2020-11-23, 22:26
Medlem
Jag tror att Dagostar faktiskt ljuger!
Vi får se vilken typ hon är framöver.
En mobbare med fula, lögnaktiga, baksluga retoriska knep.

Om någon filmat incidenten som visade sig vara osann, kan jag mycket väl tänka mig att hon då rycker likgiltigt på axlarna - Jag hörde väl fel då....

Det är inte svenskar som sticker ut att vara moralpoliser som trackasserar kvinnor för deras klädsel.
Då hittar man dessa mer sannoligt i Dagostars egen familj.
Citera
2020-11-23, 22:49
Medlem
hon borde istället vara tacksam
hur tror hon att hon ska få respekt och väljare med att gå klädd så där som hon gjorde då?

tror hon ska fokusera på hur vpk ska locka lo-folket från sd till vpk istället, tror det blir svårt oavsett kjollängd

alltså för mig får hon gå klädd hur som helst även topless
Citera
2020-11-24, 00:15
Avslutad
om det här är hennes sätt att bygga plattform tror jag inte hon kommer slå Jonas förtroendesiffror anytime soon
Citera
2020-11-24, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raketer
Vänsterpartiets partiledare Dadgostar har gått ut med att dåvarande andra vice talman Björn Söder (SD) ska ha anmärkt på att hennes kjol var för kort efter en riksdagsdebatt 2014.

https://www.expressen.se/nyheter/dadgostar-bjorn-soder-sa-att-jag-hade-for-kort-kjol/

Frågor:
Var kjolen för kort enligt er?
Bör det vara en talmans roll att patrullera kvinnors klädsel på detta vis?
Bör riksdagen kännas som en medeltida marknad?
Det kan vara något att göra en grej på, allt negativt om sd ska lyftas, det skulle kunna få feminister att surna till.
Citera
2020-11-24, 03:39
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci

Sett till hur Dadgostar klädde sig i övrigt så nej, jag anser inte att den klädseln var "lite väl sexig"

Du menar att långbrallor och ultra kort kjol är lika alldagligt? Du måste skämta.

Ultrakort kjol sexualiserar hela sammanhanget.
Ni och Dadgistar måste vara riktigt bakom flöjtet om ni inte förstår det.
Citera
2020-11-24, 04:18
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Kjolen är kort nog för att visa hennes dagostar, det nya ordet för kameltå.

Riksdagens GoGoBarStar med sin dadgostar (kameltå).

Dekadenta babbar för verkligen politiken framåt, lyteskomik i Riksdagen.

Sen de som tycker GoGoBarStar med dadgostar är snygg får faan ta och kolla ögonen, riktig träskpadda det där. Ser ut som en tvspelsdvärg med överdimensionerade tuttar, som en spelfigur där folk blåser upp tuttarna under karatärstillverkningen att de tycker det är kul.

Saknas bara ett risigt Imam-skägg så är det perfektion.

"Jak moste fåh brytta rekler!" - Kameltå-Vänstern

Citat:
Ursprungligen postat av BlueBarrel
om det här är hennes sätt att bygga plattform tror jag inte hon kommer slå Jonas förtroendesiffror anytime soon

Vadå detta är ju rena rama röstmagneten, titta på alla som gillar stora fläsktuttar, de kommer alla rösta VPK, läs tråden, ser åtminstone 5 person som baserar sin röst på att det är stora sladdertuttar. Det iranska lilltrollet tilltalar vissa skummisar.
Senast redigerad av GTFO-Foreigner 2020-11-24 kl. 04:20.
Citera
2020-11-24, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Att många här precis samma vidriga retorik som man kan se från muslimer vilka tvingar på sina barn slöja.

SJälvklart är kläder en form av kommunikation. Men de kläder hon har är, enligt mig, inte som "en prostituerad". Och även om så skulle vara fallet, så anser jag att det fortfarande att det är vidrigt när män (och kvinnor?) här sitter och anser att hon "klär sig som en hora" på grund av kort kjol, trots att hon inte visar någon hud. Dadgostar visar inte halva brösten.

Kanske syftade jag på den bilden av Bieler som jag länkade där hon bär klänning? Hon klädde sig förmodligen på det sättet för att hon helt enkelt kände för det. Behöver faktiskt inte vara konstigare än så. Beträffande att det står inskrivet att män ska ha kavaj i riksdagen, så finns det bara angivet att man ska ha vårdad klädsel samt att det "för männen innebär det kavaj eller kavajliknande kofta". Personligen kan jag dock ärligt talat anse att det känns lite daterat.

Sett till hur Dadgostar klädde sig i övrigt så nej, jag anser inte att den klädseln var "lite väl sexig".

Nej, jag är inte den typen som hyllade feministerna i regeringen. Tycker feminism idag till stora delar är nonsens och gilar varken V eller Dadgostar. Gilar dock inte heller när personer hävdar att någon klär sig som "en hora" baserat på en förbannad kjol som man dessutom valt att ha svarta strumpbyxor till som täcker benen. Hade hon kommit dit i en rejält urringad topp och bara ben, då hade jag kunnat köpa att det var ett tveksamt klädval precis som när Andreas Carlgren valde att sitta där i skinnjacka. Samtidigt hade iaf inte jag faktiskt inte haft något emot färre kostymer i riksdagen.

Angående var gränsen går, så anser jag att den går när man kommer dit med idiotiska politiska slagord (vilket Dinamarca gjorde) eller om man dyker upp i stringtrosor och bikini. Det samma ifall man t.ex. dyker upp i fläckiga kläder eller myskläder.

