Citat:
Ursprungligen postat av
myphilosophy
Jag tror att jag kan reglerna liiiite bättre än du.

Jo, det är sannolikt så.
Citat:
Ursprungligen postat av
MaxVSydow
Om man skriver "är du hitlers ande"? Är det då en outning, det var tydligen ok att koppla användare till döda personer enligt dig, hur är det då med någons ande?
Hur ska nydligen tolkas, 1 vecka, 1 år, 2 år? Var går gränsen?
Om man skriver "no shit Sherlock" är det då ok? Eller syftar man då kanske på att användaren är Sherlock?
Hittlers ande är ok. No shit Sherklock är ok.
Åldersgräns finns ingen.
Citat:
Ursprungligen postat av
onnyt
Även jag fick varning ( dock inte avstängning) för att jag nämnde "Matgeek" i ett skämt. Givetvis kommer ett korkat PK-Admin och tycker jag brutit mot någon regel. Vas fan är det för fel i huvudet på er. Man tror fan inte att det är sant ibland. När man sedan går i klinch med vederbörande är det som att snacka med en politiker. Idioten vet att det är korkat men försvarar sig med paragrafrytteri.
Den var hyfsat tydlig. Du skrev rakt ut att det var en IRL-person som startat en tråd. Spelar alltså ingen roll om det är en A, B, eller C-kändis.
Japp, det kan tyckas osannolikt, men det är samtidigt inte särskilt svårt att förstå, eller åtminstone rätta sig efter, att vi har så gott som noll-tolerans för outningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
MaxVSydow
Den är inte patetisk men den missbrukas som fan. Vet någon gång att jag frågade "bor du i stad x"? och fick varning för det att röja någons identitet.
Läs regeln.
Citat:
Ursprungligen postat av regel 1.06
Att på forumet (via inlägg eller i PM) eftersöka, posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information som kan avslöja en annan användares identitet är förbjudet,...
Min fetning
Citat:
Ursprungligen postat av
kyrkstocken
Det finns en flashbackmyt om att prinsessan madeleine och henrik lundqvist haft en affär. Så när någon skrev att Henrik var snygg skrev jag på skoj "Madde, är det du?" och blev avstängd.
Finns det någon som verkligen tror att jag outade prinsessan Madeleine? Hänt en annan gång när jag skrev tjenare Steffe (och indikerade Löfven).
Det är ett problem att vissa mods saknar humor, men ett större problem att man inte förstår frågeställningar ovanför den egna horisonten. Jag ser så många diskussioner kastas i papperskorgen och flyttas till fel forum för att moderatorn inte förstår frågeställningen och vad som diskuteras i tråden.
Men hur skulle det kunna vara annorlunda. Det är inte vem som helst som vill sitta här dag in och dag ut.
Det bör inses lätt att humor inte är en relevant faktor i detta. Man kan givetvis inte komma runt regeln genom att påstå; "Jamen, jag bara skojade.
se även:
(FB) Regel 1.06 - vad får respektive får inte postas? Är det okej om man bara skojar/mod
I princip alla hopkopplingar eller efterforskningar kring IRL-personer och FB:are ger åtgärd. Oavsett sannolikhet. De enda undantagen är:
Döda personer
Personer som bevisligen inte kan svenska
Fiktiva personer