• 1
  • 2
2006-05-17, 03:51
Medlem
http://www.centerpartiet.se/template...e.aspx?id=3928

ebitsam adlebe, som tidigare i en tv-intervju stöttat sin mans krav på sharialagar, gör nu avbön på centerns hemsida. det är en väldigt lam sådan, och innehåller vad jag uppfattar som en direkt lögn. hon påstår att tv-reportaget klipptes på ett sätt så att hon sade saker hon inte menade. jag har sett inslaget, och som jag mindes sade hon med sina egna ord att hon ville ha ha sharialag gällande att kvinnors arvsrätt ( hälften av mannens).
dessutom envisas hon i sin ursäkt att hon ska fortsätta kämpa för segregerade badhus mellan kvinnor och män.
någon somblir sugen att rösta på henne i riksdagsvalet?
Citera
2006-05-17, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av themf
http://www.centerpartiet.se/template...e.aspx?id=3928

ebitsam adlebe, som tidigare i en tv-intervju stöttat sin mans krav på sharialagar, gör nu avbön på centerns hemsida. det är en väldigt lam sådan, och innehåller vad jag uppfattar som en direkt lögn. hon påstår att tv-reportaget klipptes på ett sätt så att hon sade saker hon inte menade. jag har sett inslaget, och som jag mindes sade hon med sina egna ord att hon ville ha ha sharialag gällande att kvinnors arvsrätt ( hälften av mannens).
dessutom envisas hon i sin ursäkt att hon ska fortsätta kämpa för segregerade badhus mellan kvinnor och män.
någon somblir sugen att rösta på henne i riksdagsvalet?
Att dom inte kan ge sig med sin jävla badhus-apartheid. Att hon inte kan göra avbön utan att falla för frestelsen att klämma in ett litet krav på samma gång.

"Nej nej, jag vill inte ha särlagstiftning för muslimer! Bara en liten sak. Snälla, en liten. Please? Tack. Jo, och så en liten sak till. Förresten... en annan grej... nä, jag ska sluta. Ska vi ta det imorrn kanske? Bra. Och du... en sista grej..."

NEJ, kan du fatta kärring, NEJ NEJ NEJ *inga* eftergifter, inga små, inga stora.
Citera
2006-05-17, 04:57
Medlem
Engelbreckts avatar
Det är nästan värt fyra år till med sosseri bara för att få se (C) trilla ut ur riksdagen.

Hur kunde jag rösta på dem i förra valet
Citera
2006-05-17, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
Det är nästan värt fyra år till med sosseri bara för att få se (C) trilla ut ur riksdagen.

Hur kunde jag rösta på dem i förra valet
Låt mig gissa: Du är farmare?
Citera
2006-05-17, 09:14
Medlem
illums avatar
Jag skulle vilja se hela intervjun. Vad hon själv hävdar utan bevis känns inte överdrivet övertygande.
Citera
2006-05-17, 09:55
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illum
Jag skulle vilja se hela intervjun. Vad hon själv hävdar utan bevis känns inte överdrivet övertygande.
Precis. Man vill se hela intervjun. Vad hon hävdar är precis lika trovärdigt som vad journalisterna hävdar..

Hon har anmält inslaget till Granskaningsnämnden för radio och tv. Då kanske man kan få tillgång till intervjun..

Om hon fick frågan om vad skillnaden mellan x och muslim x är så finns det ju en möjlighet att svaren blir sensationella för en oseriös journalist..? Jag vill se hela intervjun..
Citera
2006-05-17, 16:07
Medlem
Engelbreckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Låt mig gissa: Du är farmare?

Mycket lustigt...
Citera
2006-05-17, 23:08
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Jag vill se hela intervjun..
Jag begärde att få höra hela intervjun och fick svar att (c) ska lägga upp hela intervjun någonstans. Misstänker då att fler frågat efter den också. Jag hör av mig om jag får veta något mer. Att de vill lägga upp den innebär väl att de anser att det skulle rentvå henne? Det kanske vore bättre att inte höra den och ljuga om hur illa den är?

