2022-12-24, 00:01
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
En stor majoritet i riksdagen och bland folket är för et eu medlemskap. Frågan är för närvarande helt iskall. Bara sd o v som är eu kritiska. Det finns inte på långa vägar ockommer antagligen aldrig bli en majoritet för en tvingande återvandring. Frågan är iskall. Man kan drömma och fantisera , men detta funkar inte inom politiken. Afs och många andra nationella rörelser beter sig som fjortisar.

Hos riksdagspartierna definitivt, hos folket? Det kan vi bara få reda på genom en folkomröstning, senast vi hade en sådan var 1995 och då blev det ett ja till EU, men då var EU något helt annat. Folk ville väl kunna åka till Tyskland och handla billig öl, det var väl mer eller mindre på den nivån hos den vanlige Svensson. Jag tror att det finns en stor chans att folket skulle säga nej till EU, om de blir fullt informerade. Systemmedia kommer i och för sig att göra allt för att påverka folket till att vilja stanna kvar i EU.

Fjortisar? Följer du ens andra nationella? Har du lyssnat på vad dom har att säga? SD har visat gång på gång att de är en falsk opposition och Riks har visat att de är totalt styrda av SD-ledningen.
Citera
2022-12-24, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Hos riksdagspartierna definitivt, hos folket? Det kan vi bara få reda på genom en folkomröstning, senast vi hade en sådan var 1995 och då blev det ett ja till EU, men då var EU något helt annat. Folk ville väl kunna åka till Tyskland och handla billig öl, det var väl mer eller mindre på den nivån hos den vanlige Svensson. Jag tror att det finns en stor chans att folket skulle säga nej till EU, om de blir fullt informerade. Systemmedia kommer i och för sig att göra allt för att påverka folket till att vilja stanna kvar i EU.

Fjortisar? Följer du ens andra nationella? Har du lyssnat på vad dom har att säga? SD har visat gång på gång att de är en falsk opposition och Riks har visat att de är totalt styrda av SD-ledningen.
Ja vindar kan vända, men det krävs nog något liknande som förbjud mot snus eller ökade skatter på produkten för en radikal omsvängning i eu frågan. Kanske kan ökad fattigdom också leda till liknande skeenden. På Riks bestämmer Dick E. Falsk eller kontrollerad opposition är ett begrepp framfört av just fjortisar. Den nationella rörelsen måste växa upp och sluta vara politiska analfabeter. Ja jag har kollat lite på Svegot på tuben.
Citera
2022-12-24, 00:37
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:

Jag minns att ett stort argument för ett EU-medlemskap, var att det blev mycket enklare att resa utomlands då det var en och samma valuta
Citera
2022-12-24, 00:39
Medlem
gunnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Allard och Chang har ett samtal som kommer visas imorgon. Chang är ju med i MED han också.

Undrar när Riks kommer bjuda in någon från Afs.

Jag tror faktiskt att dom utan problem skulle kunna tänka sig att bjuda in Lennart Matikainen om det finns ett ämne som han kan och är duktig på
Citera
2022-12-24, 00:40
Medlem
Citat:
Finns mycket godbitar i Riks arkiv som man missat. Hehe såg att Gert Fylking varit med i fyra avsnitt. Detta är tvhistoria. Tuffa tagningar: den importerade offferkulturen är ett intressant samtal. https://www.youtube.com/watch?v=gMKai_F1_88. Här har vi et samtal med Henrik Jönsson, en mycket duktig politisk pedagog som borde vara en förebild för Riks medarbetare. Hehe intervjuaren verkar helt förälskad.https://www.youtube.com/watch?v=qBxlI_Przlc. Målet för Riks måste vara att bli den största svenska politiska kanalen på youtube. De är tio gånger större än sossarnas kanal men ligger fortfarande efter sådana som Angry Foreigner och Henrik Jönsson.
Ett intressant samtal, yttrandefrihet och alternativmedia med swebbtvs Mikael Willgert. https://www.youtube.com/watch?v=cMLDfEDUJAM
Citera
2022-12-24, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
Jag tror faktiskt att dom utan problem skulle kunna tänka sig att bjuda in Lennart Matikainen om det finns ett ämne som han kan och är duktig på
Både LM och Kasselstrand är ju gamla sdare. Kollar ibland på LM på tuben. Det är ganska trevligt.
Citera
2022-12-24, 03:01
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag minns att ett stort argument för ett EU-medlemskap, var att det blev mycket enklare att resa utomlands då det var en och samma valuta

Ja du ser, inte klokt.

