12-19, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nionde
Korrekt. Windows 10 är så jävla skräp, bytte tillbaka direkt efter ha installerat skiten.
Datorn blev buggig och kunde inte lira spel alls på samma sätt som jag gjorde på windows 7

mvh

Låter som ett s.k. newbieproblem.
Citera
2020-12-19, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Låter som ett s.k. newbieproblem.

"Newbieproblem"? Varför då? Inte direkt okänt att uppgraderingar av operativsystem kan dränera CPU och prestanda ganska rejält. Är du dement eller något?
Citera
2020-12-19, 18:41
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Citat:
Korrekt. Windows 10 är så jävla skräp, bytte tillbaka direkt efter ha installerat skiten.
Datorn blev buggig och kunde inte lira spel alls på samma sätt som jag gjorde på windows 7

mvh
Jag gick från Win 7 till Win 10 för snart ett år sedan och har inte upplevt att spel påverkas av det. Jag spelar väldigt mycket äldre spel och allt fungerar utan minsta problem. Vilka spel är det som strular?

Vad menar du med att du inte kan spela spelen på samma sätt som förut?
Citera
2020-12-19, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MammasGrabbHalva
Jag gick från Win 7 till Win 10 för snart ett år sedan och har inte upplevt att spel påverkas av det. Jag spelar väldigt mycket äldre spel och allt fungerar utan minsta problem. Vilka spel är det som strular?

Vad menar du med att du inte kan spela spelen på samma sätt som förut?

När jag uppgraderade från 7 till 10 så upplevde jag att prestandan på spelen blev oerhört mkt sämre, de spel jag testade som normaltvis fungerar felfritt på högsta grafik var (RDR2, Ready or not (Alpha) Arma 3, Microsoft flight simulator, Dayz). Jag uppgraderade för att kunna lira cyberpunk (Cyberpunk kräver directx12).

Gick iallafall tillbaka och spelen fungerar felfritt igen. Spelar du äldre spel så lär det ju inte vara några problem, de jag pratar om kräver en ganska kraftig bra pc om du vill lira allt på bra grafiker

mvh
Citera
2020-12-19, 18:54
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Citat:
När jag uppgraderade från 7 till 10 så upplevde jag att prestandan på spelen blev oerhört mkt sämre, de spel jag testade som normaltvis fungerar felfritt på högsta grafik var (RDR2, Ready or not (Alpha) Arma 3, Microsoft flight simulator, Dayz). Jag uppgraderade för att kunna lira cyberpunk (Cyberpunk kräver directx12).

Gick iallafall tillbaka och spelen fungerar felfritt igen. Spelar du äldre spel så lär det ju inte vara några problem, de jag pratar om kräver en ganska kraftig bra pc om du vill lira allt på bra grafiker

mvh

Ber om ursäkt, trodde du menade att gamla spel du spelade inte fungerade som de skulle. Såg nu att det inte var så du menade.

Jag spelar en del nya spel också och de fungerar bra på Win 10, mest rpg och strategi. Cyberpunk ska vara buggigt för en del. Annars vet jag inte vad problemet för dig kan vara. Skönt att det löste sig när du gick tillbaks till Win 7 igen.
Citera
2020-12-19, 19:57
Medlem
Citat:

mvh
Exakt hur försökte du uppgradera?

Ren installation bruka rekommenderas när problem uppstår eller är kvar efter att man uppdaterat äldre Windows till 10.

Man kan köpa/låna en disk som man testar att installera om på. En extra disk har man nytta av för extra backup, tester, spel mm. Då är gammal disken kvar redo att köra om man tröttnar på att testa 10.

Men koppla ur alla andra diskar tills USB/DVD har installerat klart Windows så USB/DVD inte lägger/använder något på andra disken som Windows behöver för att starta mm.

Den dagen du köpte ny datorn kan du tvingas gå över till 10. Det var saker som inte funkade när vissa testa med 7 för Microsoft har försökt övertyga tillverkare att inte ha 7 stöd.
Senast redigerad av panpo98 2020-12-19 kl. 19:59.
Citera
2020-12-19, 20:25
Medlem
när windows 10 kom så märkte jag att jag ständigt satt och letade efter saker. jag betade några tior och köpte start10. det var värt varje öre. jag kunde forma allt till precis som jag ville ha det. (mycket åt windows 7 hållet.)

jag la även in winstep för lite andra ändringar till hur jag ville ha det. ni får titta upp dessa program och titta om dom har lösningen för er.
Citera
2020-12-19, 22:55
Medlem
Jag vill bara få bort Edge. För jag gillar inte synen av två webbläsare.
Citera
2021-03-01, 12:11
Medlem
Jag önskar att sökfunktionen på Windows kunde känna igen andra språkord och inte bara den du använder / på. Till exempel är mitt land och språk inställd på svenska, så jag måste söka på svenska, men ibland glömmer jag ett ord på svenska och kommer ihåg det på engelska, och jag vill kunna skriva det i sökfältet för att hitta ´´xx´´ Kanske skulle det bli för mycket arbete och komplicerat.
Citera
2021-03-03, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Använda två musenheter samtidigt? Vad tänkte du att du skulle få ut av det?

Exakt, undrar jag också?
Citera
2021-03-03, 02:56
Bannlyst
Windows har alltid varit efterblivit skit. När OS/2 fanns, så var det mycket bättre än Windows.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in