Jag likställer f.ö. inte vad folk säger här med religiös fundamentalism, men tongångarna påminner den jag kan höra från sådant håll där personer anser att kvinnor klär sig som prostituerade ifall de råkar visa lite för mycket.

Mitt svar till ditt citat, som var helt korrekt återgivet, var en medveten mindre omskrivning av det citerade citatet för att visa på hur absurt jag anser att det kan bli.

”Jag likställer inte det folk skriver här med religiös fundamentalism, men det ni skriver är religiös fundamentalism.” Ungefär så säger du. Inser du hur dum du låter? Är du för dum för att förstå att det inte är Dodgastars kön som angrips, utan hennes klädval? Detta är alltså inte alls främmande i riksdagen där även män tillrättavisats.

Tycker du att kjolen var lämpligt plagg i riksdagen?
Citera
2020-11-24, 07:20
Medlem
Coinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBarrel

Som vänsterfeminist är det viktigt att upprätthålla bilden av det förtryckande patriarkatet, är det en man som dessutom är SD så är han ju en perfekt antagonist. De som röstar på henne bryr sig mer om att prata om intersektionalitet ochi strukturer än vad som faktiskt är sant eller inte. Hon säger att det här hade aldrig hänt en man, vilket hon naturligtvis vet är fel, men det bryr sig inte hennes väljare om. De "vet" att patriarkatet ändå förtrycker. Hon vet också mycket väl att det finns en klädkod i riksdagen men det viktiga är att trumma in bilden av sexistiska män.

Så när hon är med i en podd för att prata feminism så ser det ju dåligt ut om hon om som icke vit kvinna inte har blivit förtryckt. Ju kortare kjol desto större offerkofta tänker hon och det går hem hos många (10% vänsterfeminister). Om hon skulle måla upp en bild av att Sverige är skapligt jämställt och att alla har det bra så varför ska man rösta på henne då?

Starka kvinnor som är intresserade av att göra ett bra jobb och ha ett vanligt liv gillar så klart inte att kvinnor ska ses som offer i tid och otid men de är inte heller hennes väljare heller.

Nu när det finns fler kvinnliga partiledare i riksdagen än manliga och det är 50/50 män/kvinnor i riksdagen så måste man arbeta hårt för att trumma in sitt budskap om det kvinnliga offret.
Citera
2020-11-24, 07:25
Medlem
TonyBergmans avatar
Det finns väl klädkoder man ska följa om man är i kammaren?
Vet inte om hon bröt mot dom därav hans kommentar?

Rätt löjligt att ta upp en sån här gammal sak men identitetsvänstern slutar aldrig förvåna.
Citera
2020-11-24, 08:01
Medlem
Kjolen är för kort för att bära i sådana sammanhang punkt. Fattar inte Dadgostar det är det pinsamt och mycket oproffsigt. Skulle kunna ursäktas av hennes då låga ålder, men å andra sidan, är man det minsta osäker på vad som är lämplig klädsel när man ska tala i riksdagen då ber man om hjälp.

Med det sagt, tycker själv om korta kjolar, det är snyggt förutsatt att man har hyffsat snygga ben. Korta kjolar kan man ha i många sammanhang, men är den SÅ kort borde vem som helst fatta att just i riksdagen kanske man inte behöver använda den.
Citera
2020-11-24, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
”Jag likställer inte det folk skriver här med religiös fundamentalism, men det ni skriver är religiös fundamentalism.” Ungefär så säger du. Inser du hur dum du låter?

Nej, det är inte så jag skriver.

Citat:
Är du för dum för att förstå att det inte är Dodgastars kön som angrips, utan hennes klädval? Detta är alltså inte alls främmande i riksdagen där även män tillrättavisats.

Är du för dum för att faktiskt vara kapabel att läsa vad jag skriver?

Citat:
Tycker du att kjolen var lämpligt plagg i riksdagen?

Jag personligen tycker inte att kjolen var ett direkt problem, då hon hade strumpbyxor till den som täckte. Fast jag anser o andra sidan att kravet på kavaj känns ganska daterat.

Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Du menar att långbrallor och ultra kort kjol är lika alldagligt? Du måste skämta.

Nämen se där, en till person som inte kan läsa vad man faktiskt skriver utan lägger åsikter i munnen på en som man inte ens uttryckt.

Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Ultrakort kjol sexualiserar hela sammanhanget.
Ni och Dadgistar måste vara riktigt bakom flöjtet om ni inte förstår det.

Nej, jag anser inte att den korta kjolen tillsammans med de övriga kläderna gör att det blir "lite väl sexigt". Det handlar inte om att förstå, utan att jag helt enkelt inte tycker att en kvinna som inte ens visar hud klär sig "lite väl sexigt".
Senast redigerad av yokisuci 2020-11-24 kl. 09:06.
Citera
2020-11-24, 08:24
Avslutad
Detta var självklart en mycket olämplig kommentar av den fule och perverse flintskallen Söder. Han ska ge fan i vad någon annan har på sig för kläder.

Hade det varit en man med utländsk bakgrund som fällt en sådan kommentar hade skräpet på Flashback sagt att det ligger i hans kultur och att han borde utvisas. Söder har sedan mage att kritisera ”moralpoliser” i förorten. Komiken är slående.
Senast redigerad av Alfons-Bokalen 2020-11-24 kl. 08:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in