Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
Om de tagit alla de pengar som ett husköp skulle kostat och lagt in på börsen för 25 år sedan skulle de va snuskigt rika idag, hade de köpt huset så hade de haft huset idag + en jäkla massa renoveringar och förbättringar som måste utföras efter 25 år. Folk är så jävla korkade så de inte fattar att bostad bor man i, det är ingen investering, en investering GER pengar dagligen medan en bostad KOSTAR pengar dagligen.
Alltså, jag vill börja med att säga att jag håller helt med dig i sak när det kommer till din syn på bostad som investering.
Men med det sagt ...
Jag sa ingenting om vad min släkting och hennes man gjorde för alternativinvesteringar eller hur deras ekonomiska situation ser ut idag.
Mitt inlägg var enbart tänkt att visa min syn på hur enkelt det är att hamna utanför rushen på en marknad och att den som väntar på något gott ibland väntar
för länge. Ditt svar visar på en häpnadsvärd oförmåga att tolka budskap i text.
Trots att jag har hängt på flashback i typ en månad, och trots att du och jag antagligen har rätt lika åsikter när det kommer till investeringar, så förstår jag redan varför du har blivit delforumets hackkyckling.