• 5
  • 6
2020-11-29, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Nej, nej och nej. Det är de som gör det hela så läskigt. Jag har inte haft något med Amazon att göra. Aldrig ens beställt något därifrån.
Troligtvis har du registrerat dig på en tjänst oms ägs av amazon - där du varit omedveten om vem som är den faktiska ägaren till tjänsten.

Finns ju massor med exempel - Bredbandsbolagets bankgiro står på ett företag som heter PAYEX. Jag har aldrig beställt något av dem kan jag hävda - men poängen är att jag har det.
Citera
2020-11-29, 11:40
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Nu är det löst.. Tydligen så hade jag ett prime abonnemang på amazon.

Men jag begriper inte hur. Aldrig ens hört talas om Amazon Prime tidigare. Så hur kan jag ha haft detta abonnemang på amazon från första början? Snacka om läskigt. Hur är det ens möjligt. Det var alltså företaget Amazon som debiterar mig trots allt. Men att ett sånt stort företag lurar sig till kunder eller vad fan de nu giort känns sjukt. Jag har till 100% inte startat någon sån prenumeration. Knappt aldrig ens varit inne på amazon.

Exakt samma hände mig då jag gjort en beställning men kontaktade Amazon direkt och dom skickade tillbaka pengarna och avslutade Prime.

Lite fult att dra med en i Prime utan att man aktivt går med i Prime.
Citera
2020-11-29, 12:27
Medlem
Kanske redan sagts. Men kanske köpte du något på tyska Amazon och valde få trial på primetjänst. Sen omvandlas det till en subscription.

Har själv haft det och Amazon prime filmtjänsten separat.. så drogs 85 + 55 kr.
Citera
2023-09-09, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja, och du kan såklart stoppa en månatlig utbetalning genom att kontakta din bank. Du som suttit i kundtjänst och svarat i telefon känner kanske inte till detta. Han behöver inte spärra sitt kort. Räcker bra med ett samtal.

Jag är värd all din omsorg.
Nä så funkar det inte. Om han uppgett sitt kortnummer så är det bara att spärra kortet och få ett nytt. Problemet löst.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in