2020-12-02, 07:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MorsLillaGosse
Teoretiskt så kan du ta 5mg om dagen i 18 år. Men det tar inte länge innan skiten slutar funka, om man tar 5mg om dagen i 18 år så är det helt onödigt för du får ingen effekt av det. Gissar att personen du känner inte mår speciellt dåligt alltså och klarar livet utan benzo, ännu en anledning varför det är helt onödigt att han/hon tar varje dag. Om denna person skulle uppleva ett trauma nu och erfara riktig allvarlig ångest så skulle inte benzon hjälpa för ett öre utan att han/hon höjer dosen

Tackar som sagt för alla varningar. Det gäller verkligen att ha respekt för droger och inte börja missbruka.

Hade som sagt varit kul om man fått något svar från folk som inte torskat på benzo också
Senast redigerad av datornurrrden 2020-12-02 kl. 07:40.
Citera
2020-12-02, 10:58
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onerider
Förstår det måste vara dödstrist att läsa alla svar i tråden. Missförstå oss inte, benso är jättebra medicin om den används rätt(rätt sort till rätt orsaker), och om den förskrivs till lämpliga individer. Det är din anamnes som får oss att reagera som vi gör.

Det finns absolut ingen tvekan om att du kommer få bra dagar om du börjar ta medicinen, men du måste förstå att det är på bekostnad av att dina dåliga dagar kommer bli värre än vad du någonsin upplevt dem förut.

Precis som allt annat sinnesförändrande får man en smekmånad. Om du inte står ut med vardagen nu och behöver fly så har du ingen aning om hur illa det kommer bli. Alkoholångest är en barnlek i jämförelse och jag pratar inte ens om beroende eller missbruk.

Varje tablett kommer sänka nivån på skalan för vad du står ut med tills du slutar med dem. Det är omöjligt att undgå detta. Ingen blir starkare mentalt av dem. Man får ingen mental frist som du tänker dig där man vilar upp sig. Du lånar på ditt normala kapital av oro och förbrukar det i förtid. Allt som förskjuts kommer komma tillbaka starkare, jobbigare, svårare.

Jag vet inte hur många tabletter du kommer komma undan med att ta före du inte längre står ut med vardagen och medicinen blir din enda räddning. Du vet inte heller.

Återigen, det är din historik som får oss att svara som vi gör. Enda tillfälle jag ser dig som lämplig att behandlas med benso vore vid insättandet av en stämningsstabiliserande psykofarmaka ifall den ger ökad ångest och oro som biverkan vid insättning.

Jag är hemskt ledsen, men jag hoppas du väljer att hitta andra sätt. Rannsaka dig själv, när, var hur och varför började det. Finns det psykisk sjukdom i släkten? Förklaringar i händelser i unga år? Mådde du bra som tonåring långt in i puberteten har du väldigt goda chanser att hitta tillbaka till det.

Kanske sluta försöka passa in i så som samhället är danat och gör ändringar i hur du lever ditt liv så det passar dig? Kanske behöver du leva som en inuit på Grönland för att må bra?

Detta är ett alldeles strålande inlägg som alla som funderar i liknande banor som ts borde ta till sig av.
Citera
2020-12-02, 11:05
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datornurrrden
Tackar som sagt för alla varningar. Det gäller verkligen att ha respekt för droger och inte börja missbruka.

Hade som sagt varit kul om man fått något svar från folk som inte torskat på benzo också

Det är klart att det finns en och annan som inte gjort det. Men ska du, med din bakgrund med alkoholmissbruk (benzo kallas torrfylla av en anledning) verkligen ta chansen att du skulle vara en av dessa få individer? Och även om du mot förmodan skulle lyckas kommer du aldrig må riktigt bra så länge du måste äta piller som en krycka för att kunna fungera. Och, det där riktiga beroendet kan komma när som helst. I mitt fall tog det 2-3 år... man går aldrig säker från det så länge man äter regelbundet.

