• 1
  • 2
2020-11-10, 10:23
Senaste tiden har jag haft mardrömmar och skräck om att vara fängslad och torterad i karteller eller satt i fängelse på korrupta grunder.
Jag kan se venezuelanska och liknande fängelser framför mig och jag mår inte alls bra.
Jag drömmer om detta på nätterna och vaknar upp svettig och nervös. Magen vänder sig in och ut när jag tänker på risker jag utsatt mig för.
Jag vet inte hur nära jag varit, och om jag lika bra hade kunnat ligga på forumet mondo, gore och bizarre nu.
Detta skrämmer mig och jag vet inte hur jag ska bli av med nervositeten. Jag är rädd och det tär på mitt psyke.
Ibland är jag så rädd att jag inte vågar leva, och tänker på att skjuta mig själv i förebyggande syfte.
Har ni känt så här? Jag går aldrig hos psykolog men detta skulle jag vilja ha hjälp med. Kan man ens ta upp detta med psykolog, eller vad göra? Jag känner mig på gränsen till kollaps och har rejäl ångest över detta. Jag vill inte känna så här. Vad ska jag göra?
Citera
2020-11-10, 10:47
Medlem
mikaelss avatar
Är du i Venezuela, eller ens i Sydamerika? Om inte kan du nog vara lugn, de kommer inte till Norden för dig.
Citera
2020-11-10, 11:00
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Är du i Venezuela, eller ens i Sydamerika? Om inte kan du nog vara lugn, de kommer inte till Norden för dig.
Jag vill inte behöva begränsa mig pga skräck och ångest. Min uppfattning är att jag inte ska behöva känna så här. Inte nu och aldrig så länge jag inte har anledning till det.
Ibland känns det som att all jävulskap redan hänt i parallella universum, andra dimensioner. Eller som ren flax att jag klarat mig helskinnad från precis allt. Jag fattar det inte.
Jag tror inte på änglar, inte på något, men ibland undrar jag om någon trots allt inte suttit på min axel. Det är nog anledningen till att jag inte tror att det är sant.

Hursomhelst, vad ska man göra åt sådant här? Jag är rädd.
Citera
2020-11-10, 11:05
Medlem
jattelokas avatar
Flytta bort från sydamerika
Citera
2020-11-10, 11:12
Medlem
En början kanske är att sluta med eventuella substanser som bidrar till din paranoia. Om det inte ger resultat och du befinner dig i Sydamerika kanske det är dags att ta dig hem och kontakta psykologin, detta låter lite svårt att hantera på egen hand.
Citera
2020-11-10, 13:36
Medlem
ZigXigCigs avatar
Sök professionell hjälp. Du kan få en bättre vardag, och du ska inte behöva må så här.
Citera
2020-11-10, 13:50
Medlem
xposures avatar
Har du varit i Sydamerika? Grattis, du klarade dig helskinnad!
Är du i Sydamerika? Kontakta svenska ambassaden vid svårigheter att ta dig hem.
Citera
2020-11-10, 14:21
Citat:
Ursprungligen postat av ZigXigCig
Sök professionell hjälp. Du kan få en bättre vardag, och du ska inte behöva må så här.
Jag försöker tänka min in i vad psykologer skulle kunna ge mig för råd men kommer inte fram till något vettigt.
Risken finns att jag blivit mer förbannad än hjälpt.
Citera
2020-11-10, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finnenandersson
Jag försöker tänka min in i vad psykologer skulle kunna ge mig för råd men kommer inte fram till något vettigt.
Risken finns att jag blivit mer förbannad än hjälpt.

Känns som att du behöver svara på grundfrågan om du vill ha hjälp av FB. Befinner du dig sig Sydamerika eller inte?
Citera
2020-11-10, 15:18
Citat:
Ursprungligen postat av eurostop
Känns som att du behöver svara på grundfrågan om du vill ha hjälp av FB. Befinner du dig sig Sydamerika eller inte?
Nej nu är jag faktiskt på Åland av alla ställen. Mådde så kasst i Gävle att jag åkte hit.
Citera
2020-11-10, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finnenandersson
Nej nu är jag faktiskt på Åland av alla ställen. Mådde så kasst i Gävle att jag åkte hit.
Det finns karteller på Åland också..
Citera
2020-11-10, 15:52
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkpussy
Det finns karteller på Åland också..
Inga sydamerikanska.
Risken för TS att kidnappas på Åland (eller i Gävle) av venezuelanska karteller är mindre än att träffas av en meteor, men det kanske också oroar TS, vad vet jag.

Låter mer som en psykos, eller paranoia.

Psykakuten, kanske?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in