2020-11-10, 22:45
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vad är det han håller på och gör nu då? Detta är ju bara löjligt.

Vad menar du?

Formellt är han USAs president, ska han lämna Vita Huset och inte sköta sitt jobb?
Citera
2020-11-10, 22:45
Medlem
Vi som tycker Trump är en dåre gör ju inte det för att vi är lurade av msm/ judarna/ Illuminati, Trump förmedlar sitt dårskap alldeles utmärkt själv.

Förvånande att det finns någon som INTE tycker han är en dåre faktiskt.
Citera
2020-11-10, 23:16
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Vilka alla? Alla i den vänsterliberala globohomo-sfären, visst. Men om du går utanför din bubbla så är världen faktiskt större än så, det finns ett flertal världsledare som avvaktat med att gratulera Biden just därför att man vet att USA har en konstitution att förhålla sig till, och att det inte är media som utser presidenten. Och precis som ljugmedia sa själva skulle ju ingen utses som vinnare förrän alla röster var räknade - alla röster är inte räknade heller och omräkning väntar i ett par delstater.

Givetvis är det fabulerande i pressen precis som alltid. Det har pågått smutskampanjer mot Trump i 4 år, man har haft massa fejkade opinionsundersökningar för att försöka påverka valutgången och nu bryr man sig inte ett smack om att försöka undersöka några av de anklagelser om valfusk som finns utan refererar bara till CNN "ÖH, asså våran fact check visade att det inte finns några grunder till det alls och Trump är dålig förlorare", vilket är opinionsbildning och inte journalistik.

Och när det gällde Russia-gate och Ukraina-tramset kunde man minsann spendera pengar och energi på att utredning och det var inga problem men när republikaner vill utreda någonting viktigare - som att valprocessen faktiskt fungerar som tänkt, ja då tar det förstås hus i helvetet och nu är Trump nya Hitler.
Då ska man även komma ihåg att vänsterblivna tyckte att det var helt i sin ordning att man kunde dra fram en förvirrad kärring som påstod att hon blivit sexuellt utnyttjad av Kavanaugh över 30 år tidigare utan några andra bevis än hennes påstående, precis innan han skulle få sitt toppjobb i Supreme Court.

Så det är inget annat än lögner, mygel och skenheligt hyckleri från vänsterliberala människor utan någon form av moral.
Ja, det är nog respekt för konstitutionen som gör att Kim Jong-Un, Putin, Jinping, Orban och Bolsonaro inte hurrar. Erkända förkämpar för demokratin! Till och med Fox som väl även du måste erkänna inte riktigt faller in som homoliberal vänsterkommunism (eller vad du nu försökte säga) har ju lessnat på karln. Eller just det, de blev ju precis uppköpta av rymdödlorna, sorry glömde
Citera
2020-11-10, 23:39
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Du menade säker att skriva: Det påstådda valfusket, vilket ingen lagt fram några konkreta bevis alls för ännu, som möjligen kommer utredas ifall någon adekvat finner tillräcklig anledning att det ens är värt mödan att utreda.

Helt rätt - inga konkreta bevis ännu utan en massa trollande. Det de diskuterar har heller ingen betydelse för valutgången. Om fusk förekommit skulle det behöva ha varit i massiv skala för att påverka valutgången. Röstandet har varit noga kontrollerat och transparent. Det har förekommit fel (inte fusk) men genom kontrollen har det upptäckts och korrigerats.

Konstigt f ö att Trump bara stämmer och anklagar i stater han förlorat? Är han bara intresserad av elektorer? Känns ju inte som att han skulle vara så intresserad av att vinna en folkmajoritet...

Just nu jävlas han bara och han skämmer ut sig, republikanerna, demokratin och valsystemet och allt fler republikaner tar kraftigt avstånd liksom Fox News. Trump kan fortsätta att hota och domdera men det är nog mest en tidsfråga innan han blir övergiven. Sjunkande skepp liksom.
Citera
2020-11-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Ja, det är nog respekt för konstitutionen som gör att Kim Jong-Un, Putin, Jinping, Orban och Bolsonaro inte hurrar. Erkända förkämpar för demokratin! Till och med Fox som väl även du måste erkänna inte riktigt faller in som homoliberal vänsterkommunism (eller vad du nu försökte säga) har ju lessnat på karln. Eller just det, de blev ju precis uppköpta av rymdödlorna, sorry glömde

1. Orban och Bolsonaro är det då inga fel på även om mainstreammedierna försöker utmåla alla till höger som diktatorer. Värre är det med sådana som Merkel och Löfvén som gärna skeppar över makt till några få i Bryssel.