Det absolut bästa du skulle kunna göra nu är att slänga alla pillerna nu på direkten och aldrig se tillbaka. Sen ger du dig fan på att förändra ditt liv. Det är något du hade lagt on hold om du gått på piller, men nu har du chansen att göra något bra av ditt liv.

PM:a mig om du behöver tips/råd.
Senast redigerad av populopidus 2020-12-02 kl. 11:07.
Citera
2020-12-02, 13:34
Medlem
likabarnlekaballs avatar
Du är liksom uppe kl 3 på nätterna enda in till tidigt morgon... Inte undra på att du mår dåligt! Börja där!

Ge fan i benzon. Du kommer garanterat åka dit hårt, det märker man av ditt romantiserande kring att en tablett kan få dig att klara vardagen.. Du har dessutom varit alkoholist och benzon binder exakt på samma receptorer, inte undra på varför du gillade effekten.

Fet cred till alla här som avråder TS till att börja med benzo, ni är godhjärtade allihop och vet vad ni snackar om!
Citera
2020-12-02, 20:24
Medlem
Citat:
Tackar igen för alla varningar. Vet som sagt hur svårt det kan vara att missbruka en drog, försökte självmedicinera mig med alkohol under ca ett år, drack väl en liter whiskey om dagen. Dock kunde jag sluta cold turkey utan problem och har nu inte rört en droppe på 8 månader och har ingen lust att dricka igen.

Om vi skippar varningarna för en stund, blir man beroende/ökar tolerans om man tar 5-10mg i veckan och lyckas hålla det, generellt sett? Jag har själv en bekant som gått på 5mg om dagen och gjort detta i 18 år, men nu är inte min plan dagligen utan en gång i veckan.

Finns det absolut inte en enda här på FB som använder benso och har gjort det under en längre tid utan att bli beroende/förstört sitt liv? Meningen med tråden var egentligen denna fråga, ville höra hur det är och fungerar, men det råkade bli om min personliga resa istället.

Om du läser mina inlägg igen så ser du att det jag skriver inte är kopplat till fysiskt beroende eller nödvändigtvis missbruk.

Det är bara så enkelt att mår man dåligt hela tiden funkar det inte att köpa sig fri tillfälligt. Det benso funkar för vad gäller just ångest är ifall du mår minst ok eller i alla fall så du klarar dig igenom vardagen utan för mycket vemod men plötsligt råkar du ut för någon skit du bara inte kan hantera, då är benso ok. Torgskräck, sociala sammanhang etc, men nästan allt medicinen förskrivs för när det gäller ångest och oro måste följas upp med någon form av kbt behandling, livsstilsändringar, lämpligare medicn.

Du blir aldrig bra från torgskräck med hjälp av benso ifall du flyr med en tablett var gång. Personer som kan ha pillerna i fickan som en trygghet, en flyktväg och pusha gränserna själv och på så sätt komma över sin torgskräck var mottagliga för kbt från början och hade egentligen aldrig behövt medicinen. Flygskräck med ett par resor om året går bra utan uppföljning, likaså tandläkare. Reser man inom jobbet flera dar i veckan är det kört

Det du är ute efter är detsamma som att ta sig en fylla. Eller som en torsk som försöker köpa kärlek för att döva sin ensamhet.

Klart det finns massvis med människor som har benso och det fungerar bra för, men återigen, det är bakomliggande behov och orsaker som avgör utgång. Är du en akutsjuksköterska som bara inte kan hantera din sömn efter det sker dödsfall på jobbet, eller är du en polis på landet som är väldigt skärrad efter en skottlossning så är det inga problem lixom.

Är du däremot en sjuksköterska som är trött på att livet suger, tycker allt är jobbigt och behöver ta benso bara för att stå ut på jobbet med allt slarv och tapp i omdöme det innebär så JA då är det ett stort jävla problem och det leder bara till ett evigt duttande med tabletterna. Och om jag förstod situationen rätt var du arbetslös redan? Och du tror du kommer nöja dig med att må bra en dag i veckan? (edit: läste igen att du jobbar hemifrån, du behöver miljöombyte om dagarna)

Sen är det inte så medicinen fungerar heller, att man magiskt bara mår bra av den. Den tar bara tillfälligt bort din ångest, det är därför du får eufori och mår så bra. Den euforin ligger inte lagrad i medicinen på något sätt.

