Citat:
Ursprungligen postat av
sistaforsoket..
Hejsan, ja innan ”coronaraset” låg jag ungefär 75/25 aktier/räntor med långsiktiga pengar då jag ej varit med om en större börsnedgång och ville ha lite marginal för feltänk i riskbenägenhet.
Denna nedgång var dock inte i närheten av att testa mina nerver utan jag gick in med mer och mer ju mer börsen gick ner och har nu 100% aktier som resultat av det.
Nu var väl denna nedgång inte mycket mer än 30% men den fick mig inse att jag har tillräckligt hög risktolerans för att ligga fullinvesterad och troligtvis fortsätta så ett bra tag framöver iaf, kanske t.o.m. ca 10 år till typ.
Hur gick det själv ändrat något sedan ”coronakraschen”?

Gött att höra, jag ligger fortfarande 100% vilket jag gjorde sen innan då jag litade på min bedömning av min riskbenägenhet. Var aldrig nära att paniksälja så hade rätt på den bedömningen. 70/30 påverkar ju inte avkastningen speciellt mycket så att göra som dig kan faktiskt vara något jag kan tänka rekommendera till nybörjare i framtiden.
Vi ligger faktiskt nästan parallellt i samma resa. Jag är kanske ett år före, började 2015 och spräckte 2miljonersgränsen nu i veckan