Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskback
Ojdå gubben vilken urladdning med förolämpningar, raljerande, och upphängning på min oförmåga att hitta ordet "stycke" senast. Verkar sunt. Hoppas du mår bättre nu.
Jaså, du vågar dig tillbaka och med en uppkäftig ton dessutom? Men du vågar inte svara på inlägget som helhet för att det visar hur fel du hade?
Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskback
Om Lindberg argumenterar för det jag kursiverat har han ju missförstått journalistikens uppdrag, vilket likväl är en anledning till att döda denna krönika. För media ska ju just förklara vad som är sant.
Vad lustigt då att de allra flesta medieredaktioner med bestämdhet hävdar att de tillämpar principen om konsekvensneutralitet (huruvida de lever upp till den är en annan sak). Vad vet du som de inte vet? Ska de hyra in dig som konsult med roll att förklara vad deras uppdrag egentligen går ut på? Vi ser såklart samma sak utomlands, journalistisk objektivitet är en vägledande princip inom professionell journalism (som stor media, exempelvis NYT, idag inte lever upp till).
Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskback
Dessutom finns även en motsägelse i den kursiverade texten, då många händelser tolkas av intresserade aktörer på olika sätt. Media ska självklart återge vad som sagts, och ge rimlig plats åt svaromål från den man granskar, men till syvende och sist ska man informera om vad som hänt, även om det står i konflikt mot vad folk säger. I fallet Trump kan alltså PS (eller övrig media) inte sticka under stol med dennes bristfälliga statsmannaskap eller vårdslösa politik bara för att verka "konsekvensneutrala" inför de tittare som gillar honom.
Nej, det finns ingen motsägelse, speciellt inte med tanke på att det är
jag och
Lindberg som argumenterar för att media ska rapportera vad som
sagts och hänt. Och med det sagt så undrar jag när de granskande reportagen kommer om konspirationsteorin "Russia Gate" och andra lögnaktiga attacker mot Trump? Och hur dessa konspirationsteoriers spridning i MSM påverkat amerikansk politik och världsläget?
Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskback
Detta hade varit en relevant sammanställning om det innehöll mer än enstaka tidningsankor. Ingenstans i texten visar Lindberg på att DN regelbundet eller med avsikt far med osanning eller underlåter faktakontroller i enlighet med en "agenda".
Jag har redan besvarat detta i mitt tidigare inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
Ursäkta den raljanta tonen, men jag tror bara kretin stör sig på texter som förutsätter att läsaren har något slags intresse och engagemang för frågan som diskuteras. Så jag förstår att du blir fly förbannad. Bulletin vänder sig redan från början inte till Aftonbladetläsare, eller pseudointellektuella DN-läsare för den delen. Det är en tidning som lockar folk som i någon mån redan tänker utanför konsensus och vars läsare i någon mån har ett högre intresse för samhällsfrågor, speciellt aktuella och kontroversiella sådana, annars så skulle de ju aldrig lockas av Bulletin från första början. Så jag har svårt att tro att de nämnda händelserna är okända för den typiska Bulletinläsaren.
Men i händelse att de är de så väcker ju påståendet istället hos varje vettig människa en nyfikenhet. En tanke om "vad är det här som jag har missat?" Och sen till vidare sökning och inhämtning av information. En viss mindre begåvad grupp tänker kanske inte på det viset, men då kommer vi in på kretinfrågan igen och jag börjar bli trött på att förolämpa dig.
Sakmässigt hade du såklart ingenting att invända. Men det här var ju aldrig något seriös kritik i sak.
Och det sista stycket är väl en sammanfattning av alla dina invändningar. Du är oseriös.