Eftersom ditt mående är som det är kommer du inte kunna uppleva hur det är att ta benso när du är ångest och orosfri. Det är en vämjelig känsla för de allra flesta.

Det är inte medicinen det är fel på. Det är vissa av de som får den förskriven, men nej, man blir inte kliniskt beroende så länge man inte överstiger 10mg var femte dag. Dock är det fullt tillräckligt att fucka upp sitt psyke ännu mer
Senast redigerad av onerider 2020-12-02 kl. 21:02.
Citera
2020-12-03, 04:44
Bannlyst
Tack igen för alla varningar, från torskar Men det är dessa varningar som slår hårdast!

Hursomhelst, med det gällande läget och hur det varit de senaste 7 åren, så tar jag förmodligen mitt liv inom ett par år, så jag gav det ett försök iallafall. Har nu tagit 2mg och har på 2 timmar fått mer gjort än vad jag normalt gör på ett helt år, även kontaktat mamma som jag bråkat med och inte pratat med på 4 år. Sambon har alltid varit hjälpsam gällande min ångest så hon håller i pillerna. Det blir 2-5mg en gång i veckan och sedan vid ångestattacker, så får vi se hur det går med denna klapp på ryggen för att komma på fötterna igen. Kan uppdatera i tråden om någon är interesserad.

Alla må väl!
Senast redigerad av datornurrrden 2020-12-03 kl. 04:49.
Citera
2020-12-03, 12:13
Medlem
Izzardkings avatar
Citat:
Detta är en tråd jag gått och funderat på länge så det hade varit kul om man fått en pytteliten kant här på FB.

Jag har nu i flera år mått dåligt, testat det mesta (tro mig när jag säger det), även lyckats gå och bli alkis under en period (ren nu), men generellt sett så är det låg energi, deppighet och panikkänslor när jag är utanför hemmet. Alltid är det något som ligger i psyket och trycker i bakgrunden, aldrig känner jag mig riktigt glad eller lugn.

Och för att göra en lång historia kort så mitt i detta, förra veckan, fick jag i mig 5mg diazepam... och jag mådde så fantastiskt jävla bra! Det kändes nästan som man åkte tillbaka till 15bast innan ångesten och all skit drog igång, grät faktiskt av känslan av att bara inte ha någon ångest och känna mig normal. Fick en sån jävla motivation att jag städade hela lägenheten och fick riktigt mycket jobb gjort (jobbar hemma), tror heller aldrig jag varit så snäll mot min sambo som jag var då...

Jag vet att man inte ska förlita sig på piller men jag tror fan jag kan behöva en push i ryggen just nu för att komma på fötter igen, och jag funderar på att medicinera mig med diazepam. Om jag ändå ska vara en zombie dagarna långa, så kan det väl ändå vara värt ett försök?
Jag har spenderat flera timmar här på FB och läst om allas upplevelser och insett att benso är något man måste respektera något djävulskt, vilket jag gör. Jag har en enorm respekt för den, därför undrar jag hur mycket och hur ofta kan man ta benso utan att bli beroende eller öka toleransen anmärkningsvärt?

Jag tog 5mg diazepam och det funkade perfekt. Om dagligen inte är rätt väg att gå så kanske 2-3 gånger i veckan? Vad tror ni om det? Kan jag få 2-3 dagar i veckan där jag bara kan slappna av så kan jag hålla mig de andra 4-5, det lär bli en jävla motivation i livet!
Finns det några här som brukar benso dagligen/per gånger i veckan och har gjort det i flera år? Hur fungerar det? Hur är det med toleransen? Nu är inte detta planen utan jag vill bara komma på fötterna, men går det att leva ett helt liv på benso om man sköter sig? Jag vill absolute inte "flumma", vill bara känna mig normal! Har hört att vissa gått på 5mg, till och med dagligen i flera år, och aldrig haft några problem...?