Citat:
Ursprungligen postat av gunnark

Matikainen är väl det närmaste Riks skulle våga sig på, han är ganska "safe" i jämförelse med många andra, han är i alla fall ingen jag personligen skulle vilja se stå och debattera hos Riks. Han har även många åsikter som stämmer överens med SD:s, vilket gör att jag ibland undrar varför han är med i AfS.

Citat:
Ja vindar kan vända, men det krävs nog något liknande som förbjud mot snus eller ökade skatter på produkten för en radikal omsvängning i eu frågan. Kanske kan ökad fattigdom också leda till liknande skeenden. På Riks bestämmer Dick E. Falsk eller kontrollerad opposition är ett begrepp framfört av just fjortisar. Den nationella rörelsen måste växa upp och sluta vara politiska analfabeter. Ja jag har kollat lite på Svegot på tuben.

Vindarna ska vända och då kan man inte spela efter etablissemangets regler för då förlor man alltid. Det har du helt rätt i om fler konkreta saker i vardagen skulle påverka svensken mer, ja det skulle såklart hjälpa om man vill få till ett Swexit. Dick har säkert fått en lista på vilka som inte får medverka i Riks, lite som den här listan "SD-dokument som förbjöd alternativa medier kom verkligen från SD": https://www.friatider.se/sd-dokument...kligen-fr-n-sd

Om man säger att man är något man inte är då är man en falsk opposition, då lurar man sina väljare. Svegot är bra, helt klart en favorit när det kommer till nationella poddar.

God Jul på er alla i tråden! 🎅🎄
Senast redigerad av Kackotopi 2022-12-24 kl. 03:22. Anledning: *som
Citera
2022-12-24, 10:52
Medlem
Citat:

God Jul på er alla i tråden! 🎅🎄
God Jul! God Jul även till Riks som gör ett bra jobb.
Citera
2022-12-28, 00:16
Medlem
Samtal med samhället är riktigt bra. SVT med nio miljarder i bidrag klarar inte av av att ha dylika samtal av olika skäl. Hotspot, hur kan vi och samtal med samhället är det enda vi har kvar av det demokratiska samtalet i offentligheten. Här är Lars Vilks och CJ i samtal. https://www.youtube.com/watch?v=Oq21RoMtO9E
Citera
2022-12-30, 14:40
Medlem
Krimkolls avatar
#FreeRebecka!

Hoppas på comeback efter nyårsskiftet

Politiker på den skitiga vänsterliberala kanten ska väl ge fan i att kritisera journalister och hålla armlängds avstånd, var det inte så? Varför skulle inte det gälla även Riks och annan alternativmedia? Vänsterfjantarna ska ge fan i att kommentera vem som är reporter och journalist på Riks. Samma ska väl gälla åt alla håll eller?
Senast redigerad av Krimkoll 2022-12-30 kl. 14:44.
Citera
2022-12-30, 15:26
Medlem
Tuffa tagningar är också en riktigt bra programserie som jag missat. Emmie och Luai som programledare.Är svenskar masochister? Sociologen och författaren Göran Adamsson gästar Tuffa Tagningar https://www.youtube.com/watch?v=GomN1bTa2Ncu
Citera
2022-12-31, 11:57
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det har väl vänt ganska rejält sedan SD blev stödparti. Visserligen återstår oceaner av arbete men debatten är helt annorlunda idag än för bara några år sedan.
Elprisvansinnet lär inte ha ökar stödet för EU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in