2020-11-20, 00:27
Medlem
tazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Vi pratar om Coop i centrala Östersund. Vet faktiskt inte varför jag sa så. Det var verkligen fånigt.

Kan tillägga att jag frågade några unga tjejer som jobbade i butiken om de hade en civil väktare i butiken nu...Så förklarade jag vart han stod...Ena gick förbi och kollade och ba fnösfnissade "aha du menar honom, aa". Det var också episkt. Lät nästan som de själva brukade snacka om honom.

Otroligt ändå hur även mindre butiker får besök av butikskontrollanter. Coop i Ösd C är ganska trång och så. Hade aldrig kunnat tro att dom har patrullerande butikskontrollanter där. Kan ju inte vara lätt för honom att försöka snoka runt i sådana trånga utrymmen, stackare
Senast redigerad av tazzo 2020-11-20 kl. 00:33.
Citera
2020-11-20, 00:30
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema9
Lägg av. Du säger bror om du vill. Det är inte alls fånigt och det tycker inte du. Att han som du svarade drog en slutsats till att du var från ett ” utsatt ” område alternativt frågade om du var invandrare säger mer om hans slutledningsförmåga än dig.

Haha va? Berätta mer! Vem är detta? Vad är han för typ? Hahahaha va?

Coop vid busstorget i Östersund. Kille cirka 190 cm, cirka 25-30. Han såg ändå seriös ut, men betedde sig efterblivet.

Det är faktiskt kul att säga bror ibland, på driv. Leka hobbyblatte typ.

Det sjukaste var ändå att jag hade 20 st 500-lappar på mig, som jag tog upp och gick sakta förbi honom och räknade. HAHAHAH. Där MÅSTE han ha förstått att jag drev med honom. Men det verkade inte så...Det var sååå stört. Varför ska jag räkna mina pengar framför honom liksom hahahha...
Citera
2020-11-20, 00:34
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tazzo
Otroligt ändå hur även mindre butiker har butikskontrollanter. Coop i Ösd C är ganska trång och så. Hade aldrig kunnat tro att dom har patrullerande butikskontrollanter där. Kan ju inte vara lätt för honom att försöka snoka runt i sådana trånga utrymmen, stackare

Mycket invandrare, ungdomar, pundare och alkisar som hänger där runt busstorget och innanför dörrarna och vid ingången till Coop där. Särskilt nu när det börjar bli kallt ute.

Den butiken är trång som fan. Särskilt i gångarna närmast kassorna.
Citera
2020-11-20, 01:15
Medlem
Först tyckte jag det var skojigt. Men allt eftersom ditt behov av att närmast förnedra honom tycks bli allt tydligare känns inte ditt tilltag lika kul längre.
Citera
2020-11-20, 01:20
Medlem
AnythingGoess avatar
Fast vet du ens att han var butikskontrollant? Det här låter mer som en upptakten till en riktigt dålig homosexuell porrfilm om två män som träffas i affären.
Citera
2020-11-20, 01:40
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnythingGoes
Fast vet du ens att han var butikskontrollant? Det här låter mer som en upptakten till en riktigt dålig homosexuell porrfilm om två män som träffas i affären.

Ja, han var butikskontrollant xD "Tjejerna på golvet" bekräftade det. Flummigt att de bekräftar det för mig också. Synd att jag inte filmade. Har en kass telefon. Annars hade jag garanterat gjort det.
Citera
2020-11-20, 02:07
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Först tyckte jag det var skojigt. Men allt eftersom ditt behov av att närmast förnedra honom tycks bli allt tydligare känns inte ditt tilltag lika kul längre.

Vem bryr sig. Han är troligtvis Sveriges sämsta spanare. Bara hans närvaro skapar ett obehag för kunder. Han såg typ ut som en den där våldtäktsmannen på cykel från Örebro. Han var obehaglig. Hade han varit proffsig och diskret så hade jag låtit honom vara. Nu var han en elefant i en porslinsaffär.
Citera
2020-11-20, 04:03
Medlem
Lobbaaans avatar
Snattade en del tv-spel i högstadiet. Då var man tvungen att hålla igång butikskontrollanten. Var en kille som åkt dit för snatteri en massa gånger så han fick oftast agera lockbete och springa runt i butiken med kontrollanten efter sig, lägga spelen på någon diskret hylla i butiken så nästa person kunde stoppa ner dem i kalsongerna och gå ut.

Det var roligt i tonåren men skulle aldrig göra det nu. Butikskontrollant låter som ett ganska kul jobb, skrämma barn och pundare.

Är du turk och går i högstadiet TS bror?
Citera
2020-11-20, 04:25
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobbaaan
Snattade en del tv-spel i högstadiet. Då var man tvungen att hålla igång butikskontrollanten. Var en kille som åkt dit för snatteri en massa gånger så han fick oftast agera lockbete och springa runt i butiken med kontrollanten efter sig, lägga spelen på någon diskret hylla i butiken så nästa person kunde stoppa ner dem i kalsongerna och gå ut.

Det var roligt i tonåren men skulle aldrig göra det nu. Butikskontrollant låter som ett ganska kul jobb, skrämma barn och pundare.

Är du turk och går i högstadiet TS bror?

Hahaha. Jag är svensk. Har gått ut högstadiet för ett x antal år sedan. Men inte mentalt.

Det är nog ett roligt jobb, om man är duktig på det. Det är en konst. Killen i Östersund är en nawb.
Citera
2020-11-20, 07:12
Medlem
OlleVieros avatar
När Olle var ung så brukade vi roa oss med att plocka på oss varor när butikskontrollanter såg på sedan sprang vi runt bland hyllorna och plockade på och lade bort grejor lite hur som helst, så när vi gick ut och kontrollanterna tog oss så fanns det inget kvar innanför kläderna.
Citera
2020-11-20, 09:39
Medlem
Hans uppdrag är väl att hålla koll på kunder och förhindra snatterier?! Så om du går omkring och beter dig allmänt skumt, så är det väl klart att han håller koll på dig?
Det är ju inte direkt som så att han skall hålla sig dold och absolut inte synas, så förstår inte riktigt vad det är du tycker dig ha uppnått.
Citera
2020-11-20, 10:29
Medlem
Jag ville så gärna moralisera över detta men det var faktiskt jävligt roligt beskrivet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in