2020-11-09, 14:12
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Nu är det dags lägga av. Supitit mycket i år men senaste eskalerat. Tagen två ggr med ca 3.5 ppm.

Vill inte supa bort älskade och barn. Fick sova ruset av mig 2 dagar. Tredje dagen dvs igår fick jag 90 mg stesolid. Idag, dag fyra har jag fatt 60 mg stesolid.
Min puls är så hög, därav.

Det sjuka var typ 1,5 dygn blåste jag 1,7.

Hur ska jag gå vidare rädda min sambo?
Citera
2020-11-09, 14:24
Medlem
TokayGecks avatar
Vad dricker du ?

Svar: Börja rök gräs istället.

Lycka till.
Citera
2020-11-09, 14:25
Medlem
Du behöver så klart behandling. Det kan du få av arbetsgivare eller Soc. Normala människor blir medvetslösa vid 3,5. Och du lär fortsätta dricka. Stesolid tar inte bort något sug, det får dig att slippa kramper.
Citera
2020-11-09, 14:27
Medlem
NotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Vad dricker du ?

Lycka till.

Man blir lite trött på alla cannabis fjortisar som alltid kommer med detta ''börja röka gräs det är naturligt''.

Har man sedan tidigare ett missbruk ska man låta droger vara helt och hållet.
Citera
2020-11-09, 14:30
Medlem
TokayGecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotDead
Man blir lite trött på alla cannabis fjortisar som alltid kommer med detta ''börja röka gräs det är naturligt''.

Har man sedan tidigare ett missbruk ska man låta droger vara helt och hållet.

Jag är nog många år äldre än dig grabben, och gräs har räddat många i min närhet från alkoholens klor. Helt klart ett sundare berusningsmedel där man inte riskerar att ha ihjäl sig själv eller andra.

Återkom när du tagit åt dig lite information och livserfarenhet kring ämnet. Jag tippar på att det är något du "känner" väldigt mycket om men inte besitter något erfarenhet kring själv. Vilket är vanligt bland er förbudsivrare.
Citera
2020-11-09, 14:30
Medlem
Citat:
Vad dricker du ?

Lycka till.

Alkohol uppenbart. Gräs är inget alternativ för en alkis
Citera
2020-11-09, 14:33
Medlem
TokayGecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Alkohol uppenbart. Gräs är inget alternativ för en alkis

duh - finns det inga grader i helvetet heller?

Gräs är ett strålande och sundare alternativ för en alkis. Vet många som lagt alkoholen på hyllan till fördel för gräset och ALLAs liv har blivit bättre sedan dess.

Nej jag bor inte i Sverige så det kanske är svårare att ta in om man bor i moralmupparnas högborg.
Citera
2020-11-09, 14:37
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
duh - finns det inga grader i helvetet heller?

Gräs är ett strålande och sundare alternativ för en alkis. Vet många som lagt alkoholen på hyllan till fördel för gräset och ALLAs liv har blivit bättre sedan dess.

Nej jag bor inte i Sverige så det kanske är svårare att ta in om man bor i moralmupparnas högborg.

Än bättre är det väl med en helnykter farsa och sambo, än en stenad neandertalare som knappt klarar av att tänka rationellt?
Citera
2020-11-09, 14:37
Medlem
Hoppas det löser sig för dig! Du verkar ha hjärtat på rätt plats. När man nått botten finns det bara en vägg upp.
Citera
2020-11-09, 14:40
Medlem
TokayGecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Än bättre är det väl med en helnykter farsa och sambo, än en stenad neandertalare som knappt klarar av att tänka rationellt?

Nu bor vi inte i en utopi, självfallet är det bättre. Men är det bättre med en däckade, okontaktbar farsa som slår på både morsan och barn och där hela familjen lever i skräck helger och högtider?

Nästan alla människor söker kickar. Vissa såsom du och andra svenssons får det genom fredagsvinet och V75, andra får det genom cannabis och magiska svampar...

Om vi nu ska hjälpa en alkoholist att ta vara på sitt liv utan att gå under som människa(det är ännu svårare för en alkis att hålla sig från berusningsmedel), så är gräs tämligen bättre för alla inblandade.

Seså gå ut o lev i utopin som är Sverige: Där ingen dricker, röker, snusar, knarkar i din värld!
Citera
2020-11-09, 14:55
Medlem
NotDeads avatar
Citat:
Jag är nog många år äldre än dig grabben, och gräs har räddat många i min närhet från alkoholens klor. Helt klart ett sundare berusningsmedel där man inte riskerar att ha ihjäl sig själv eller andra.

Återkom när du tagit åt dig lite information och livserfarenhet kring ämnet. Jag tippar på att det är något du "känner" väldigt mycket om men inte besitter något erfarenhet kring själv. Vilket är vanligt bland er förbudsivrare.

Är du många år äldre än mig och skriver ''gå över till gräs'' så låter du sjukt omogen eller är fortfarande kvar i fjortis stadiet med Adidas byxor.

Har rökt under flera år och skulle aldrig tipsa någon om att använda andra droger för att avsluta ett missbruk.
Citera
2020-11-09, 15:00
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Nu bor vi inte i en utopi, självfallet är det bättre. Men är det bättre med en däckade, okontaktbar farsa som slår på både morsan och barn och där hela familjen lever i skräck helger och högtider?

Nästan alla människor söker kickar. Vissa såsom du och andra svenssons får det genom fredagsvinet och V75, andra får det genom cannabis och magiska svampar...

Om vi nu ska hjälpa en alkoholist att ta vara på sitt liv utan att gå under som människa(det är ännu svårare för en alkis att hålla sig från berusningsmedel), så är gräs tämligen bättre för alla inblandade.

Seså gå ut o lev i utopin som är Sverige: Där ingen dricker, röker, snusar, knarkar i din värld!

Och helt plötsligt slår han både barn och kärring... Klarar han av att röka några få gånger per vecka, visst. Men då kommer ju den legala aspekten in också, inte bra att hamna i gissel med pappa Staten när man är förälder.

Självklart vet jag att människor söker kickar. I min ungdom så sökte jag dem själv ganska frenetiskt - cannabis, svampar, heroin eller kokain IV etcetera. Sen så växte jag upp och lärde mig vara nöjd med några vinglas till V75an.

Alla klarar dock inte nöja sig med viss berusning om man tidigare varit torsk och är man i det läget så är total nykterhet den enda vettiga vägen. Kickar kan man hitta på andra ställen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in