Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Du borde inte gjort så och det vet du. Du borde trappat ut långsamt med platåer. Du valde detta.
Ja, benso möblerar om hela hjärnan. Det tar tid för den att ändra tillbaka sig. Och den gör det aldrig fullt ut. Självklart ska man inte ta benso om man inte behöver. Att missbruka den är dumt. Att du flummade på din medicin betyder inte att alla gör det.
Du borde tagit hjälp vid uttrappning. Nu mår du som du förtjänar.
Ja, benso är med varjedagsbruk en medicin som har allvarliga effekter. Nu skyller du alla krämpor på den, sådant du hade innan men som inte syntes på grund av medicin.
Vilken dos stod du på?
Tack för de vänliga orden, mycket uppskattat!
Och tack Billy för att du tror på mig. Är allt ok med dig?
Visst kan man ha hallucinationer efter fem år med en sönderbombad hjärna. Förstår inte att jag inte fick en stroke.
Självklart bad jag om hjälp med nedtrappning! Men då läkaren som hade skrivit ut hade avlidit så ville inte någon ta över. De ansåg att jag skulle vara bra inom tre månader. Om inte, så var problemet "ångest".
Jag bad min läkare att skriva en remiss till beroendemottagningen. Fick ett brev två månader senare om att det skulle hon inte göra. Jag satte mig i badkaret och försökte skära upp handleden eftersom jag mådde så dåligt av abstinensen. Men psykakuten fanns 50 meter bort, så jag ringde dit. Läkaren var grinig för att jag kom en lördagkväll, och undrade om jag ville bli inlagd. Jag fick fyra Stesolid och blev hemskickad. Bölade som en barnunge (jag är en kvinna).
Skrev en egenremiss till beroendemottagningen, och fick träffa samma gamla surgubbe. Även han ansåg att abstinensen skulle vara över på några månader, "det är bara att härda ut". Men han hade också kallat min läkare från vårdcentralen. Hon ombads att skicka en remiss för EEG för att kontrollera min hjärna. Och jag skulle få medicin för Parkinson på grund av mina skakningar. Men det brydde hon sig inte om.
Jag hade inga kontakter, var nyinflyttad. Så de enda alternativen var att hoppa från balkongen eller göra en CT. Och nu 9.5 år senare sitter jag här med en stekt hjärna och kan knappast ta hand om mig själv. Great!