2. Fox har flera reportrar som talat i positiva ordalag om att det ska göras en utredning på valfusket. Att en del på bolaget inte är särskilt Trump-vänliga är knappast förvånande då i princip all media är centrister för att plocka ett större spektrum av folk med olika politiska sympatier. Sen har ju Trump talat själv om att han vill starta en rival mot Fox efter att han lämnar Vita Huset, så det finns flera anledningar.

3. Sista meningen är en klassisk halmgubbe.

4. Inget av dina argument hade om någonting sakligt dvs. om man bör följa grundlagarna eller inte, utan det handlar alltså om vem som tycker vad. "Men majoriteten tycker så här och det är annorlunda än vad Trump tycker, därför så är det rätt och Trump har fel och är nya Hitler". Bättre kan du väl.
Citera
2020-11-10, 23:53
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
...

4. Inget av dina argument hade om någonting sakligt dvs. om man bör följa grundlagarna eller inte, utan det handlar alltså om vem som tycker vad. "Men majoriteten tycker så här och det är annorlunda än vad Trump tycker, därför så är det rätt och Trump har fel och är nya Hitler". Bättre kan du väl.

3. Inte så långsökt faktiskt då Rudy Giuliani sade att röstfusket kunde bero på att Biden röstat 5000 gånger eller att röstfuskarna kunde komma från Mars.

4. Inget som Trump hävdat hittills har någon saklig grund. Har det förekommit fusk ska det utredas - självklart - men inte bara för att Trump tycker det eller tycker att han vunnit valet med "A LOT". Det är ju pinsamt.
Senast redigerad av pelle_snusk 2020-11-11 kl. 00:09.
Citera
2020-11-10, 23:59
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
1. Orban och Bolsonaro är det då inga fel på även om mainstreammedierna försöker utmåla alla till höger som diktatorer. Värre är det med sådana som Merkel och Löfvén som gärna skeppar över makt till några få i Bryssel.

2. Fox har flera reportrar som talat i positiva ordalag om att det ska göras en utredning på valfusket. Att en del på bolaget inte är särskilt Trump-vänliga är knappast förvånande då i princip all media är centrister för att plocka ett större spektrum av folk med olika politiska sympatier. Sen har ju Trump talat själv om att han vill starta en rival mot Fox efter att han lämnar Vita Huset, så det finns flera anledningar.

Så, bara för att se om jag förstår dig rätt; alls som inte håller med Trump är vänster, och därmed onda? Och alla som håller med Trump är höger, och per automatik goda? Om jag försöker koka ner din text så är det var jag får, rätta mig om jag har fel.

Och det jag svarade på, där du påstod att det inte fanns några tvivel om fusk (citerat ur minnet), menar du alltså att alla som inte håller med är vänster? För det är sant, för det har Trump sagt? Och några säger inte emot honom, och det är sanningen? Utan något som helst bevis? Bara trumps egna ord?

Jag tycker nog att det är vettigt att följa lagen, men att låta lagen bestämmas av en dålig förlorare med paranoida vanföreställningar, hybris och maktfullkomlighet som främsta egenskaper för tillfället är inte att följa lagen, det är att destabilisera demokratin genom att utsätta ett lands befolkning för fara. Med enda argumentet att det är klart det är så, annars hade Trump vunnit? Nej, jag tror du är fel ute med dina definitioner
Citera
2020-11-11, 00:12
Avstängd
Han kan göra vad han vill men ger han inte upp makten så blir han utburen av Capitol Hill Police och Secret Service.
Citera
2020-11-11, 00:15
Medlem
Citat:
Så, bara för att se om jag förstår dig rätt; alls som inte håller med Trump är vänster, och därmed onda? Och alla som håller med Trump är höger, och per automatik goda? Om jag försöker koka ner din text så är det var jag får, rätta mig om jag har fel.

Nej, det är för att du rapar upp samma osakliga argument som alla andra och passar så oerhört bra in i mallen på en idiot.

Citat:
Och det jag svarade på, där du påstod att det inte fanns några tvivel om fusk (citerat ur minnet), menar du alltså att alla som inte håller med är vänster? För det är sant, för det har Trump sagt? Och några säger inte emot honom, och det är sanningen? Utan något som helst bevis? Bara trumps egna ord?

Det finns ju redan videoklipp och bevis på fusk i mindre skala, det finns det inga tvivel om. Däremot har jag inte sett något ännu som klart bevisar att det funnits ett utbrett sådant. Men eftersom det kommit fram så pass många märkliga händelser i det här valet med software-glitchar, helgalna opinionsundersökningar som slagit fel, man sett videoklipp som visar att man har täckt över fönster till vallokaler och statistiker har hittat ett flertalet matematiska anomalier, så gör man förstås rätt i att utreda valet. Och nej ditt blockmongo, det är inte bara Trump som har hävdat det.

