• 1
  • 2
2020-11-19, 23:45
Medlem
Tremendouslys avatar
Hej!

Fick en timme över i väntan på en buss. Jag kom att tänka på en video jag såg på Youtube för ett tag sen där en kille gick in och "spottade" butikskontrollanter på Walmart.

Nå väl, först gick jag in på Åhlens...ingen där. Gick vidare till Coop. Spottade killen efter cirka 5 sekunder efter att jag klivit in i butiken - han stod bakom en brödhylla och tittade över den - vi fick ögonkontakt. Okej, game is on - tänkte jag. Jag har aldrig sett honom tidigare, aldrig varit i den butiken.

Först så stod han och kolla på samma bröd i 5 minuter med ett rör Pringles i handen - samtidigt som han sneglade runt på folk. Ställde mig cirka 5 meter ifrån honom och stod och glodde in i en kyl på samma sak i några minuter. Går runt lite i cirklar runt honom och de olika brödhyllorna. Tittar verkligen på allt - och kollar runt omkring mig.

Fortsätter längre in i butiken - märker att han nu har blivit intresserad av mig. Jag gör några varv där och möter honom flera gånger. Jag spelade att jag inte visste om honom - vilket han verkar ha köpt. Han beter sig som om han är på hemligt spionuppdrag.

Går runt i butiken och spottar honom hela tiden i speglarna uppe i taket. Han märker ingenting.

Det slutar med att vi hamnar i varsin gång - och båda står och tittar på varandras ryggar i speglarna som sitter i taket bakom respektive. Han har fortfarande inte förstått att jag driver med honom. När jag ser i spegeln att han börjar ställa sig på tå för att titta över så sänker jag min blick så han inte ska se att jag spottar honom i spegeln.

Varje gång det går förbi någon längst bort i hans gång så ser jag i spegeln hur han börjar pilla på colaflaskor....Ser så jävla efterblivet ut.

Antar att han har en polare som sitter och kollar kamerorna - så passar på att le lite och skaka på huvudet åt honom också.

Han går bort runt ett annat hörn, ser hans axel hela tiden, ser hans huvud komma fram och "spana"...Som ett barn som spanar runt ett hörn...

Slutar med att jag går fram till honom och säger "Bror, du måste bli bättre, du ger dead giveaways hela tiden, du vet första gången vi fick ögonkontakt borta vid brödet, jag har drivit med dig i 15 minuter nu, du måste bli bättre XD..."

Varpå han svarar "Du också..." och börjar pilla på colaflaskorna igen....Han skämdes sönder...

Försökte prata med honom, tänkte ge honom lite tips, men han var bara tyst...

Någon som testat på samma sak?

Om inte, så uppmanar jag er att göra det, det var verkligen sjukt kul!
Senast redigerad av Tremendously 2020-11-20 kl. 00:01.
Citera
2020-11-19, 23:53
Medlem
Lowlyfes avatar
När man var parvel hade man som hobby att då och då traska in i valfri butik och driva med vakterna/kontrollanterna, eftersom de ofta gillar att hålla ögonen på ungar i klunga var det aldrig problem att få ögonen på sig. Därefter blev det tävling om vem som kunde behålla "spionens" fokus under längst tid
Citera
2020-11-19, 23:58
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowlyfe
När man var parvel hade man som hobby att då och då traska in i valfri butik och driva med vakterna/kontrollanterna, eftersom de ofta gillar att hålla ögonen på ungar i klunga var det aldrig problem att få ögonen på sig. Därefter blev det tävling om vem som kunde behålla "spionens" fokus under längst tid

Alltså, fattar de inte att man driver med dem, eller skiter de i det?

Killen var dessutom klädd som en civilpolis - cargobyxor, kängor och en svart skaljacka - vilket gjorde mitt jobb betydligt enklare. Han får ju klä sig casual - Jeans, rock, skinnskor typ.

Är de efterblivna eller är taktiken att göra det helt uppenbart att de är där så man inte ska sno? Fattar inte...
Citera
2020-11-19, 23:59
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du kanske ska förklara vad spottar är?

"Spotting" som i flightspotting...Hittar inte ordet på svenska...Hjälp?
Citera
2020-11-19, 23:59
Bannlyst
Varför drömmer om du om sådant här din äckliga idiot! Är du bög eller?

Vad höll du ens på med? Varför går du runt honom? Va?
Citera
2020-11-20, 00:00
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema9
Varför drömmer om du om sådant här din äckliga idiot! Är du bög eller?