Svar uppskattas! All slags input uppskattas! Tack!

ett par gånger i veckan är absolut ingen fara!
Citera
2020-12-03, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izzardking
ett par gånger i veckan är absolut ingen fara!

I vanliga fall skulle jag hålla med och ifall man samtidigt jobbade med kbt eller andra metoder för att komma vidare. Men att som före detta alkoholist med oroväckande högt intag börja pilla med benso är inte bara att leka med eld, det är mer Hindenburg. Flyger problemfritt tills det slår fel

Finns absolut ingen risk för fysiskt beroende för TS ifall han bara avvaktar några halveringstider emellan doseringarna så aktiva metaboliter brutits ned. Så enkelt är det. Och det gäller förstås allt som är beroendeframkallande.
Citera
2020-12-03, 18:26
Medlem
populopiduss avatar
Sorgligt, men jag visste att TS inte skulle lyssna på alla varningarna och att vi talade för döva öron. Tänker inte ödsla mer tid här för det spelade ingen roll vad man säger, och TS är PRECIS i samma tankebanor som jag var i början. Good luck.
Citera
2020-12-03, 18:41
Bannlyst
re

Citat:
Detta är en tråd jag gått och funderat på länge så det hade varit kul om man fått en pytteliten kant här på FB.

Jag har nu i flera år mått dåligt, testat det mesta (tro mig när jag säger det), även lyckats gå och bli alkis under en period (ren nu), men generellt sett så är det låg energi, deppighet och panikkänslor när jag är utanför hemmet. Alltid är det något som ligger i psyket och trycker i bakgrunden, aldrig känner jag mig riktigt glad eller lugn.

Och för att göra en lång historia kort så mitt i detta, förra veckan, fick jag i mig 5mg diazepam... och jag mådde så fantastiskt jävla bra! Det kändes nästan som man åkte tillbaka till 15bast innan ångesten och all skit drog igång, grät faktiskt av känslan av att bara inte ha någon ångest och känna mig normal. Fick en sån jävla motivation att jag städade hela lägenheten och fick riktigt mycket jobb gjort (jobbar hemma), tror heller aldrig jag varit så snäll mot min sambo som jag var då...

Jag vet att man inte ska förlita sig på piller men jag tror fan jag kan behöva en push i ryggen just nu för att komma på fötter igen, och jag funderar på att medicinera mig med diazepam. Om jag ändå ska vara en zombie dagarna långa, så kan det väl ändå vara värt ett försök?
Jag har spenderat flera timmar här på FB och läst om allas upplevelser och insett att benso är något man måste respektera något djävulskt, vilket jag gör. Jag har en enorm respekt för den, därför undrar jag hur mycket och hur ofta kan man ta benso utan att bli beroende eller öka toleransen anmärkningsvärt?

Jag tog 5mg diazepam och det funkade perfekt. Om dagligen inte är rätt väg att gå så kanske 2-3 gånger i veckan? Vad tror ni om det? Kan jag få 2-3 dagar i veckan där jag bara kan slappna av så kan jag hålla mig de andra 4-5, det lär bli en jävla motivation i livet!
Finns det några här som brukar benso dagligen/per gånger i veckan och har gjort det i flera år? Hur fungerar det? Hur är det med toleransen? Nu är inte detta planen utan jag vill bara komma på fötterna, men går det att leva ett helt liv på benso om man sköter sig? Jag vill absolute inte "flumma", vill bara känna mig normal! Har hört att vissa gått på 5mg, till och med dagligen i flera år, och aldrig haft några problem...?

Svar uppskattas! All slags input uppskattas! Tack!

Förstår din nyfunna lycka och är glad för din skull.
Om dosen 5 mg passar dig så varför inte köra på den så länge du mår bra av det?
Vissa skriver man tillvänjs snabbt av benzo och ja då kanske man gör det.

Men jag har gått på det i 20 års tid. (Stesolid och Xanor) och har ännu så länge inte känt av några större problem eller jag behöver högre styrka.
Gick innan på 2 mg Xanor (stavar) dagligen.
Nu får plötsligt min läkare inte skriva ut det längre så jag har 3 x 10 mg Stesolid dagligen och haft det så snart i 2 års tid.

Ångesten finns så klart ändå alltid där men den lindras absolut av benzo.

Jag tror pundare och sånt tar betydligt högre doser av drogen/medicinen men det gör dem väl mest för att flumma och egentligen har de nog ingen ångest mer än de gillar bara knarka.
De vänjer sig troligen och behöver högre och högre doser hela tiden.

Så länge den där dosen funkar för dig så håll dig till den. Eller ha det som en "behovsmedicin" de dagar det känns riktigt piss så ta en tablett och slappna av lite.

Jag har också hört samma sak om det är ett helvete att klara sig utan det och man blir så beroende av det. Men jag höll mig ren ett par veckor innan jag skulle på arbetsintervju i Norge och det var inga problem.

Hur som haver. Lycka till med den nya medicinen och sköt medicineringen.
tillägg:

Du skall nog inte lyssna för mycket på folk som skriver på FB då dem flesta troligen köpt medicinen på svarta marknaden eller helt enkelt bara är emot medicin överlag.

När jag fick min diagnos äntligen efter ett helt liv och uppväxt med problem så när jag fick ADHD medicinen och benzo började jag fungera igen.
Kunde ha längre relationer till kvinnor och även behålla kompisar och annat utan be alla fara åt helvete.
Jag läste upp alla mina gymnasieämnen (natur) Sedan pluggade jag 5 årig Masterutbildning på universitet.

Så tydligen fungerar medicinen på vissa här i världen.

Lyssna på dig själv TS och din kropp (men framför allt läkaren) Vad FB folket här inne säger skall du ta med en stor nypa salt.

Du får som sagt själv avgöra om du tror på min berättelse eller inte. Men medicinen funkade bra på mig och tack vare den fick jag tillbaka ett liv igen.
Senast redigerad av LisaLucky 2020-12-03 kl. 18:48. Anledning: re
Citera
2020-12-03, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MorsLillaGosse
Diazepam t.ex. är en medicin som skrivs ut mycket, men de flesta läkare värda sitt salt skulle aldrig ställa någon på ett stående recept om du inte redan är torsk på det. För är du inte torsk, så blir du det så småningom. Min mormor var sjuksköterska till yrket, rena mönstermedborgaren bortsett från ångesten och hon åt Diazepam tills dagen hon dog. 80mg om dagen.

Merparten av livet spenderade hon med att endast få de negativa sidorna av skiten, så visst, hon fick ett par år där hon kunde fungera lite bättre. Men fick betala priset för det också, inget är gratis här i livet. Speciellt inte bättre mående. Jag har helt enkelt gett upp på att må så bra så att jag ska kunna fungera i samhället, det närmaste jag kommit till att vara funktionell är amfetamin, men jag räknar med att dagen kommer då inte det funkar heller.

Nu vet jag inte hur situationen i Thailand ser ut. Men ta t.ex. USA, där det troligtvis skrivs ut Valium i större mängd än något annat "civiliserat" land (om man anser USA vara civiliserat). Är också en av de länder där Xanax skördar mest liv, sen att rap och hip-hop kulturen romantiserar den hjälper inte heller. Du behöver heller inte totalförstöra ditt liv bara för att du blir torsk på det, på samma sätt som många kan vara vardagsalkisar utan att någon märker det förrän de behöver gå på dialys. Det är just att när kraschen händer då smäller det ordentligt.

