2020-11-30, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Varför ska jag ge mig själv hjärnskador för att vinna boxning i en nation utan boxningskultur? Även relativt lätta slag ger hjärnskador i längden.
Håll då käften om du inte har bollarna att gå in i ringen själv.

Fy fan vad patetisk tråd. En jävla internetkrigare som klankar ner på hela kampsportssverige, men sen är rädd att skada sin handikappade hjärna.
Citera
2020-11-30, 09:27
Medlem
Citat:
Boxning globalt har varit i väldigt dåligt skick i årtionden, och då är Sverige vara ännu sämre .

Kolla bara Badou Jacks senaste motståndare. Fan var det??? Det var fan inte mycket till boxare. Och kolla alla under toppen i tungviktsdivisionen. Ser ut och rör sig som pizzabagare.

Mannen du pratar om TKD och shotokankarate, du är lallare, hade ens sparrat en enda gång på riktigt så hade du inte pratat sådär. Jag vet själv varför jag knappt sparrar längre, har ett jobb som kräver det mesta av mina kognitiva förmågor, då går det inte att komma ut från lokalen på kvällen i mörkret och se ljusblixtar och känna den här tjocka dimman som ligger runt skallen.
Citera
2020-11-30, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Mannen du pratar om TKD och shotokankarate, du är lallare, hade ens sparrat en enda gång på riktigt så hade du inte pratat sådär. Jag vet själv varför jag knappt sparrar längre, har ett jobb som kräver det mesta av mina kognitiva förmågor, då går det inte att komma ut från lokalen på kvällen i mörkret och se ljusblixtar och känna den här tjocka dimman som ligger runt skallen.

Nej. Jag körde boxning parallellt med TKD.

Jag citerar!!!

"Vi har svårt att behålla atletiska ungdomar. Vi måste konkurrera med fler sporter, säger Paul Nilssen, tränare för Stockholms AIF:s matchboxare och programledare för boxningspodden Ringhörnan."
Citera
2020-11-30, 10:14
Medlem
Citat:
Nej. Jag körde boxning parallellt med TKD.

Jag citerar!!!

"Vi har svårt att behålla atletiska ungdomar. Vi måste konkurrera med fler sporter, säger Paul Nilssen, tränare för Stockholms AIF:s matchboxare och programledare för boxningspodden Ringhörnan."

Om du tränade TKD så säger det allt om dig som person, de enda som tränade det var riktiga töntar när jag växte upp, finns inga hårda killar som tränar det. Att fronta med TKD och samtidigt klanka ner på svensk boxning, snälla.

Det är nog ett problem för boxningen i världen just nu generellt sett till tyngre viktklasser framförallt där atletiska utövare ser större möjligheter att tjäna pengar med mycket mindre risk för huvudskador, kolla på killar som Riddick Bowe och Evander Holyfield som är 50+ och knappt kan formulera en mening.
Senast redigerad av DonKilluminati 2020-11-30 kl. 10:16.
Citera
2020-11-30, 10:50
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Varför ska jag ge mig själv hjärnskador för att vinna boxning i en nation utan boxningskultur? Även relativt lätta slag ger hjärnskador i längden.
Lägg fram lite gamla tävlingsresultat då? Så vi får något att jämföra med.
Citat:
Ser de ut som nybörjare i fysiken? Du kommer bara med ursäkter. Tränaren ska ha ett nära öga på nybörjare som boxas. Jag såg inte någon sådan och hörde inget heller.
Okej. Förklara hur man ser på fysiken att någon är en rutinerad boxare? För jag ser två nybörjare, sett till hur de boxas, inte vilka fysiska attribut de råkar bära runt på.

Ditt svammel om vad Badou Jack kläckt ur sig har också en enkel förklaring: på hans nivå var boxningen död när han lämnade Sverige. Han hade blivit för bra. Men... han är en svensk boxningsprodukt. Kan du tro något sånt? Erik Skoglund, Oscar Ahlin, Anthony Yigit, Otto Wallin är också svenska boxningsprodukter... tror inte vi haft en så här bra generation sedan Armand Kranjc och Roger Pettersson var aktiva. Och nu som då, så var det givetvis lägre klass på gräsrotsnivå. Så är det i alla sporter.

Sen säger jag inte emot, boxningen är utdöende och det förklaras av det citatet du själv hänvisar till: MMA suger åt sig de flesta. Så enkelt är det.

För övrigt om Badou Jacks senaste motståndare (du tycks ha missat att han mött killar som Groves, DeGale och Stevenson för att nämna några) så var han från USA. Visar inte det klart och tydligt vilken låg klass boxningen håller i USA då, om vi kör på din logik ett tag?

Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum

Fy fan vad patetisk tråd. En jävla internetkrigare som klankar ner på hela kampsportssverige, men sen är rädd att skada sin handikappade hjärna.
Word! Men ändå beröm åt User30 att han har såpass självinsikt att han förstår att vara rädd om de få hjärncellerna han faktiskt har.
Citera
2020-11-30, 10:58
Medlem
Beror helt på vad du tränar. Shotokan karate har inte det bästa ryktet. Oftast ganska lökigt.

Vill du ha duktigt med stryk från dag 1 ska du träna BJJ. Där buntar blåbältade 75 kg snubbar ihop nybörjar bodybuilders som filkartonger.
Alltid lika roande att se.

Annars får du syssla med MMA eller då i tredje hand muay thai. Lite längre startsträcka inom muay thai innan det börjar likna fullkontakt men där brukar det inte vara skummisar som inom diverse föråldrade budosporter. Annars brukar boxning och brottning vara bra. Kan du inte både brottas och kriga stående så kan du inte slåss. Så enkelt är det.

Sverige har många bra kampsportsklubbar med eldsjälar till tränare. Håller inte alls med dig där om man bara väljer de sporter som syns inom mma.

Lycka till
Citera
2020-11-30, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum

Dissa inte ts nu, han är en legend i forumet
(FB) Blir ni imponerade av kampsportare med ambidextri?
Citera
2020-11-30, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
För övrigt om Badou Jacks senaste motståndare (du tycks ha missat att han mött killar som Groves, DeGale och Stevenson för att nämna några) så var han från USA. Visar inte det klart och tydligt vilken låg klass boxningen håller i USA då, om vi kör på din logik ett tag?

.

Jo, det är smärtsamt. Såg du mig nämna boxning i trådstarten? Det saknades av en anledning.

Jag har redan gett upp på att den sporten. Men definitivt den ädlaste av alla stående kampsporter. Det är lite som BJJ fast för striking.

Jag blev chockad att nivån på boxning var så låg t.om på lätt tungvikt. Det skrivs om att tungviktarna är undantaget. Helt uppenbart så att sporten blöder i alla divisioner.

Jag skulle inte bli förvånad om i framtiden vi får en superatlet som tar titeln i både UFC och boxning. Så det existerar helt enkelt inga renodlade boxare, åtminstone inte bland toppen. Detta kommer förmodligen sänka nivån på boxningen ytterligare för distinktionerna kommer suddas ut. Sättet man slåss i UFC kommer smitta över då mästaren slåss på det sättet.

Redan nu har sporten förändrats.
Senast redigerad av User30 2020-11-30 kl. 11:28.
Citera
2020-11-30, 11:33
Medlem
Ryan Garcia är dock fenomenal. Så vi har några stycken utspridda

https://www.youtube.com/watch?v=UwD_ueQRuj4
Citera
2020-11-30, 14:35
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ryan Garcia är dock fenomenal. Så vi har några stycken utspridda

https://www.youtube.com/watch?v=UwD_ueQRuj4
Jag syftade på den svenska boxningen, med tanke på trådens ämne som är svensk kampsport. Internationellt står den sig.
Citera
2020-11-30, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Jag syftade på den svenska boxningen, med tanke på trådens ämne som är svensk kampsport. Internationellt står den sig.

Jag tycker inte den står sig om en världsmästares utmanare liknade mer en roidad youtube-boxare än en legitim VM-kandidat.
Citera
2020-11-30, 16:24
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Boxning globalt har varit i väldigt dåligt skick i årtionden, och då är Sverige vara ännu sämre .

Kolla bara Badou Jacks senaste motståndare. Fan var det??? Det var fan inte mycket till boxare. Och kolla alla under toppen i tungviktsdivisionen. Ser ut och rör sig som pizzabagare.

Det var ju mest en uppvisningsgala med Tyson och Jones som huvudnummer, så Jack gick en match bara för att hålla igång. Annars har Jack bara gått tuffa matcher de senaste åren. Globalt håller boxningen hög klass. Under tungvikten som du nämner så är cruiservikten, lätt tungvikt, Supermellanvikt och mellanvikten riktigt hård konkurens. Samma gäller weltervikten och lättvikt osv.

Du nämner Ryan Garcia. Han är fortfarande ganska oprövad så vem vet hur bra han egentligen är när han möter bättre motstånd. Han får chansen att bevisa vad han går för i Januari då han möter britten Luke Campbell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in