2020-12-04, 20:55
Medlem
likabarnlekaballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Jo det är ju just precis det.
Kallas för nedtrappning. tex Subotex behandling går ut på det.
Spela nu inte mer dum än du är.

Ja jag hade då varit trygg att trappa ner en drog när personalen springer runt flöddrad och speedad...
Citat:
Ja eller så tar du lite kurser på universitetet och läser medicin så får du rätt snabbt veta skillnaden på bruk och missbruk.
Du fattar det nog inte men i denna tråden är det du som tar priset som den dummaste.

Dels har du ingen aning på definitionen på bruk eller missbruk. För det andra vet du inte att 30 mg är en högst modest dosering mot ångest.

AAS missbruk i 7år. Benzo dagligen i flera år. Centralstimulerande preparat dagligen i x antalr år. Opioder vid huvudvärk?? Varenda jävla läkare hade garanterat skrivit under på att den personen har en missbruks problematik!

Fortsätt gärna diskutera och gör bort dig ännu mer! Haha! Kvällens underhållning!
Citera
2020-12-04, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av likabarnlekaball
Ja jag hade då varit trygg att trappa ner en drog när personalen springer runt flöddrad och speedad...

AAS missbruk i 7år. Benzo dagligen i flera år. Centralstimulerande preparat dagligen i x antalr år. Opioder vid huvudvärk?? Varenda jävla läkare hade garanterat skrivit under på att den personen har en missbruks problematik!

Fortsätt gärna diskutera och gör bort dig ännu mer! Haha! Kvällens underhållning!

Fast du missade det nyss att det var just precis jag som sågade dig längst med fotknölarna.

Garvet det bjöd du på ikväll

Inte lätt då man är för dum för ta dig in på de högre utbildningarna va?
Citera
2020-12-04, 21:00
Bannlyst
Citat:

Fast nu står det inte så i min läkarjournal som jag har hämtat ut
Därför jag fortfarande utan problem får den medicinen jag fr utan ifrågasättande.

Samt ja. jag har fått second opinion av en andra läkare. Samt igen, Neuropsykolog som även gjort utredning angående ADHD

AAS däremot står det som jag har haft ett missbruk.
Men det är inte AS vi talar om nu så håll dig till topic.
Citera
2020-12-04, 21:06
Medlem
likabarnlekaballs avatar
Citat:
Fast du missade det nyss att det var just precis jag som sågade dig längst med fotknölarna.

Garvet det bjöd du på ikväll

Inte lätt då man är för dum för ta dig in på de högre utbildningarna va?

Haha, sågade mig med vad? Snarare kittlade mina fotsulor med dina dumheter! Nu får du lägga ner...
Jag går en högutbildad utbildning på universitet! Skulle jag bli ledsen? Du måste gått ut med ett A i medicin va? Skulle vi inte hålla oss till topic?

Citat:
Fast nu står det inte så i min läkarjournal som jag har hämtat ut
Därför jag fortfarande utan problem får den medicinen jag fr utan ifrågasättande.

Samt ja. jag har fått second opinion av en andra läkare. Samt igen, Neuropsykolog som även gjort utredning angående ADHD

AAS däremot står det som jag har haft ett missbruk.
Men det är inte AS vi talar om nu så håll dig till topic.

Då står det alltså i din journal att du haft problem med missbruk trots allt? Vad oväntat! Sluta att briljera nu
Citera
2020-12-04, 21:08
Bannlyst
Citat:
Haha, sågade mig med vad? Snarare kittlade mina fotsulor med dina dumheter! Nu får du lägga ner...
Jag går en högutbildad utbildning på universitet! Skulle jag bli ledsen? Skulle vi inte hålla oss till topic?

Då står det alltså i din journal att du haft problem med missbruk trots allt? Vad oväntat! Sluta att briljera nu

Står AAS ja.

Men det rörde inte topic.

Vi snackade Benzo och skillnad på bruk och missbruk.
Så grabben Du förlorade stort.

Ta nu och svälj den där stoltheten och acceptera du är den som gjort bort dig i tråden och ämnet överlag.
Citera
2020-12-04, 21:09
Bannlyst
Citat:
Jag går en högutbildad utbildning på universitet! Skulle jag bli ledsen? Du måste gått ut med ett A i medicin va? Skulle vi inte hålla oss till topic?

