2020-12-17, 23:58
Medlem
Sam.Boyds avatar
Nej.

Att avväpna USAs befolkning är enligt konstitutionen olagligt. O en krigsföeklaring från en tyrannik stat. O i praktiken öppna upp för ett inbördeskrig.
Citera
2020-12-19, 04:33
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nej.

Att avväpna USAs befolkning är enligt konstitutionen olagligt. O en krigsföeklaring från en tyrannik stat. O i praktiken öppna upp för ett inbördeskrig.

Det vore bra om dom fick inbördeskrig så Amerika får bort den där onda pedofilen och hans son.
Citera
2020-12-19, 12:09
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Det vore bra om dom fick inbördeskrig så Amerika får bort den där onda pedofilen och hans son.

Bidens är på väg ut.
Situationen håller på att bli ohållbar för demokraterna.

O ingen annan än ev östkustdemokrater lämnar ifrån sig vapen frivilligt.
Citera
2020-12-19, 22:25
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Bidens är på väg ut.
Situationen håller på att bli ohållbar för demokraterna.

O ingen annan än ev östkustdemokrater lämnar ifrån sig vapen frivilligt.

Ja hoppas verkligen på det. För det är inte många Amerikaner som vill ha den där gamle sjuka mannen som diktator.

Demokraterna valfuskade och alla i USA vet det.
Citera
2020-12-19, 23:43
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ja hoppas verkligen på det. För det är inte många Amerikaner som vill ha den där gamle sjuka mannen som diktator.

Det var en statskupp.
Citera
2020-12-20, 00:47
Medlem
Citat:

Precis...
Citera
2020-12-20, 11:30
Medlem
pertinaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Ville ett tag skuta migsjälv om jag haft vapen hemma, kommer ihåg jag tänkte så då.
Varför hoppade du inte från en bro? Eller dränkte dig själv i badkaret? Eller snittade upp aortan med en kniv? Eller ställde dig framför ett tåg? Det var ju inte som att alternativ saknades. Nä, du hade med största sannolikhet inte skjutit dig själv även om du hade haft skjutvapen.
Citera
2020-12-20, 11:35
Medlem
pertinaciouss avatar
Citat:
Nej.

Jag känner samma sak här i Sverige. Även om det inte står nånstans i våra lagar så är det exakt så som jag skulle reagera om staten skulle förbjuda civilt vapenägande.
Anledningen är att det är första steget mot en totalitär stat, vilket är något som är värt att motsätta sig även om man får sätta livet till.
Kolla på Venezuela. Det tog typ 5 år från att de förbjöd civila vapen tills att de började med förtrycket.
Citera
2020-12-20, 15:27
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pertinacious
Jag känner samma sak här i Sverige. Även om det inte står nånstans i våra lagar så är det exakt så som jag skulle reagera om staten skulle förbjuda civilt vapenägande.
Anledningen är att det är första steget mot en totalitär stat, vilket är något som är värt att motsätta sig även om man får sätta livet till.
Kolla på Venezuela. Det tog typ 5 år från att de förbjöd civila vapen tills att de började med förtrycket.

Varför tror du att makten nu vill avväpna de skötsamma svenska jägarna?

Man ska minnas att Konstitutionen kom till med erfarenheten från franska revolutionen. Där en kunglig o politisk överklass parasiterade på borgare o bönder.

Nu har USA en Biljonärs aristokrati som vill förslava befolkningen. Det senaste budet från dem är att arbetare o medelklass inte ska behöva äga något. De ska i framtiden hyra vad de behöver...
Det är samma biljonärer som sålt ut USA till Kina. Förespråkar vaccinering i TV sofforna. Det är de som ökat sina förmögenheter kraftigt de senaste åren o satt den korrupta Kina lakejen Biden på presidentposten igenom valfusk.

Jag tror inte på ett inbördeskrig. Jag tror snarare på en revulution.
O misslyckas den så kommer USA bli en stenhård diktatur kontrollerad av techjättarna o bankirerna.

Vapnen är det skydd som civilsamhället har mot makten.

O det är naivt att tro att makten vill folket väl.
Citera
2020-12-20, 15:42
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:
Varför tror du att makten nu vill avväpna de skötsamma svenska jägarna?

Att man har krånglat lite med vansinniga förslag om licens på magasin är ju sant, men har du någon referens till att någon har för avsikt att avväpna jägare?
Citera
2020-12-20, 15:49
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Zombie-Host
Att man har krånglat lite med vansinniga förslag om licens på magasin är ju sant, men har du någon referens till att någon har för avsikt att avväpna jägare?

Ja. Det har diskuterats hårdare vapenlagar i det här landet.

Speciellt hos S.

Dels som signalpolitik. Dels för att jakt är den nya golfen.
Citera
2020-12-20, 16:17
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:
Ja. Det har diskuterats hårdare vapenlagar i det här landet.

Ja, det har diskuterats licenskrav på magasin, men det avslogs. Det är ändå lite långt till ditt påstående att makten "nu" vill avväpna jägarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in