Eller så lägger de upp den och alla inom (c) säger oh herre gud, det här hade vi ingen aaaning om, det tar vi avstånd ifrån! Den som lever får se...
Citera
2006-05-17, 23:14
Medlem
Hin Håle.s avatar
Citat:
[...]
Är det intervjun med K.G. Hammar från tv4:s morgonshow (vet inte vad den heter. kollar bara på webben numera) det talas om, vilket jag misstänker, så fanns den ute senast förra veckan. Norman startade en tråd då den var aktuell, men eftersom han är så jävla virrig i sina formuleringar hittade jag den inte nu. Letar vidare.

EDIT: Antar att trådar som hamnat i papperskorgen inte dyker upp vid en sökning, och eftersom det var Normans tråd, så är det ju inte så otippat att den hamnade där. Mitt minne svek mig förresten, då det inte var Adlebe K.G. intervjuade, utan Maud ang. tidigare nämnda galnings utspel. Maud-intervjun kan ses på http://svt.se/svt/road/Classic/share...51648&a=589170 (även klipp från ursprungsintervjun visas).
Citera
2006-05-18, 05:16
Medlem
Citat:
Jag begärde att få höra hela intervjun och fick svar att (c) ska lägga upp hela intervjun någonstans. Misstänker då att fler frågat efter den också. Jag hör av mig om jag får veta något mer. Att de vill lägga upp den innebär väl att de anser att det skulle rentvå henne? Det kanske vore bättre att inte höra den och ljuga om hur illa den är?

Eller så lägger de upp den och alla inom (c) säger oh herre gud, det här hade vi ingen aaaning om, det tar vi avstånd ifrån! Den som lever får se...

Ja, det ska bli intressant att se. Man bör dock hålla i minnet att hon intervjuades efter att hennes mans brev bkev känt i media, varpå han genast började slingra sig och förneka att han ville ha särlagstiftning ( vilket han krävde i skrift - svart på vitt). Så det kan mycket väl vara en slingrande och undfallande kommentar när väl helheten kommer fram. har änså svårt att tro att rapport skulle "felcitera" henne. well, we'll see.

det fanns dessutom en tråd här tidigare med en länk till ett annat forum där ett e-mail från aldebe förklarade att hon blivit felciterad, men några meningar längre ned i brevet stödde sämre arvsrätt för kvinnor.

Islam är en religion som har stora problem att anpassa sig till ett västerländskt demokratiskt samhälle, och den riktning som makarna aldebe företräder har inte bara svårigheter, utan tar direkt avstånd i från grundläggande värderingar: religionens roll som privatsak och inte samhällsideologi eller rättskanon, jämlikhet mellan könen och individens rätt att forma sitt eget liv genom självständigt tänkande och debatt.
Någon som ställer sig upp i predikstol och på fullt allvar säger " rösta på socialdemokraterna, de är våra vänner", är inte demokrat. Lika lite någon som skickar runt en kravlista till alla partier och underförstått säger " säger du ja till det här så säger jag åt mina trogna församlingsmedlemmar att rösta på er!"
..Sen vet jag at en dle tycker att LO:s tvångsanslutning till SAP är samma sak, meeeen det tycker jag nog ändå inte riktigt..;-)
Citera
2006-05-18, 05:25
Medlem
!

Citat:

jag gick in och såg inslaget med KG bergström som länkades till nedan. där hänvisar han till ett email hon skickat till rapport efter intervjun, där hon - precis som i e.mailet som förekommit på ett webbforum - säger att det klippt tokigt, men sedan kläcker ur sig att muslimer ska få välja om de vill tillämpa sharia eller inte. de retoriska kunskaperna hos makarna aldebe är klart färgade av att ha växt upp i en diktatur dör brist på pressfrihet och religiones ok gör det ovant att klara en debatt i en kritiskt granskande demokrati - men jag håller mig för skratt ändå.
patetiskt!
Citera
2006-05-18, 08:46
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hin Håle.
Är det intervjun med K.G. Hammar från tv4:s morgonshow (vet inte vad den heter. kollar bara på webben numera) det talas om, vilket jag misstänker, så fanns den ute senast förra veckan.
Aha, nej det är hela intervjun av Aldebe, som i KG Hammars intervju bara tas några sekunder av. Jag får dock hålla med om att brevet som citeras där faktiskt skadar henne ännu mer. Där skriver hon ju rakt på sak att muslimer ska få välja sharia om de vill. Det var ju väldigt nobelt av Aldebe, för konceptet i Kanada var obligatorisk sharia för alla muslimer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in