Vad jag är lite intresserad av är vad du har för plan för att hantera en sådan krasch om det händer, helt plötsligt kan läkaren ta bort receptet och säga "nä, jag ser att du börjar ta för ofta så vi tar den säkra vägen och kapar här". Vad gör du då? och vad är slutmålet med det hela, att bara få så många ångestfria dagar som möjligt innan du dör? Vad har du för plan att ersätta stesoliden med när du inte kan ta längre; aka du har fått tolerans? Sen läste jag också något om att ta stesolid för att städa. Om det är ribban du har satt så är den jäkligt låg och du borde kolla bort från långvarigt bruk och mer tänka som någon som verkligen vill medicinera sig med det. Alltså att bara ta ett par gånger i månaden när du verkligen behöver det. På det sättet så kan du behålla receptet mycket längre också. De flesta läkare har fått rejäla hökögon för benzo och märker direkt när det börjar bli mer frekvent, att du ringer in tidigare för att förnya osv.
Mestadels pga att det är många som åkt dit för att ha skrivit ut alldeles för mycket av det, oftast helt pga vanesak. Äldre läkare som inte är riktigt up-to-date med drogpolitiken i Sverige. Tar inte länge innan de blir av med licensen. Nu vet jag inte hur det ser ut där du bor men vad jag har förstått så är det rätt liknande på de flesta platser i Sverige.

Ursäkta för romanen, kanske har fått i mig lite för mycket av det goda Känns som extrem dubbelmoral att jag skriver allt detta trots att jag självmedicinerar med ren narkotika själv. Men det är för att allt jag upplevt som har med droger att göra... Då är det alltid alkohol och benzo som är de stora bovarna.

EDIT: Kan tillägga att efter att ha gått ett bra tag på subutex och en massa år på benzo så vet jag absolut vilken jag skulle välja före. Skriv in mig på LARO direkt... När man väl fått smak på att känna sig "fri" från ångesten, då gör man tillslut vad som helst för att åter hamna i det tillståndet. Saken med sådant som benzo är att det tar inte bort sådant som ens problem, det skjuter dem bara åt sidan för tillfället. Typ som när man tar tillflykt till flaskan, om du känner igen liknelsen där. Men så småningom är det dags för ångesten att återvända, och då ser den till att inte ta med glidmedel heller. Bara att bresa på skinkorna, le och ta emot det som kommer. För den går in rå, och den skiter i vad du tycker

Angående snacket om Thailand där jag numera bor så kan ni glömma det går köpa något benzo lagligt. Det är knark och ni åker i "monkeyhouse" för det.
Däremot är det lätt köpa svart på vissa pharmacy till en hög kostnad.

Jag fick ut Xanor för 2 månader sedan på sjukhus här nere men det var pga jag hade ett svenskt läkarintyg som visade vilka mediciner jag hade och inte kunde få ner min svenska medicin i tid pga covid.
Även denna Thailändska läkare var mycket skeptisk till att ge mig det och gav mig bara en månad i taget så länge tills min vanliga medicin hade kommit fram.

Vill du/ni köpa Tramadol är det inte heller längre tillåtet. Men något som de också har på alla apotek och som de säljer under disken.
Kostar ca 80 bath för 10 st. (Något jag enbart köpt tidsvis då jag haft migrän och deras paracetmol inte hjälper här nere.

Vad som gäller i USA vet jag faktiskt inte.
Citera
2020-12-03, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Förstår din nyfunna lycka och är glad för din skull.
Om dosen 5 mg passar dig så varför inte köra på den så länge du mår bra av det?
Vissa skriver man tillvänjs snabbt av benzo och ja då kanske man gör det.

Men jag har gått på det i 20 års tid. (Stesolid och Xanor) och har ännu så länge inte känt av några större problem eller jag behöver högre styrka.
Gick innan på 2 mg Xanor (stavar) dagligen.
Nu får plötsligt min läkare inte skriva ut det längre så jag har 3 x 10 mg Stesolid dagligen och haft det så snart i 2 års tid.

Ångesten finns så klart ändå alltid där men den lindras absolut av benzo.

Jag tror pundare och sånt tar betydligt högre doser av drogen/medicinen men det gör dem väl mest för att flumma och egentligen har de nog ingen ångest mer än de gillar bara knarka.
De vänjer sig troligen och behöver högre och högre doser hela tiden.