Sen tror ju även mongon som röstar på allianspartier i Sverige att de är höger när de i själva verket bara är högersossar. Det ser man ju inte minst när det vankas amerikanskt val och alla allians-politiker sitter och pratar väl om Demokraterna. En moderat är ingenting annat än en högersosse.

Citat:
Jag tycker nog att det är vettigt att följa lagen, men att låta lagen bestämmas av en dålig förlorare med paranoida vanföreställningar, hybris och maktfullkomlighet som främsta egenskaper för tillfället är inte att följa lagen, det är att destabilisera demokratin genom att utsätta ett lands befolkning för fara. Med enda argumentet att det är klart det är så, annars hade Trump vunnit? Nej, jag tror du är fel ute med dina definitioner

Enda man ser av mongon som du är ju att 95% av inläggen handlar om att kväsa ur era egna känslor kring Trump. Ingen bryr sig.

Som sagt, sätt dig in i läget så kan du se själv att det redan finns väldigt många mystiska saker med det här valet som bör utredas. Och att göra en jävla utredning destabiliserar inte någon demokrati, att göra en utredning gör ju att valresultatet får mer legitimitet och bör ligga i Bidens och alla demokrati-vurmares jävla intresse. Det är alltså vad poängen här är, om inte för att hitta valfusk så för att stärka tryggheten hos väljare som är oroade om den demokratiska processen faktiskt är att lita på och ifall det finns transparens. Hur svårt ska det vara...
Citera
2020-11-11, 00:17
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Han kan göra vad han vill men ger han inte upp makten så blir han utburen av Capitol Hill Police och Secret Service.

Japp.

Han kan i och för sig kandidera igen om 4 år, men det är tveksamt om partiet vill ha en 78-årig föredetting som kan sitta i max 4 år. Det bästa vore om de tog avstånd från honom helt och hållet.
Citera
2020-11-11, 00:20
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
...

Det finns ju redan videoklipp och bevis på fusk i mindre skala, det finns det inga tvivel om. Däremot har jag inte sett något ännu som klart bevisar att det funnits ett utbrett sådant. Men eftersom det kommit fram så pass många märkliga händelser i det här valet med software-glitchar, helgalna opinionsundersökningar som slagit fel, ...

Trump har ju faktiskt gjort ett oväntat bra val. Opinionsundersökningarna pekade på en blå våg men resultatet blev tyvärr förvånansvärt jämt ändå. Så vad gnäller du om?
Citera
2020-11-11, 00:27
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Nej, det är för att du rapar upp samma osakliga argument som alla andra och passar så oerhört bra in i mallen på en idiot.

Det finns ju redan videoklipp och bevis på fusk i mindre skala, det finns det inga tvivel om. Däremot har jag inte sett något ännu som klart bevisar att det funnits ett utbrett sådant. Men eftersom det kommit fram så pass många märkliga händelser i det här valet med software-glitchar, helgalna opinionsundersökningar som slagit fel, man sett videoklipp som visar att man har täckt över fönster till vallokaler och statistiker har hittat ett flertalet matematiska anomalier, så gör man förstås rätt i att utreda valet. Och nej ditt blockmongo, det är inte bara Trump som har hävdat det.

Sen tror ju även mongon som röstar på allianspartier i Sverige att de är höger när de i själva verket bara är högersossar. Det ser man ju inte minst när det vankas amerikanskt val och alla allians-politiker sitter och pratar väl om Demokraterna. En moderat är ingenting annat än en högersosse.

Enda man ser av mongon som du är ju att 95% av inläggen handlar om att kväsa ur era egna känslor kring Trump. Ingen bryr sig.

Som sagt, sätt dig in i läget så kan du se själv att det redan finns väldigt många mystiska saker med det här valet som bör utredas. Och att göra en jävla utredning destabiliserar inte någon demokrati, att göra en utredning gör ju att valresultatet får mer legitimitet och bör ligga i Bidens och alla demokrati-vurmares jävla intresse. Det är alltså vad poängen här är, om inte för att hitta valfusk så för att stärka tryggheten hos väljare som är oroade om den demokratiska processen faktiskt är att lita på och ifall det finns transparens. Hur svårt ska det vara...
Ok, du litar på trumps tweets och infowar, det gör inte jag. Känns lite dödfött att fortsätta det här... Opinionsundersökningar är heller inte beslutande, kanske synd att det inte var det 2016, men då vann ju Trump så då kan det inte ha varit fel, bara nu när han förlorade.

Du får kalla mig vilka okvädningsord du vill, tänk på blodtrycket bara. I all välmening
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in