2020-11-30, 16:29
Medlem
Jag har inte använt badoo innan men tankade hem det provade och har nu flera kvinnonamn "Elin vill chatta" bland mina meddelanden. Har dock inte gillat Elin så förstår inte varför det här kommer upp öht? Flera stycken damer jag inte har gillat alls "vill chatta" med mig.. vad fan betyder det? Vad har dom gjort och varför finns det bland mina meddelanden?

Jag är en n00b på badoo som sagt.
Citera
2020-11-30, 16:31
Avstängd
Ehh...sökfunktion?
Citera
2020-11-30, 16:36
Medlem
Har du betalat? Dejtsidor/appar gör mycket fake meddelande för att du ska betala för att se dessa.
Citera
Medlem
franges avatar
Det är Badoo som spammar "reklam"meddelanden för att försöka pusha dig till att skriva till dem. Det är inget som användarna själv väljer aktivt (alltså någon funktion) - utan det är (förmodligen) så att de har Guld eller Premium eller vad det heter så de marknadsförs och trycks upp i ansiktet på andra användare.

Bara för att Badoo påstår att de "Elin vill chatta" så betyder det att hon faktiskt själv vill det - än mindre nödvändigtvis just med dig. Se det som spammail.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Det betyder att Badoo vill att du ska betala pengar för att chatta. De vill helt enkelt lura dig.
Citera
2020-11-30, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Har du betalat? Dejtsidor/appar gör mycket fake meddelande för att du ska betala för att se dessa.
Är ingen betaltorsk.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det är Badoo som spammar "reklam"meddelanden för att försöka pusha dig till att skriva till dem. Det är inget som användarna själv väljer aktivt (alltså någon funktion) - utan det är (förmodligen) så att de har Guld eller Premium eller vad det heter så de marknadsförs och trycks upp i ansiktet på andra användare.

Bara för att Badoo påstår att de "Elin vill chatta" så betyder det att hon faktiskt själv vill det - än mindre nödvändigtvis just med dig. Se det som spammail.
Dom här fula brudarna har premiumfunktionen och därför trycks deras fula ansikten upp i inkorgen på killar dom gillat? Får fan notis haha.
Citera
2020-11-30, 18:28
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange

Kan också hänga ihop med att Elin zappat in på användarens profil.
Citera
2020-11-30, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Kan också hänga ihop med att Elin zappat in på användarens profil.
Fast då står det att X har besökt ens profil. Detta är annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in