Tydligen så här Jag är ganska bra betyg för jag fick ut mitt examensbevis och där Kunde jag få arbeta utomlands. Där jag tjänar en lön som troligtvis är tre gånger så hög som din i Sverige.
Citera
2020-12-04, 21:12
Bannlyst
Shit så ägd du blev där kompis

Gå nu och lägg dig innan du gör bort dig i fler ämnen som är dig övermäktiga.
Citera
2020-12-04, 21:15
Medlem
likabarnlekaballs avatar
Citat:
Du kan ju googla annars Du fick dumhuvudpriset ikväll Oj shit fan vad det såg ut som du nyss gjorde bort dig grabben. Jag tog och gjorde sökningen åt dig så du lättare skulle förstå det.
Se så- dags ta fram glasögonen och börja lära dig något.

Källa:https://www.alna.se/fragor-fakta/missbruk-och-beroende

Missbruk (enligt DSM IV) – om minst ett av följande kriterier uppfylls under en och samma tolvmånadersperiod:
Upprepat bruk som leder till att individen misslyckas med att fullgöra sina skyldigheter på arbetet, i skolan eller i hemmet.
Upprepat bruk i situationer som medför betydande risk för fysisk skada ( t ex rattfylleri).
Upprepade problem med rättvisan då personen varit påverkad.

Fortsatt bruk trots ständiga eller återkommande problem av social eller mellanmänsklig natur orsakade eller förstärkta av berusning.

Att vara tempramentsfull full med sterioider, flöddrad på benzo och speedad på CS preparat är alltså inte att köra bil berusad? HAHA! Lägg därtill opioder vid huvudvärk?

Att steriod missbrukare och benzo torskar inte har tedenser till att slåss? Amefatmin på det?

Hur mår ditt hjärta egentligen? Måste vara helt åt helvete!
Citat:
Beroende (enligt DSM IV) – om minst tre av följande kriterier uppfylls under en och samma tolvmånadersperiod:
Ökad tolerans – behov av påtagligt ökad mängd p g a påtagligt minskad effekt.
Abstinens – karakteristiska abstinenssymptom eller återställare.
Använder t ex alkohol i större mängd eller under längre tid än vad som avsågs.
Varaktig önskan eller misslyckade försök att begränsa eller kontrollera bruket.
Mycket tid ägnas åt att få tag på t ex alkohol, använda alkohol eller hämta sig från effekten.
Viktiga aktiviteter – på jobbet och fritiden, sociala aktiviteter etc, överges eller minskas på grund av bruket.
Bruket av ex alkohol fortsätter trots att man vet att fysiska eller psykiska besvär förvärras.

Du som är så duktig i medicin! Du får alltså ingen tolerans utveckling av benzo? och inte av cs preparat? Varenda persons upplevelser i denna forumsdel gällande dessa droger stämmer alltså itne?

Du får alltså ingen abstinens om du slutar stört med ditt årliga missbruk av benzo? Sluta då? Det är ju inga problem!

Ditt hjärta lär inte må bra, men ditt pyske är ju helt åt helvete! Det kan vi alla konstantera av din unika självinsikt du delat med dig av Trots det missbrukar du ändå friskt varje dag..
Citera
2020-12-04, 21:20
Bannlyst
Citat:
Att vara tempramentsfull full med sterioider, flöddrad på benzo och speedad på CS preparat är alltså inte att köra bil berusad? HAHA! Lägg därtill opioder vid huvudvärk?

Att steriod missbrukare och benzo torskar inte har tedenser till att slåss? Amefatmin på det?

Hur mår ditt hjärta egentligen? Måste vara helt åt helvete!

Du som är så duktig i medicin! Du får alltså ingen tolerans utveckling av benzo? och inte av cs preparat? Varenda persons upplevelser i denna forumsdel gällande dessa droger stämmer alltså itne?

Du får alltså ingen abstinens om du slutar stört med ditt årliga missbruk av benzo? Sluta då? Det är ju inga problem!

Ditt hjärta lär inte må bra, men ditt pyske är ju helt åt helvete! Det kan vi alla konstantera av din unika självinsikt du delat med dig av Trots det missbrukar du ändå friskt varje dag..

Min fysiska hälsa är på topp. Löpning, gym och kampsport så oroa dig inte för den
Skulle tro jag får abstinens då jag slutar med benzo. Har aldrig sagt något annat.
Men jag skulle nog klarat av att trappa ner på det enklare än vad ni i tråden försöker skrämma TS med.

Men varför skall jag sluta med min medicin (benzo) för då? Det funkar ju i stort sett utmärkt nu och har gjort i 20 års tid. Så varför skall jag må dåligt för? Läser du ens mina inlägg jag skrivit eller minnet är så sabbat av ditt knarkande så du inte har kvar KTM (korttidsminnet) Eller LTM.

