2020-11-11, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Trump har ju faktiskt gjort ett oväntat bra val. Opinionsundersökningarna pekade på en blå våg men resultatet blev tyvärr förvånansvärt jämt ändå. Så vad gnäller du om?

Vad är svårt att förstå?
Jag påtalade förstås det uppenbara i att opinionsundersökningar varit precis lika jävla fejkade som förra valet.
Studier har visat på fenomenet med "voter suppression" och man utmålade man Biden som den stora vinnaren och Trump (eller den nya Hitler, i vänsterblivnas ögon) som klar förlorare just eftersom man vet att det ökar chanserna för Biden och försöker skapa narrativet som att ingen håller med den här facistnazisten.

Drar de sig inte för att fuska med opinionsundersökningar för att inte nya Hitler ska bli vald så drar de sig knappast för att valfuska lite också för att nya Hitler inte ska bli vald.
Citera
2020-11-11, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Ok, du litar på trumps tweets och infowar, det gör inte jag. Känns lite dödfött att fortsätta det här... Opinionsundersökningar är heller inte beslutande, kanske synd att det inte var det 2016, men då vann ju Trump så då kan det inte ha varit fel, bara nu när han förlorade.

Du får kalla mig vilka okvädningsord du vill, tänk på blodtrycket bara. I all välmening

I princip varenda influenser på högerkanten tror på valfusk nu; Ben Shapiro, Steven Crowder, Mike Cernovich, Dave Rubin, Tucker Carlson, Shiva Ayyadurai, Canadace Owens, Molyneux och centristen Tim Pool etc.
Alla konspirationsteoretiker? Jag kan räkna upp fler ifall du vill?

Så det är löjligt att försöka få det till att bara vara Trump och Infowars. Men jag förstår om det inte passar narrativet, för sådana som du vill ju gärna ha det till att Trump är en galen maktdiktator som har övergivits av 95% av sina egna utom några konspirationsteoretiker, när så inte är fallet.

Detta medan du själv litar bara på Aftonbladet, Expressen och CNN som en klassisk NPC utan någon som helst förmåga till självständigt tänkande.
Senast redigerad av trevliggrabb 2020-11-11 kl. 00:47.
Citera
2020-11-11, 00:57
Medlem
ModerRotas avatar
POTUS kan bara sitta max 8 år. Trump har suttit av 4 av dessa.
Citera
2020-11-11, 01:27
Medlem
dags att dra ut tjockisen från vita huset
Citera
2020-11-11, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Precis lika löjligt som att ingen svensk socialdemokratisk statsminister lämnat makten frivilligt. Oavsett hur väljarna röstar. Trump kommer att lämna med svansen mellan benen när reglerna säger att han måste, men inte en dag innan dess. Vilket inte heller Stefan Löfven kommer att göra innan han måste.

Ingvar Carlsson lämnade in sin avskedsansökan dagen efter riksdagsvalet 1991. Det var han väl inte tvungen att göra? Valresultatet hade väl inte fastslagits officiellt vid den tidpunkten.

Citat:
7.3.8 Regeringsskiftet efter riksdagsvalet 1991
Dagen efter valet, den 16 september, lämnade statsminister Ingvar Carlsson
(s) in sin ansökan om entledigande till talmannen, som omedelbart entledigade statsministern och övriga statsråd.

http://data.riksdagen.se/dokument/GRA6URD3
Citera
2020-11-11, 01:52
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:
Ok, du litar på trumps tweets och infowar, det gör inte jag. Känns lite dödfött att fortsätta det här... Opinionsundersökningar är heller inte beslutande, kanske synd att det inte var det 2016, men då vann ju Trump så då kan det inte ha varit fel, bara nu när han förlorade.

Du får kalla mig vilka okvädningsord du vill, tänk på blodtrycket bara. I all välmening

Märkligt hur du kan förbise 4 års kampanj/statskupp mot Trump baserat på just anklagelsen om valfusk och samröre med ryska regimen. Fantastiskt hur ditt dubbeltänk fungerar, ett utmärkt exemplar i den nya världsordningen.

Märk mina ord kamrat "dödskniven": krig är fred, frihet är slaveri, okunnighet är styrka. Lev och dö efter detta mantra min kära kamrat, du är framtiden!
Citera
2020-11-11, 06:52
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
I princip varenda influenser på högerkanten tror på valfusk nu; Ben Shapiro, Steven Crowder, Mike Cernovich, Dave Rubin, Tucker Carlson, Shiva Ayyadurai, Canadace Owens, Molyneux och centristen Tim Pool etc.
Alla konspirationsteoretiker? Jag kan räkna upp fler ifall du vill?

Så det är löjligt att försöka få det till att bara vara Trump och Infowars. Men jag förstår om det inte passar narrativet, för sådana som du vill ju gärna ha det till att Trump är en galen maktdiktator som har övergivits av 95% av sina egna utom några konspirationsteoretiker, när så inte är fallet.

