Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-11, 21:55
  #13
Medlem
Ja i lumpen. En totalt odramatisk känsla eftersom allt går så gradvis och mjukt. För den rent fysiska flygupplevelsen skulle jag hellre lägga pengarna på en tur i en Cessna eller nåt.
Citera
2020-11-11, 23:00
  #14
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattarungen
Som barn, var väl 12 år, så kunde man flyga helikopter för 80 kr vid någon sån här marknadsdag. Det var en fantastisk känsla, hela världen sågs i miniatyr.

Samma här, fann det skoj

Lite offtopic, jag har även gillat att åka med flygplan, vid start och landning.

Funnit det småroligt när vissa folk gråter av rädsla, även där vi hamnade mitt i stormen. Fann det spännande, hamna i en luftficka osv..
__________________
Senast redigerad av EastClintfood 2020-11-11 kl. 23:04.
Citera
2020-11-11, 23:18
  #15
Medlem
Black-lies-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Ja det har jag. Det var under ..... festivalen i min hemstad för många år sedan. Farsan bjöd mig och syrran på helikopterfärd som man kunde köpa under denna festival. Jag minns att det var mycket roligare att åka helikopter än flygplan.

Häftigt utsikt och lite karusellkänsla minns jag att det var. Det var även en ganska kort tur. Runt 8- 10 minuter, bränslet är inte precis gratis och det var en civil helikopter givetvis.

Låter som min resa med en liten svart sak som tog 5 pers+pilot. Häftigaste upplevelsen någonsin, otroligt vig i luften. Jävlar vad jag vill ha en helikopter.
Citera
2020-11-11, 23:22
  #16
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Nej, men däremot har jag gjort helikoptern.
Citera
2020-11-11, 23:39
  #17
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Jag var på en semesterresa med familjen i Brasilien för ett ex antal år sedan. Väl där så flög jag över Amazonasregionen i helikopter. Det var visserligen den dyraste upplevelsen jag någonsin köpt men det var det väl värt. Mina ögon har aldrig någonsin skådat mer spektakulära vyer. Ett minne för livet.
Citera
2020-11-12, 00:53
  #18
Medlem
carminaburanas avatar
ja, new york runt, deras sight seeing med farsan. mossan vågade inte.
Citera
2020-11-12, 06:12
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radjaidjah
Har du någon gång flugit i en helikopter? Av nödvändighet eller för nöjesskull? Vad tyckte du om det? Skulle du göra om det? Kan du rekommendera det? Var det värt pengarna? Vad var det för slags helikopter?

Jag flyger helikopter mycket oftare än jag åker buss, typ...

Jag har flugit helikopter till/från mitt jobb i över 20 år nu.
Flugit Bell Huey, Sikorsky, Super Puma, Eurocopter 225, Sikorsky S92 m fl.
Citera
2020-11-12, 08:52
  #20
Medlem
Min snälla farfar bjöd mig på en helikopterfärd i samband med besök Malma Marken i Malmköping.
Citera
2020-11-12, 18:22
  #21
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Jag var på en semesterresa med familjen i Brasilien för ett ex antal år sedan. Väl där så flög jag över Amazonasregionen i helikopter. Det var visserligen den dyraste upplevelsen jag någonsin köpt men det var det väl värt. Mina ögon har aldrig någonsin skådat mer spektakulära vyer. Ett minne för livet.

Såg man inte bara trädtoppar?
Citera
2020-11-13, 18:29
  #22
Medlem
CompressorVanes avatar
Armé helikopter. Det var en jädra fart på den.
Citera
2020-11-13, 21:54
  #23
Avstängd
Radjaidjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Samma här, fann det skoj

Lite offtopic, jag har även gillat att åka med flygplan, vid start och landning.

Funnit det småroligt när vissa folk gråter av rädsla, även där vi hamnade mitt i stormen. Fann det spännande, hamna i en luftficka osv..

Ja om man inte är rädd så borde man ju uppskatta att det kränger lite, annars är det ju bara som att åka buss och helt värdelöst (ur upplevelsesynpunkt)

Undrar hur det känns att åka med ett sånt där plan som landar på vattnet
Citera
2020-11-13, 21:56
  #24
Avstängd
Radjaidjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Jag var på en semesterresa med familjen i Brasilien för ett ex antal år sedan. Väl där så flög jag över Amazonasregionen i helikopter. Det var visserligen den dyraste upplevelsen jag någonsin köpt men det var det väl värt. Mina ögon har aldrig någonsin skådat mer spektakulära vyer. Ett minne för livet.

Flyger man relativt nära marken?
Låter coolt. Amazonas är väl sånt jäkla avstånd att det är svårt att färdas där på ett vettigt sätt om man inte vill sova över i djungeln.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback