Citat:
Ursprungligen postat av
KansasCityFagot
Dacia Duster har 6 års rostskyddsgaranti, 3 års nybilsgaranti och får bra recensioner i pressen. Ja, inte bara bra utan faktiskt utmärkta recensioner. Som fyrhjulsdriven terrängbil slår den konkurrenter som kostar mångdubbelt mer. En Dacia Duster kostar faktiskt inte mycket mer än en cykel som innerstadshomofilerna i Stockholm köper för att cykla till jobbet.
Läser man här på Flashen så är dock bilden en annan. Man garvar, stönar och gör facepalm när denna utmärkta bil nämns. Varför är det så?
Jag skulle kunna tänka mig en Dacia Duster, trots att jag är rik, har 149 i IQ och 25 cm slak. Skulle inte du också kunna tänka dig denna lilla pärla i garaget? Varför garvar man åt en utmärkt bil till ett utmärkt pris?
Du verkar ha problem med läsförståelsen..
Ingen har påstått att Dacia gör "utmärkta" bilar.. däremot gör de prisvärda bilar för de som kan acceptera dålig komfort, kassa stolar, hög ljudnivå, billig inredning och allmänt dålig kvalitet, tröga köregenskaper, trist motor och hög bränsleförbrukning, samt tveksam krocksäkerhet och total avsaknad av moderna säkerhetssystem.
Ungefär som en bil från 90-talet med andra ord.
Kortfattat är Dacia sämst av alla bilar, förutom kinesiska skitbilar då..