2020-11-16, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olagligt-Ful
Hur då ”tömmer sig själv”?
Om män inte runkar på tillräckligt länge så kan dom ofrivilligt få utlösning i sömnen. En våt dröm.
Ganska jobbigt ibland att vakna med kladdiga kalsonger och ibland har det läckt igenom kalsongerna och kladdat ner sängkläderna också.
Citera
2020-11-16, 00:19
Medlem
Olagligt-Fuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elboi
Om män inte runkar på tillräckligt länge så kan dom ofrivilligt få utlösning i sömnen. En våt dröm.
Ganska jobbigt ibland att vakna med kladdiga kalsonger och ibland har det läckt igenom kalsongerna och kladdat ner sängkläderna också.

LOL. Är det sant?
Citera
2020-11-16, 00:20
Medlem
Olagligt-Fuls avatar
Citat:

Låter som ett ganska stort argument mot nofap.
Citera
2020-11-16, 00:55
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Nofap tömmer en på energi, om man tittar på däggdjur i naturen finns inprincip inga som sitter och onanerar.

Frekventa orgasmer leder till nedreglering av dopamin vilket leder till sämre motivation, lägre testonivåer.

Från mina observationer är nän som fappar till porr, fysiskt svaga, har omanlig utseende, riktiga betahanar som har stora svårigheter att attrahera kvinnor.

Alla djur hade runkat om de hade händer.
https://i.imgur.com/eA3cuVy.gif

Men om det du säger stämmer och vi ska hålla oss on topic: hur påverkar det tjejer? Får de lägre testosteronnivåer? Omanligt utseende? Svårt att attrahera kvinnor?
Det kanske bara är butchflator som behöver oroa sig då.
Citera
2020-11-16, 09:32
Medlem
Nej jag tror motsvarigheten för oss mer skulle vara norom, rom som i romance. Tror helt enkelt att man kan bli romantikskadad mer än porrskadad.
Citera
2020-11-16, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Alla djur hade runkat om de hade händer.
https://i.imgur.com/eA3cuVy.gif

Men om det du säger stämmer och vi ska hålla oss on topic: hur påverkar det tjejer? Får de lägre testosteronnivåer? Omanligt utseende? Svårt att attrahera kvinnor?
Det kanske bara är butchflator som behöver oroa sig då.

Att runka/onanera är ett maladaptiv handling rent evolutionär som kapar hjärnans belöningssystem , själva orgasmen kom troligtvis till som ett incitament för att människan att uppmuntras till att ha sex och föra vidare avkomma det finns inte till för nöjes skull egentligen är mest en biverkning.
Citera
2020-11-16, 15:49
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ville bara lägga till att även kvinnor får våta drömmar fast utan det där kladdiga i slutet då.
Oftast sker det under de perioder kvinnans kropp är som mest fertil och då kan det hända att en drömmer något intensivt för att sedan vakna av kraftiga sammandragningar i underlivet.

Händer mig ungefär en till två gånger i månaden och jag onanerar inte heller. Ser ingen mening med det faktiskt.
Däremot så finns det ju andra metoder vi kan ta till för att framkalla och tillfredsställa lustkänslor och jag förstår inte riktigt varför kvinnor borde låta bli med detta?

Köper inte heller att onani för män automatiskt skulle dränera dem på energi och göra dem mindre livskraftiga till vardags.
Med den logiken så borde ju män som är i relationer gå omkring som levande zombies för de lär ju ha stadigt sex med sin partner och få orgasmer de också?

Tror snarare att alla former av (frivilligt) sex är till människors gagn, sålänge det inte missbrukas då förstås.
Citera
2020-11-17, 00:28
Medlem
Citat:
LOL. Är det sant?

Ja.
Citat:
Låter som ett ganska stort argument mot nofap.
Man får överväga, jag är man och tycker att fördelarna överväger nackdelarna med nofap.

Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore

Däremot så finns det ju andra metoder vi kan ta till för att framkalla och tillfredsställa lustkänslor och jag förstår inte riktigt varför kvinnor borde låta bli med detta?

