• 1
  • 2
2020-11-27, 23:49
Medlem
Emolls avatar
Av en ren slump när jag kollade på bankkontot idag så såg jag en transaktion från "AmznPRIME DE*WK7" på 85kronor. Detta har tydligen försigått i flera månader nu, och betalningen ligger på mellan 84-85 kronor varje månad. Ingen aning vad detta är. Förstår ju att det ska föreställa företaget Amazon. Men jag har aldrig betalat något från dem. Så vad är detta och hur kan jag stoppa det?
Citera
2020-11-27, 23:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Av en ren slump när jag kollade på bankkontot idag så såg jag en transaktion från "AmznPRIME DE*WK7" på 85kronor. Detta har tydligen försigått i flera månader nu, och betalningen ligger på mellan 84-85 kronor varje månad. Ingen aning vad detta är. Förstår ju att det ska föreställa företaget Amazon. Men jag har aldrig betalat något från dem. Så vad är detta och hur kan jag stoppa det?
Ring din bank på måndag och säg åt dem att stoppa det. Inte svårare än så.
Citera
2020-11-27, 23:52
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:

Kontakta banken och polisanmäl.
Citera
2020-11-27, 23:52
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:

Prime är deras streaming.
Logga in och avsluta.
Citera
2020-11-27, 23:53
Medlem
sommarlovs avatar
Låter som ett blufföretag som låter ungefär som Amazon Prime!

https://www.reddit.com/r/assholedesi..._amazon_prime/
Citera
2020-11-27, 23:56
Bannlyst
Lilla blufförtaget Amazon som är värt 1700000000000 dollar.
Citera
2020-11-27, 23:58
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Prime är deras streaming.
Logga in och avsluta.

Jag vet detta. Men jag har inga betalningar gjorda på amazon. Loggade tom in för att titta på det. Aldrig gjort någon betalning där. Inte ens registrerat ett kort. Så kan inte vara amazon.
Citera
Medlem
constants avatar
Citat:
Detta har tydligen försigått i flera månader nu...
Är som du, kollar dragningar för sällan. Ska skärpa till mig nu.
Citera
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ring din bank på måndag och säg åt dem att stoppa det. Inte svårare än så.
Ringde dem idag. Enda de kunde göra var att spärra mitt kort.. Men då påverkar det ju alla andra tjänster man använder...
Citera
2020-11-27, 23:59
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Låter som ett blufföretag som låter ungefär som Amazon Prime!

https://www.reddit.com/r/assholedesi..._amazon_prime/

Går alltså inte att stoppa transaktionerna utan att spärra kortet?
Citera
2020-11-28, 00:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ringde dem idag. Enda de kunde göra var att spärra mitt kort.. Men då påverkar det ju alla andra tjänster man använder...
Jo. Du trollar alltså. Okej.
Citera
2020-11-28, 00:00
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Jag vet detta. Men jag har inga betalningar gjorda på amazon. Loggade tom in för att titta på det. Aldrig gjort någon betalning där. Inte ens registrerat ett kort. Så kan inte vara amazon.

Hoa mig står det så när jag abonnerade på Prime. Så märkligt situation du är i.
Själv är jag i en liknande med Huawei och deras molntjänst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in