Vad höll du ens på med? Varför går du runt honom? Va?

Oj, han var civilt klädd. Jag glömde visst att skriva det. En sån där väktare med vanliga kläder som låtsas gå runt och handla. Adrenalinkick ju.
Citera
2020-11-20, 00:01
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Alltså, fattar de inte att man driver med dem, eller skiter de i det?

Killen var dessutom klädd som en civilpolis - cargobyxor, kängor och en svart skaljacka - vilket gjorde mitt jobb betydligt enklare. Han får ju klä sig casual - Jeans, rock, skinnskor typ.

Är de efterblivna eller är taktiken att göra det helt uppenbart att de är där så man inte ska sno? Fattar inte...

Nja, de gör väl sitt jobb. Tänkte ofta att de övar eller (faktiskt) misstänker misstänkt beteende.
Klädsel verkar dom förfinat med åren, med undantag för tomma barnvagnar som alltid var en enkel förklädnad att genomskåda då de betedde sig som uniformerade poliser med barnvagn i många lägen!

Har man haft med väktare att göra känner man igen stuket
Citera
2020-11-20, 00:02
Bannlyst
Citat:
Oj, han var civilt klädd. Jag glömde visst att skriva det. En sån där väktare med vanliga kläder som låtsas gå runt och handla. Adrenalinkick ju.

Skrivit utförligt en gång till vad som är syftet med hela grejen och vad du gjorde; kör.

Drömde du kanske?
Citera
2020-11-20, 00:03
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Slutar med att jag går fram till honom och säger "Bror, du måste bli bättre, du ger dead giveaways hela tiden, du vet första gången vi fick ögonkontakt borta vid brödet, jag har drivit med dig i 15 minuter nu, du måste bli bättre XD..."

Varpå han svarar "Du också..." och börjar pilla på colaflaskorna igen....Han skämdes sönder...

Försökte prata med honom, tänkte ge honom lite tips, men han var bara tyst...

Någon som testat på samma sak?

Om inte, så uppmanar jag er att göra det, det var verkligen sjukt kul!
Rolig historia. Som tur är har man själv blivit för vuxen för att sitta och irritera människor i tjänst. Snubben får pengar för att göra sitt jobb, du desto mindre.
Citat:
"Spotting" som i flightspotting...Hittar inte ordet på svenska...Hjälp?
Trainspotting.
Finns ingen bra översättning, men någon böjning av "titta" bör fungera.
Citera
2020-11-20, 00:06
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Rolig historia. Som tur är har man själv blivit för vuxen för att sitta och irritera människor i tjänst. Snubben får pengar för att göra sitt jobb, du desto mindre.

Trainspotting.
Finns ingen bra översättning, men någon böjning av "titta" bör fungera.

Ja, det hoppas jag. Jag får också betalt för att göra mitt jobb.
Citera
2020-11-20, 00:12
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tazzo
Antar att det är från engelskans "spot" som betyder "hitta" eller "upptäcka"

Kul story! Men "bror" låter fånigt tho. Är du från ett utsatt område?

Vi pratar om Coop i centrala Östersund. Vet faktiskt inte varför jag sa så. Det var verkligen fånigt.

Kan tillägga att jag frågade några unga tjejer som jobbade i butiken om de hade en civil väktare i butiken nu...Så förklarade jag vart han stod...Ena gick förbi och kollade och ba fnösfnissade "aha du menar honom, aa". Det var också episkt. Lät nästan som de själva brukade snacka om honom.
Citera
2020-11-20, 00:19
Bannlyst
Citat:
Vi pratar om Coop i centrala Östersund. Vet faktiskt inte varför jag sa så. Det var verkligen fånigt.

Kan tillägga att jag frågade några unga tjejer som jobbade i butiken om de hade en civil väktare i butiken nu...Så förklarade jag vart han stod...Ena gick förbi och kollade och ba fnösfnissade "aha du menar honom, aa". Det var också episkt. Lät nästan som de själva brukade snacka om honom.

Lägg av. Du säger bror om du vill. Det är inte alls fånigt och det tycker inte du. Att han som du svarade drog en slutsats till att du var från ett ” utsatt ” område alternativt frågade om du var invandrare säger mer om hans slutledningsförmåga än dig.

Haha va? Berätta mer! Vem är detta? Vad är han för typ? Hahahaha va?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in