Utveckla gärna.
Du kan ju såklart få lustkänslor av att onanera men om du låter bli kan du få andra upplevelser. Du kör nofap för att du vill åt dessa.

Googla på nofap benefits for women

Sedan vet jag inte om nofap fungerar för kvinnor på samma sätt som för män.

Det kanske är jättelätt att förstå som kvinna, men vad är det som gör att du inte onanerar?

Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Köper inte heller att onani för män automatiskt skulle dränera dem på energi och göra dem mindre livskraftiga till vardags.
Med den logiken så borde ju män som är i relationer gå omkring som levande zombies för de lär ju ha stadigt sex med sin partner och få orgasmer de också?

Inte levande zombies men det dränerar dem absolut på "livskraft".
Senast redigerad av elboi 2020-11-17 kl. 00:39.
Citera
2020-11-17, 07:52
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Hm. Det låter som en isolerad åsikt, vad säger ni förespråkare för nofap?

Beror på. Kollar du på porr när du onanerar?

Du kan lägga ned porren bara så blir du mindre avtrubbad för stimulans. Det är väl vad hela rörelsen handlar om egentligen. Att unga män tittar på massa porr, får svårt att få upp den vid riktigt intimt sex.

Kritiken mot nofap har jag inte så mycket övers för.
Citera
2020-11-17, 08:25
Medlem
Det kan ha nått med testosteronnivåerna att göra att killar känner sån skillnad med nofap. Som kille så mår jag skit efter att ha fått orgasm till porr.
Blir på sämre humör än ifall jag inte onanerat.

Skulle vilja hitta en medelväg, testosteronnivåerna sägs peaka efter en vecka så kanske en lång fap varannan vecka? För livet blir trist ifall jag helt slutar onanera anser jag.

Kanske inte påverkar tjejer i samma utsträckning med nofap, jag vet inte. Testa 30 dagar du med kanske?
Citera
2020-11-17, 14:24
Medlem
Olagligt-Fuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxvarmtoblerone
Det kan ha nått med testosteronnivåerna att göra att killar känner sån skillnad med nofap. Som kille så mår jag skit efter att ha fått orgasm till porr.
Blir på sämre humör än ifall jag inte onanerat.

Skulle vilja hitta en medelväg, testosteronnivåerna sägs peaka efter en vecka så kanske en lång fap varannan vecka? För livet blir trist ifall jag helt slutar onanera anser jag.

Kanske inte påverkar tjejer i samma utsträckning med nofap, jag vet inte. Testa 30 dagar du med kanske?

Var i en dominansrelation en gång då jag inte fick komma på flera veckor, minns inte exakt hur länge det blev i slutändan. Då hade vi dock massa sex och poängen med nofap är väl att man inte har sex eller onanerar alls?
Citera
2020-11-17, 21:13
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Utveckla gärna.
Du kan ju såklart få lustkänslor av att onanera men om du låter bli kan du få andra upplevelser. Du kör nofap för att du vill åt dessa.

Googla på nofap benefits for women

Sedan vet jag inte om nofap fungerar för kvinnor på samma sätt som för män.

Det kanske är jättelätt att förstå som kvinna, men vad är det som gör att du inte onanerar?
Onani har ingen effekt på min kropp och det är heller inget jag längtar efter att göra. Filmer (vissa) och välskriven läsning fungerar bättre för att ladda batterierna så att säga.

Vidare läste jag lite hastigt i ämnet och kan inte direkt påstå att de fördelar nofap-kvinnorna nämnde har känts av hos mig och då har jag själv ganska nära till ett nofap-liv.

Tycker inte att det gjort mig nämnvärt starkare på något fysiskt eller mentalt plan iallafall. Snarare att det med åren lämnat ett visst tomrum i ens liv. Som att något saknades där.

Citat:
Inte levande zombies men det dränerar dem absolut på "livskraft".
Att ha sex med flickvännen ett par gånger i veckan sänker livskraften hos män till vardags?

Föreslår du att män skulle må bättre om de levde i ett permanent nofaping-celibat istället? Har inte funkat för mig hittills. Men kontentan blir kanske olika beroende på kön, som du sa. Vem vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in