Detta medan du själv litar bara på Aftonbladet, Expressen och CNN som en klassisk NPC utan någon som helst förmåga till självständigt tänkande.
Naturligtvis har vi varsitt narrativ att ta hänsyn till. Det gäller ju även dig. Du sågar mina ”källor” som oseriösa, jag sågar dina som oseriösa. Men visst fortsätt skriv till mig om det får dig att må bättre, om inte annat så brukar det stärka ens övertygelse.

Peace out!
Citera
2020-11-11, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Ingvar Carlsson lämnade in sin avskedsansökan dagen efter riksdagsvalet 1991. Det var han väl inte tvungen att göra? Valresultatet hade väl inte fastslagits officiellt vid den tidpunkten.
Foten räknas inte eftersom han inte var en politiker som tillträdde i konkurrens med andra politiker, utan snarare en grå politruk som blev statsminister av ren slump. Men visst har du en poäng i att mannaminnet inom politiken är fyra år på ett ungefär. Löfven och Trump är däremot riktiga evolutionära politiker som gynnats av det naturliga urvalet.
Citera
2020-11-11, 08:27
Medlem
smoerreboms avatar
Tror han har börjat tänka på endgame som gynnar trump organization som ju har tagit mkt stryk under presidentperioden.

En variant är att ställa till med en massa jävelskap sista tiden som kraschar börsen och se till att sönerna har likviderat så mkt som möjligt innan. Släpp coronan fri, provocera Kina och starta nån konflikt med Iran typ. Gör han det kan de ta negativa positioner först och sen gå in i marknaden när Biden och vaccinen kommer.
Citera
2020-11-11, 09:03
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Vad är svårt att förstå?
Jag påtalade förstås det uppenbara i att opinionsundersökningar varit precis lika jävla fejkade som förra valet.
Studier har visat på fenomenet med "voter suppression" och man utmålade man Biden som den stora vinnaren och Trump (eller den nya Hitler, i vänsterblivnas ögon) som klar förlorare just eftersom man vet att det ökar chanserna för Biden och försöker skapa narrativet som att ingen håller med den här facistnazisten.

Drar de sig inte för att fuska med opinionsundersökningar för att inte nya Hitler ska bli vald så drar de sig knappast för att valfuska lite också för att nya Hitler inte ska bli vald.

Var ju ett nyanserat sätt att se på det hela.
De flesta vet att det bara är trams med många opinionsundersökningar. Och att de är osäkra vet man också. I synnerhet när det gäller USA.
Men vilket fusk är det du pratar om? Lägg fram dina bevis.
Citera
2020-11-11, 09:18
Medlem
Citat:
Fast i det här fallet så har ju alla, med undantag för några jasägande nickedockor på trumpens lönelista, sagt det. Att antyda att det är fabulerande av skvallerpressen är ju skitsnack utöver det vanliga.

vilka är alla?
De du sett nämnas på MSM?

Har du läst deras uttalanden du fått ta del utav via MSM - du vet att de gärna vinklar orden på folk?
Ex.
"Jag tror att det förekommit valfusk, men om det kommer fram via domstol att så ej är fallet så borde trump att avgå utan motstånd"
"EXTRA EXTRA! TOPP-REPUBLIKAN SÄGER ATT TRUMP BORDE AVGÅ"
Citera
2020-11-11, 09:34
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Japp.

Han kan i och för sig kandidera igen om 4 år, men det är tveksamt om partiet vill ha en 78-årig föredetting som kan sitta i max 4 år. Det bästa vore om de tog avstånd från honom helt och hållet.

Jag är övertygad om att de kommer ta avstånd från honom förr eller senare, han kommer ha ungefär samma goda rykte som George W Bush om något decennium. Ju längre tid det tar desto sämre för republikanerna, som dock är i en svår position, det är inte direkt populärt med basen att acceptera valresultatet.

Sen är det många av de som vill likställa vad de håller på med nu med russiagate, många demokrater menar att valet 2016 påverkades av Ryssland (dock har väl ingen sagt att det var ogiltigt eller att någon annan än Trump vann?), så därför har republikanerna rätt att hämnas genom att påstå att landet inte klarar av att hålla fria val. Jag blev förvånad av att McConnell ställde sig bakom detta, jag tror inte han är rädd för Trump utan bara en genomcynisk politiker, han måste räknat sig fram till att det här är den mest fördelaktiga strategin.

Republikanerna har genomfört diverse åtgärder för att försvåra för framförallt minoriteter (typiskt demokratiska väljare) att rösta, man har tagit bort vallokaler så att man får köa i timmar om man bor i städer (typiskt demokratiska väljare) medan det är bekvämt och smidigt för republikanernas kärnväljare. Man har skurit ned i USPS, man har deklarerat att man trots domstolsbeslut inte tänker leta efter röster så mycket som man ska. När sen folket visar sin avsky för Trump i valet så har man mage att tala om demokratiskt valfusk, ofta i stater som styrs av republikaner, och överallt under en republikansk president. Man har verkligen ingen skam. På en nivå är det imponerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in