Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-21, 09:18
  #1
Medlem
oshin.cantwells avatar
https://live.aftonbladet.se/supernyt...onen.frIaQ9RXY

Citat:
Statsminister Stefan Löfven (S) kommer att hålla ett tal till nationen söndagen den 22 november med anledning av coronapandemin, uppger regeringen.

“Sverige är under hård prövning och det kommer bli värre. Jag vill uppmana svenska folket att göra sin plikt för att minska smittspridningen. Tillsammans kan vi vända utvecklingen”, säger statsministern i ett pressmeddelande.

...

Talet kommer att sändas på regeringens hemsida och på Regeringskansliets egen Youtube klockan 19.01.

Vad tror ni han kommer ta upp i sitt tal?
Citera
2020-11-21, 09:20
  #2
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
https://live.aftonbladet.se/supernyt...onen.frIaQ9RXY



Vad tror ni han kommer ta upp i sitt tal?
Antagligen de vanliga klyschorna om att vi ska "hålla ihop" i kristider och att det är slutfestat.

En högoddsare är att han har på sig tomteluvan för att skapa julstämning. Kanske någon muslimsk dövstumstolkare i huckle så att det blir religionsneutralt.
Citera
2020-11-21, 09:29
  #3
Avstängd
Stefan Löfven är väl missnöjd över att inte tillräckligt många arbetsplatser har a) HBTQ-flaggor på sina facebook-profiler, b) systematiskt kvoterat in afrosamiska handikappade kvinnotolkar, eller c) i högre grad anställt sk. ensamkommande flyktingbarn som sällskapsdjur på konfirmationsläger för unga flickor?

Förmodar han kommer proklamera svenskt näringsliv och företagande som "oacceptabelt", därmed svinga med trollstaven så en sovjetisk lockdown tvingar allt och alla till ekonomisk konkurs.

Att 0.01% som får kines-influensan dör är bara en ursäkt. Svenskens livsförsörjning ska krossas och invällarnas (bidrag) måste ökas, folket ska bytas ut, det är inskrivet i grundlagen.

År 2021 kommer stavas:

K
O
N
K
U
R
S

OCH

S
O
C
-
B
I
D
R
A
G
__________________
Senast redigerad av kelthusad 2020-11-21 kl. 10:16.
Citera
2020-11-21, 09:33
  #4
Medlem
Briasccas avatar
Gissar att vi vuxna skattebetalande medborgare än en gång blir uppläxade, ska tvätta händerna, skärpa till oss för nu är det på riktigt, och att det är såväl slutlekt som slutfestat.

Jag tror inte talet innehåller någon respektfullt mot medborgarna. Ingen tacksamhet från honom över att befolkningen producerar så mycket skattemedel som hans parti får använda för vad de anser vara välfärdsstatens bästa eller allt anställande av kommunikatörer i stället för människor som utför ett arbete som hjälper landet landets utveckling.

Jag tror inte heller vi får någon ödmjukhet med böjt huvud om vad han själv lärt sig sig eller hur felaktiga uppgifter han och hans ministrar sprider. Inte heller att staten måste omorganiseras och medelmåttorna avskedas från alla tusentals myndigheter, kommuner och regioner i landet.
Citera
2020-11-21, 09:34
  #5
Medlem
Hamsterbolls avatar
Han har ju haft presskonferenser hela veckan så tror inte det blir något nytt eller intressant.

Gissar på tvätta händerna, det kommer bli värre, vi går mot mörkare tider, vi måste hålla ut och hålla ihop.
Citera
2020-11-21, 09:38
  #6
Medlem
skolorna stänger på måndag (förlängt jullov)?

obligatoriskt munskydd i affärerna och lokaltrafiken?

bolaget håller stängt från och med måndag till i januari någon gång?

plus någon ny lag på gång typ denna i england?

"Här avbryter brittisk polis dopfest – ger ut 115 000 kr i böter"

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/h...15-000-i-boter

nä uppriktigt sagt så tror jag det blir något som vi har hört 100 gånger minst och även en 3-åring vet detta,

typ tvätta händerna ,håll avstånden och vänd om när det verkar vara trångt i butiken?
Citera
2020-11-21, 09:39
  #7
Medlem
Soterns avatar
Han gör det lite för ofta nu. Antagligen för att rida på corona-vågen då han samlade landet i våras. Men det kan man inte göra för ofta, då mister det sin sälta.
Stefan Löfven vet om att han förefaller mer som landsfader om han kan stå och se allvarlig ut och läsa ur ett manus.
Han vet också om att i intervjuer och debatter är han värdelös och därför missbrukar han denna strategi in absurdum i stället.
Det börjar bli pinsamt nu.
Citera
2020-11-21, 09:42
  #8
Avstängd
SnapAttacks avatar
Gissar på att han kopierar Bidens senaste tal.
Citera
2020-11-21, 09:52
  #9
Medlem
Felstavarens avatar
Regeringen försöker desperat positionera sig på rätt sätt i den här krisen. I början av pandemin gick det bra men på senare tid har allt fler börjar reagera på regeringens och FHM:s inkonsekvens och förmodade inkompetens. Jag tror det är därför regeringen försöker framställa sig som tough-on-corona just nu och det är precis det Stefan kommer jobba för imorgon.

Jag tippar på att vi får höra saker som ”om vi inte alla agerar NU och var och en följer sin plikt IDAG kommer vi inte klara den här situationen”, parat med löften om åtgärder som kommer att börja gälla om några veckor som bäst. Dvs exakt så man försökt styra genom hela krisen. Den här regeringen har haft slut på idéer sedan länge så jag kommer bli oerhört förvånad om vi får mer än detta imorgon.
Citera
2020-11-21, 09:56
  #10
Medlem
Europes avatar
Löfven kommer att meddela att regeringen har underlåtit att upprätthålla planeringsmässig och materiell krisberedskap i landet, samt att man underlät att ens vidta nödvändiga förberedelser när man fick reda på att en pandemi var i antågande. Man har inte heller försökt göra något åt de kända problem förvaltningen har med att samarbeta med varandra i krissituationer, trots att man har känt till det åtminstone sedan tsunamin 2004 och återupplevt det vid varje ny kris därefter. På grund av detta har tusentals medborgare avlidit och landet befinner sig i en prekär situation. Som en naturlig konsekvens av vanstyret och den oförmåga man har uppvisat som styrande, så avgår nu regeringen och utlyser nyval ('extra val'). Må folket i demokratisk ordning och efter bästa egen förmåga välja nya ledare.

Jag är rätt säker på att Löfven inte kommer att framföra ovanstående. Däremot är jag osäker på vad det blir istället. Mest floskler, gissar jag, samt eventuellt presenteradet av ett och annat trivialare beslut. Men visst, exakt 100% säker är jag inte på sistnämnda (jag är dock rätt säker på det där med flosklerna).
__________________
Senast redigerad av Europe 2020-11-21 kl. 10:05.
Citera
2020-11-21, 09:58
  #11
Medlem
BaraBiffens avatar
Vem lyssnar på honom?
Det är regeringen som har misslyckats med sitt ansvar, det är detas fel att situationen är som den är!
Citera
2020-11-21, 10:15
  #12
Medlem
lolbertarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
https://live.aftonbladet.se/supernyt...onen.frIaQ9RXY



Vad tror ni han kommer ta upp i sitt tal?
SD hade väl bättre siffror i senaste poll?

Då är detta bara gratis reklamtid för att sätta S på kartan igen. Han kan landsfadra om vadsomhelst om Corona som saknar betydelse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback