Citat:
Jag tycker rasism är öppen och omfattande i usa. Ta ett exempel, storföretagen skänker massa miljarder till småföretag etc men de har ett krav, de ska inte vara ägda av vita. Men av någon anledning så ignorerar vi inte bara öppen rasism emot vita, vi hejar på och begär mer. Det talas tillochmed om i usa att varje invånare utan vita i usa ska få en stor hög pengar enbart för de inte är vita. Detta hejas på av media.
Men ja jag håller med om att utanför väst så förekommer det mkt rasism också. Du som turist får ofta betala mer än lokalbefolkningen får, och detta ses av någon anledning som ok.
Hitler? Ja media bestämmer vem som är Hitler, inte personens handlingar. Jag skulle säga att varje feminist är hitler för de vill plåga vita män, och många vill nog även utrota vita män. Men ingen bryr sig om vita män, dem kan man förtrycka hur mkt man vill och säga vad man vill emot utan att det väcker negativa reaktioner, för media har bestämt att det är fritt fram. Media har olika måttstockar. För om någon politiker skulle säga det de säger om vita män om någon annan grupp istället så skulle hitler jämförelser börja dyka upp.
Men ja jag håller med om att utanför väst så förekommer det mkt rasism också. Du som turist får ofta betala mer än lokalbefolkningen får, och detta ses av någon anledning som ok.
Hitler? Ja media bestämmer vem som är Hitler, inte personens handlingar. Jag skulle säga att varje feminist är hitler för de vill plåga vita män, och många vill nog även utrota vita män. Men ingen bryr sig om vita män, dem kan man förtrycka hur mkt man vill och säga vad man vill emot utan att det väcker negativa reaktioner, för media har bestämt att det är fritt fram. Media har olika måttstockar. För om någon politiker skulle säga det de säger om vita män om någon annan grupp istället så skulle hitler jämförelser börja dyka upp.
Det är sant det du säger. Dessa mediakampanjer om vita män(niksor)s ondska och hur de omedvetet förtrycker alla som är icke-vita är för en objektiv observatör rasism per definition. Men i det här inlägget försöker jag övertyga någon som har en skev verklighetsuppfattning, och om vi något felaktigt utgår från att företag inte är människor (företag byggs ju upp av människor, men inom stora organisationer förekommer mer ofta än sällan grupptänk där en ensam galen styrelse/VD åsikt får totalt genomslag i alla underliggande lager) så tror jag ändå USA och dess befolkning relativt sett är den minst rasistiska i världen.
Jag är mer optimistisk, jag tror många ser igenom bluffen att hata på grupper av människor, även om de gäller den vita mannen. Men eftersom inga stora plattformer existerar som skyddar den vita mannen mot alla anklagelser om ondska så kan vi kännas mycket övergivna och ensamma. Men media och deras uppdragsgivare är också våra största fiender. Åtminstone har våra fiender ett ansikte.