Citat:
Ursprungligen postat av
Stuffer
För att det är rent skräp!
Det är teknik som Renault själva har förkastat och gått vidare med till nästa generation. Så först skulle jag komma på tanken att köpa en Renault, vilket knappast lär hända, sen skulle jag bli så snål så jag köper Renaults sloppy seconds.
Att kvaliteten är kass kan man kanske acceptera för att spara nån krona, men säkerheten skulle jag aldrig tumma på. Sätter man ett pris på sitt liv så är fortfarande en 10 år gammal svensk eller tysk bil mer prisvärd än en ny Dacia.
Men Dustern är ju inte rent skräp enligt testerna!
Vad fan vill du ha i en bil som du anser är absolut nödvändigt? En massa bögskit som blippar och bloppar så fort man rör sig i bilen eller försöker köra iväg? Om man vill ha en bil som tar en från A till B, kanske på ruttna vägar året runt, utan att gå sönder i många år för en liten peng, och dessutom är en kompetent terrängbil som slår många mycket dyrare terrängbilar, så är Dustern en solklar vinnare.
Är man homofil och bor i Stockholm så kanske man måste ha en Audi för 500 000. Audi var tattarbilar för 20 år sedan. Konstigt att lite marknadsföring kan göra att alla bajsnödiga medelklassmänniskor prompt måste ha en idag.