Så länge den där dosen funkar för dig så håll dig till den. Eller ha det som en "behovsmedicin" de dagar det känns riktigt piss så ta en tablett och slappna av lite.

Jag har också hört samma sak om det är ett helvete att klara sig utan det och man blir så beroende av det. Men jag höll mig ren ett par veckor innan jag skulle på arbetsintervju i Norge och det var inga problem.

Hur som haver. Lycka till med den nya medicinen och sköt medicineringen.
tillägg:

Du skall nog inte lyssna för mycket på folk som skriver på FB då dem flesta troligen köpt medicinen på svarta marknaden eller helt enkelt bara är emot medicin överlag.

När jag fick min diagnos äntligen efter ett helt liv och uppväxt med problem så när jag fick ADHD medicinen och benzo började jag fungera igen.
Kunde ha längre relationer till kvinnor och även behålla kompisar och annat utan be alla fara åt helvete.
Jag läste upp alla mina gymnasieämnen (natur) Sedan pluggade jag 5 årig Masterutbildning på universitet.

Så tydligen fungerar medicinen på vissa här i världen.

Lyssna på dig själv TS och din kropp (men framför allt läkaren) Vad FB folket här inne säger skall du ta med en stor nypa salt.

Du får som sagt själv avgöra om du tror på min berättelse eller inte. Men medicinen funkade bra på mig och tack vare den fick jag tillbaka ett liv igen.

Saken är den att ts är en nykter fullblodsalkoholist, jag tror alla som skrivit hittills förutom du tagit det i beaktande.

Herregud om du stoppar i dig 30mg stesolid dagligen sedan två år tillbaka måste ju den dosen vara nära på verkningslös för dig? Prova stoppa i dig 60mg en dag så får du ett hum om hur det en gång var från början när du petade i dig 30mg. Förmodligen behöver du ta mer eftersom du med den långa halveringstiden har en hög nivå aktiv substans i dig hela tiden när du tar så mycket, så det krävs snarare 80mg i en stöt för att få dig att uppleva så som 30mg normalt sett hade uppfattats av en som inte har tryckt i sig 21.9 gram stesolid på två år. Eller missuppfattade jag dig och du bara beskrev förskrivningen och att du bara tar någon enstaka vid behov....?

Knarka benso gör man bara för att man brottas med sitt inre, oro, stress och ångest. En del har förstås glömt varför de knarkar den men måste fortsätta för annars lägger kroppen av. Det är en värdelös drog ifall man mår bra och är i balans med sig själv och sitt inre. och nä, att punda går alldeles utmärkt på förskriven medicin.

Tycker det över lag är bra svar till ts i tråden, sen kommer du och drar ner nivån trots dina universitetsstudier och att du inte längre ber folk fara åt helvete(som om att det vore ett personlighetsdrag som härleds ur ADHD från första början!) och allt detta sen du fick äta "xanor stavar" och diazepam. Har inte hört en enda som inte varit inne i pundarsvängen kalla dem för "stavar".

Du är uppenbarligen för dum för att förstå varför centralstimulerande medicin och benso är värdelöst att kombinera. Din dos centralstimulerande är feljusterad eller medicinen direkt olämplig för dig från första början. Du ska inte behöva kompensera de negativa effekterna av den med 30mg diazepam om dagen. Vad har du för misslyckad läkare egentligen?

Jag arbetar dagligen med både missbrukare och adhd patienter. De flesta hamnade i trubbel med en enkel oskyldig receptförskrivning, antingen för sömnbesvär eller oro. Du är den förste med ADHD jag stött på som så slentrianmässigt skyller obehagliga personlighetsdrag på sin npf, men du gör det med samma bravur som bara en "flöddrad" pundare skulle ha gjort. Du är inget annat än en motsvarighet till en högfungerande alkoholist när du måste trycka i dig dessa substanser för att fungera. Är det en bragd stark nog att rättfärdiga dina råd till ts?

Till TS: Välj att inte lyssna på detta enda inlägg som skiljer sig ur mängden.
Senast redigerad av onerider 2020-12-03 kl. 21:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in