Som jag skrev innan vart utan Benzo i ett par veckors tid då jag skulle på arbetsintervju i Norge och det gick ju hur bra som helst. Enligt er i tråden så krävs det år på behandlingshem.

Lägg nu ner. Du förlorade denna debatten. Ta det som en man och sluta nu göra bort dig ytterligare.
Citera
2020-12-04, 21:28
Medlem
likabarnlekaballs avatar
Citat:
Min fysiska hälsa är på topp. Löpning, gym och kampsport så oroa dig inte för den
Skulle tro jag får abstinens då jag slutar med benzo. Har aldrig sagt något annat.
Men jag skulle nog klarat av att trappa ner på det enklare än vad ni i tråden försöker skrämma TS med.

Jaja, självklart är din fysiska hälsa på topp! Vilket svar hade vi väntat oss egentligen från dig? Snubben med bra självinsikt!

Så det är dumt att avråda personer att börja med benzo när det egentligen inte behövs? När personen lurar sig själv och tror att han behöver 2mg diazepam för att ringa sin mor? Istället för att bara göra det oavsett om det är riktigt jobbigt? När personen tidigare varit alkholist?
Citat:
Men varför skall jag sluta med min medicin (benzo) för då? Det funkar ju i stort sett utmärkt nu och har gjort i 20 års tid. Så varför skall jag må dåligt för? Läser du ens mina inlägg jag skrivit eller minnet är så sabbat av ditt knarkande så du inte har kvar KTM (korttidsminnet) Eller LTM.

Du behöver inte sluta. Men ville bara konstatera att man helt klart får absintens, en grov sådan om man tagit benzo dagligen i flera år! Läs bara alla skräckhistorier här på forumet.. Jag kände tom. av abstinens efter 10mg dia/tredje dag i ett halvår! Kan inte ens föreställa mig hur det känns efter högre doser dagligen i flera år...
Citat:
Som jag skrev innan vart utan Benzo i ett par veckors tid då jag skulle på arbetsintervju i Norge och det gick ju hur bra som helst. Enligt er i tråden så krävs det år på behandlingshem.

Lägg nu ner. Du förlorade denna debatten. Ta det som en man och sluta nu göra bort dig ytterligare.

Ja inte orkar jag slösa bort mer tid på dig nu, men tackar så mycket för underhållning. Vilket jävla fån du är Ser ner på folk som knarkar medan du gör det själv, det var mest det som var så otroligt jävla pinsamt!
Citera
2020-12-04, 21:33
Bannlyst
Citat:
Jaja, självklart är din fysiska hälsa på topp! Vilket svar hade vi väntat oss egentligen från dig? Snubben med bra självinsikt!

Så det är dumt att avråda personer att börja med benzo när det egentligen inte behövs? När personen lurar sig själv och tror att han behöver 2mg diazepam för att ringa sin mor? Istället för att bara göra det oavsett om det är riktigt jobbigt? När personen tidigare varit alkholist?

Du behöver inte sluta. Men ville bara konstatera att man helt klart får absintens, en grov sådan om man tagit benzo dagligen i flera år! Läs bara alla skräckhistorier här på forumet.. Jag kände tom. av abstinens efter 10mg dia/tredje dag i ett halvår! Kan inte ens föreställa mig hur det känns efter högre doser dagligen i flera år...

Ja inte orkar jag slösa bort mer tid på dig nu, men tackar så mycket för underhållning. Vilket jävla fån du är Ser ner på folk som knarkar medan du gör det själv, det var mest det som var så otroligt jävla pinsamt!

Att du kände av din abstinens efter ett halvår de säger egentligen allting om att du är en ganska svag person faktiskt. Det är ingenting jag kommer att håna dig för.
Men testa gå av AAS efter 7 år i sträck. DET ÄR EN RIKTIG AVTÄNDNING SOM SLÅR ALLT.
Den klarade jag av på egen hand genom hård träning och en hel del stöttning av min sambo.

Skräckhistorierna på FB har jag slutat lyssna på då de flesta faktiskt här på detta forum är troll eller 14 åringar som inte vet ett skit.

Det finns ett fåtal "äkta" här inne som vet vad dem snackar om. - Du är inte en av dem.
Citera
2020-12-04, 21:34
Bannlyst
Citat:

Det är jag som skall tacka
Du har bevisat igen att FB består mest av knäppskallar och låtsas experter. Mår man dåligt av sluta med benzo efter en dos på 10 mg i ett halvår. Då är man nog en "känslig person"

Se så till sängkammaren nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in