• 1
  • 2
2020-11-20, 15:09
Bannlyst
Jag tänker så här:

Scenario nr 1 - jag går på stan med baseballträ, polisen stoppar en och man åker dit brott mot knivlagen.

Scenario nr 2 - jag går på stan med baseballträ, polisen stoppar en men eftersom jag är på väg till baseballträningen så har dom inte rätt att sätta dit mig för brott mot knivlagen.

Visst, jag gillar ju inte ens baseball, så det är ju lite trist att behöva vara med på en massa träningar, å andra sidan så blir man ju bättre på att hantera baseballträet och det kan man ju ha nytta av om (när) man behöver försvara sig på stan.

Tankar om detta?
Citera
2020-11-20, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Jag tänker så här:

Scenario nr 1 - jag går på stan med baseballträ, polisen stoppar en och man åker dit brott mot knivlagen.

Scenario nr 2 - jag går på stan med baseballträ, polisen stoppar en men eftersom jag är på väg till baseballträningen så har dom inte rätt att sätta dit mig för brott mot knivlagen.

Visst, jag gillar ju inte ens baseball, så det är ju lite trist att behöva vara med på en massa träningar, å andra sidan så blir man ju bättre på att hantera baseballträet och det kan man ju ha nytta av om (när) man behöver försvara sig på stan.

Tankar om detta?

Vart i Sverige spelar man baseball och har träningar?
Citera
2020-11-20, 15:13
Medlem
Lost.Villains avatar
Det är inte olagligt att knata runt med ett basebollträ. Det är syftet med det och först när du använder det som det kan falla under ev. vapenlagar.
Citera
2020-11-20, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll

Jag vet inte, har inte kommit så långt i mina funderingar men man ska ju för fan inte behöva gå omkring och vara rädd i Sverige eller hur?

Man måste väl för fan ha rätt att försvara sig
Citera
2020-11-20, 15:14
Medlem
Skaffa en bandyklubba i stället. Dom räknas inte som vapen, utan mer åt "det jag fick tag på först".
Citera
2020-11-20, 15:16
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte, har inte kommit så långt i mina funderingar men man ska ju för fan inte behöva gå omkring och vara rädd i Sverige eller hur?

Man måste väl för fan ha rätt att försvara sig

Du har inte tänkt på att någon kan ta ditt basebollträ ifrån dig och skada dig ännu mer genom att använda de emot dig?
Citera
2020-11-20, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Det är inte olagligt att knata runt med ett basebollträ. Det är syftet med det och först när du använder det som det kan falla under ev. vapenlagar.

Jag tror du har fel, jag tror det är olagligt.
Citera
2020-11-20, 15:19
Bannlyst
Citat:
Du har inte tänkt på att någon kan ta ditt basebollträ ifrån dig och skada dig ännu mer genom att använda de emot dig?

Med samma logik skulle polisen t ex inte bära pistol.
Citera
2020-11-20, 15:21
Bannlyst
Citat:
Med samma logik skulle polisen t ex inte bära pistol.

Polisen är tränade att agera rätt och hantera saken korrekt. (säg vad du vill om kvalitén)
Fast nej det är inte riktigt samma sak att svinga en miss med basebollträ som en pistol.
Citera
2020-11-20, 15:21
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Jag tror du har fel, jag tror det är olagligt.

Tror du även att det är olagligt att bära runt på ett tennisracket, en hockeyklubba, en sopkvast eller en stekpanna?
Citera
2020-11-20, 15:22
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Skarpnäck.
Citera
2020-11-20, 15:23
Medlem
jag tänker att du ska börja i mindre skala, tex först i en bordtennisklubb, sedan lite senare i en tennisklubb. så kan du känna dig fram innan du går från racket till trä.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in