• 3
  • 4
2020-12-04, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Bor i USA så du kanske inte har stenkoll på försäkringar här men hursomhelst. Jag pratade med en försäkringssnubbe idag för att skaffa privat invaliditetsförsäkring. Han gav mig en deal för $405 per månad där jag får $10000 per månad skattefritt om jag inte kan fortsätta arbeta med samma jobb pga invaliditet. Dessutom räknas det upp med 3% per år för att täcka inflation. Om det är psykisk sjukdom så gäller det bara i två år men annars tills jag är 65. Om jag blir katastrofiskt invalid typ en grönsak så får jag $8000 per månad extra skattefritt tills jag fyller 65. Är nu 38 år.

Låter det som en bra deal? Skulle man kunna få något liknande i Swedistan?

Hej, tack för din fråga! Låter som den svenska versionen av en livförsäkring. Jag jobbar dessvärre inte med denna produkt men besök gärna konsumenternas.se för mer info och rådgivning. Länk nedan.

https://www.konsumenternas.se/forsak...av-forsakring/
Citera
2020-12-19, 23:16
Medlem
Hur stor personalrabatt får ni på försäkringar?
Citera
2020-12-20, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon_swe71
Hur stor personalrabatt får ni på försäkringar?

Hej! Jag vågar inte svara på hur mycket exakt. Dock har jag personligen inte nyttjat den rabatt som finns.
Citera
2020-12-20, 12:11
Medlem
Brukar det löna sig att köra på bankernas upplägg av "helkundsrabatter" när man också har t.ex bolån och liknande?
Vi har LF idag och är s.k helkunder och får på så vis ned räntekostnader samt pris på försäkringen (enl. dem)

Eller lönar det sig snarare att alltid jämföra med oberoende bolag?
Citera
2020-12-20, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ath0
Brukar det löna sig att köra på bankernas upplägg av "helkundsrabatter" när man också har t.ex bolån och liknande?
Vi har LF idag och är s.k helkunder och får på så vis ned räntekostnader samt pris på försäkringen (enl. dem)

Eller lönar det sig snarare att alltid jämföra med oberoende bolag?

Tack för din fråga! LF har en guldkundsrabatt upp mot 20%. Fråga alltid om pris utan rabatt. Du kan ha en dyr försäkring men en stor rabatt. Problemet med att samla sina försäkringar under ett och samma tak är att det blir svårt att endast flytta en produkt. Detta därför att rabatten ges ”per produktkategori”- det vill säga bil+hem+båt exempelvis.

Mitt tips: Börja med att jämföra din bolåneränta, fråga om den påverkas med ett eventuellt byte av samtliga försäkringar. Såvida den inte påverkas ska du ALLTID jämföra vart annat år. Glöm heller inte att ett försäkringsbolag omöjligt kan ha bäst villkor i alla produktkategorier. Länsförsäkringar är alltid starkare på hem (prismässigt) snarare än bil.
Citera
2020-12-20, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKEE
Tack för din fråga! LF har en guldkundsrabatt upp mot 20%. Fråga alltid om pris utan rabatt. Du kan ha en dyr försäkring men en stor rabatt. Problemet med att samla sina försäkringar under ett och samma tak är att det blir svårt att endast flytta en produkt. Detta därför att rabatten ges ”per produktkategori”- det vill säga bil+hem+båt exempelvis.

Mitt tips: Börja med att jämföra din bolåneränta, fråga om den påverkas med ett eventuellt byte av samtliga försäkringar. Såvida den inte påverkas ska du ALLTID jämföra vart annat år. Glöm heller inte att ett försäkringsbolag omöjligt kan ha bäst villkor i alla produktkategorier. Länsförsäkringar är alltid starkare på hem (prismässigt) snarare än bil.

25% till och med.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in