Citat:
Ursprungligen postat av illum
Jag begärde att få höra hela intervjun och fick svar att (c) ska lägga upp hela intervjun någonstans. Misstänker då att fler frågat efter den också. Jag hör av mig om jag får veta något mer. Att de vill lägga upp den innebär väl att de anser att det skulle rentvå henne? Det kanske vore bättre att inte höra den och ljuga om hur illa den är?
Eller så lägger de upp den och alla inom (c) säger oh herre gud, det här hade vi ingen aaaning om, det tar vi avstånd ifrån! Den som lever får se...
Ja, det ska bli intressant att se. Man bör dock hålla i minnet att hon intervjuades efter att hennes mans brev bkev känt i media, varpå han genast började slingra sig och förneka att han ville ha särlagstiftning ( vilket han krävde i skrift - svart på vitt). Så det kan mycket väl vara en slingrande och undfallande kommentar när väl helheten kommer fram. har änså svårt att tro att rapport skulle "felcitera" henne. well, we'll see.
det fanns dessutom en tråd här tidigare med en länk till ett annat forum där ett e-mail från aldebe förklarade att hon blivit felciterad, men några meningar längre ned i brevet stödde sämre arvsrätt för kvinnor.
Islam är en religion som har stora problem att anpassa sig till ett västerländskt demokratiskt samhälle, och den riktning som makarna aldebe företräder har inte bara svårigheter, utan tar direkt avstånd i från grundläggande värderingar: religionens roll som privatsak och inte samhällsideologi eller rättskanon, jämlikhet mellan könen och individens rätt att forma sitt eget liv genom självständigt tänkande och debatt.
Någon som ställer sig upp i predikstol och på fullt allvar säger " rösta på socialdemokraterna, de är våra vänner", är inte demokrat. Lika lite någon som skickar runt en kravlista till alla partier och underförstått säger " säger du ja till det här så säger jag åt mina trogna församlingsmedlemmar att rösta på er!"
..Sen vet jag at en dle tycker att LO:s tvångsanslutning till SAP är samma sak, meeeen det tycker jag nog ändå inte riktigt..;-)