2020-11-09, 15:57
Medlem
TokayGecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotDead
Är du många år äldre än mig och skriver ''gå över till gräs'' så låter du sjukt omogen eller är fortfarande kvar i fjortis stadiet med Adidas byxor.

Har rökt under flera år och skulle aldrig tipsa någon om att använda andra droger för att avsluta ett missbruk.

Ok, som när läkare föreskriver onödiga ångest/känslodämpande mediciner som förövrigt förstör både kropp och själ? Men ja, jag är en fjortis som förespråkar något som funkar, och inte skadar allt och alla i dess omgivning.

Fortsätt du "känna" en himla massa, men vi har uppenbarligen olika uppfattningar i frågan. Jag baserar mitt uttalande på erfarenhet och du på känslor, låt oss stanna där.
Citera
2020-11-09, 16:17
Medlem
AA_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Nu är det dags lägga av. Supitit mycket i år men senaste eskalerat. Tagen två ggr med ca 3.5 ppm.

Vill inte supa bort älskade och barn. Fick sova ruset av mig 2 dagar. Tredje dagen dvs igår fick jag 90 mg stesolid. Idag, dag fyra har jag fatt 60 mg stesolid.
Min puls är så hög, därav.

Det sjuka var typ 1,5 dygn blåste jag 1,7.

Hur ska jag gå vidare rädda min sambo?
Fattar vad du menar men PPM betyder andelar per miljon.
Promille är en måttenhet för en tusendel, används vanligt för att mäta alkoholhalt i människor.
Citera
2020-11-09, 16:25
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Nu är det dags lägga av. Supitit mycket i år men senaste eskalerat. Tagen två ggr med ca 3.5 ppm.

Vill inte supa bort älskade och barn. Fick sova ruset av mig 2 dagar. Tredje dagen dvs igår fick jag 90 mg stesolid. Idag, dag fyra har jag fatt 60 mg stesolid.
Min puls är så hög, därav.

Det sjuka var typ 1,5 dygn blåste jag 1,7.

Hur ska jag gå vidare rädda min sambo?

Get your act together man! Helvitt halvår, minst! Glöm det där snacket om "ta en dag i taget" - innebär bara att man super i övermorgon. Spika ett halvår!!!!

Och... jag vet vad jag talar om. DT på IVA med 370 mg diazepam IV. "Pers" på 4,92 (blodprov, och det under tillnyktring.).

Supa ihjäl sig på tre månader klarar vilken idiot som helst. Nu börjar det tuffa - ta tag i vardagen utan flyktvägar.
https://www.youtube.com/watch?v=FqIACCH20JU

Lycka till och kriga på! Snacka med sambon, vill hon inte kriga med dig är hon ändå ingenting att ha.
Du fixar detta!!!!
Citera
2020-11-09, 18:09
Medlem
NotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Ok, som när läkare föreskriver onödiga ångest/känslodämpande mediciner som förövrigt förstör både kropp och själ? Men ja, jag är en fjortis som förespråkar något som funkar, och inte skadar allt och alla i dess omgivning.

Fortsätt du "känna" en himla massa, men vi har uppenbarligen olika uppfattningar i frågan. Jag baserar mitt uttalande på erfarenhet och du på känslor, låt oss stanna där.

Wow det var nytt att en cannabis frälst man drar upp ''men läkare som skriver ut saker då!!!''

Vad har det med ämnet att göra?
Citera
2020-11-10, 15:57
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Dag 4 nu, får mängder av Stesolid för att får ner pulsen.
Fattar inte varför jag inte får en större mängd Metoprolol istället för 50 mg som är pulssänkade.

Har puls på 128 trots 45 mg Stesolid.
Citera
2020-11-11, 18:21
Medlem
Gabrielswes avatar
Citat:
Dag 4 nu, får mängder av Stesolid för att får ner pulsen.
Fattar inte varför jag inte får en större mängd Metoprolol istället för 50 mg som är pulssänkade.

Har puls på 128 trots 45 mg Stesolid.
Riktlinjer är att puls skall vara under 100 bpm. Prövat Inderal då? Kan göra viss skillnad märkte jag.
Citera
2020-11-11, 21:54
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielswe
Riktlinjer är att puls skall vara under 100 bpm. Prövat Inderal då? Kan göra viss skillnad märkte jag.
Helt rätt, fattar inte läkarna gett mig det tidigare.

Fått de nu.
Citera
2020-11-12, 01:33
Medlem
yournotlikemes avatar
Du behöver genomgå en total psykologisk förvandling för att få bort din mentala besatthet och din fysiska allergi. Det är VÄLDIGT få förunnat att kunna göra det själv utan du behöver en behandling, men det krävs också från din sida framförallt tid, kontinuitet och engagemang för att du öht ska ha en chans att bli fri från detta och få sinnesfrid utan tillfälliga dopamin kickar via substansberoende.

Tro mig jag har varit där, aldrig alkohol men tabletter. Jag försökte i åratal att bli fri från detta själv, men avhållsamhet enbart fungerar ALDRIG. Jag har en vän som är 27 år och har grov skrumplever, han är körd och han vet om det. Han fortsätter supa och jag förstår honom. Dit vill du inte komma när det inte finns någon återvändo.

Alkoholism är en dödlig sjukdom som kommer ta kål på dig förr eller senare om du inte gör något drastiskt även om du inte helst vill göra det. Jag fick ett ultimatum från de som betydde mest i mitt liv och valde att gå igenom en 16 veckors behandling (4 veckors avgiftning + 12 veckors behandling) och det har räddat mitt liv.
Citera
2020-11-14, 01:08
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Rent teoretiskt. De har i tre dagar gett mig 600 mg åt gången. Dvs 1800 mg. Och så vill de jag ska ta ny antabus på måndag.

Skulle det hända något om jag tog några öl imorgon?
Citera
2020-11-14, 11:31
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Rent teoretiskt. De har i tre dagar gett mig 600 mg åt gången. Dvs 1800 mg. Och så vill de jag ska ta ny antabus på måndag.

Nejdå, sup vidare du.
Du har ju uppenbarligen inte fått polletten att ramla ner.

Du är en riktigt sorglig figur.
Citera
2020-11-14, 23:00
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:

Ja, du kommer må åt helvete dåligt, du "kan" inte supa på Antabus. Finns undantag som tvingar i sig ändå, men hjärtklappning huvudvärk illamående spy rödflammigt ansikte och riskera att behöva vård.. Nej du ska inte dricka efter Antabus, jäävligt slitigt för kroppen också.
Citera
2020-11-16, 11:26
Medlem
Makronators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Än bättre är det väl med en helnykter farsa och sambo, än en stenad neandertalare som knappt klarar av att tänka rationellt?

Ja precis men det är ännu bättre med en förälder som är vid liv, än en som söp sig ner i graven.

Perfektion leder ingenstans och total nykterhet ligger gärna långt fram i tiden, för många är det inte ens realistiskt. Men då kan man alltså välja nåt som är lite mer smart än typ meth, sprit och heroin.
Senast redigerad av Makronator 2020-11-16 kl. 11:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in