2021-11-24, 09:40
Medlem
Guntramshatterhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Omöjligt att veta, då media inte i samma utsträckning lyfter fram brottsliga politiker i andra partier. Vänsterpartiet hade en dubbelmördare, vill jag minnas.

Min poäng är att SD procentuellt har gott om sjuka dårar.
Citera
2021-11-24, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macy
Den unge VD:n Jannik Svensson svarar på sin facebook:

Är Jannik lika autistisk som Tino?Kim äger ju förfan huset som AFS och flera alternativmedier hyr lokaler i.

Kim och Yvonne är gifta! Såklart de är ihopkopplade, Yvonne är dessutom suppelant i bolaget som skall ha lånat ut pengar till Tino.
Citera
2021-11-24, 09:53
Medlem
Citat:

Kim är dessutom inte "egenföretagare" han driver aktiebolag med goda resultat. Han är inte nån liten säljkonsult med enskild firma.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Egenf%C3%B6retagare
Citera
2021-11-24, 09:59
Medlem
Ratads avatar
Bulletin borde anställt scriptor, sminkteam och haft GoPro-kameror på sig. Metadokusåpa.
Citera
2021-11-24, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Man blir onekligen förbluffad. Är det inte bättre att stödja det egna partiet istället för att kasta bort pengar på ett tramsprojekt som Bulletin?

Paret Lindholm och Afs hoppas väl få lite goodwill i artiklarna för Afs, i Bulletin, likt Afs fått i fd SD stöttande resten av alternativmedia, som vänt SD ryggen efter SDs avståndstagande. Kan riktigt höra dottern Hanna (som gick bananas fullständigt när föräldrarna blev aktiva i Afs, renlärig PK SDare som hon är) tigga pappsen om miljoner åt Bulletin ihop med sin sen många år onoff boyfriend Tino S. En dotter som f ö legat runt ordentligt bland SD killar och män, förut i tävlan mot fru Vinge, om att lägga ner flest höjdare eller t o m samma killar, innan hon blev fru Vinge.
Citera
2021-11-24, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Hur mycket deg kan Bulletin tänkas få in från AfS? Det finns ju en hel del kapitalstarka doldisar som sponsrar partiet. Kanske kan de få för sig att göra om Bulletin till partiets egen tidning?

Inte Brinkmann och Sofi Pettersson (göteborgsk multimiljonärska) iaf. Brinkmann sponsrade ju Svp med en miljon inför valet -14 och Sofi Gustav Kasselstrands utbildning och SDU, när de inte fick statligt bidrag.
Citera
2021-11-24, 11:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Jag undrar var Tino står politiskt? Bulletin spretar åt alla möjliga håll och också Tinos bekantskapskrets.
Citera
2021-11-24, 12:19
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag undrar var Tino står politiskt? Bulletin spretar åt alla möjliga håll och också Tinos bekantskapskrets.

Jag gissar att han är politisk opportunistisk, dvs vad som gynnar honom för stunden och inte hyser starka politiska åsikter. Därav spretigheten - antar man kan kalla det flumhöger/liberal.
Citera
2021-11-24, 12:42
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Om han menar Pontus Tholin så undrar jag om det inte snarare är Tino som kommer få dåligt rykte då Bulletin sköts mycket dåligt. Alla investerare kan nog förstå att Pontus är kritisk.
Citera
2021-11-24, 12:47
Medlem
Citat:

Han var tidigare medlem i medborgerlig samling sas det
Citera
2021-11-24, 14:24
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Tycker du verkligen, att Bulletins ledarsida "spretar åt alla möjliga håll"?
Citera
2021-11-24, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guntramshatterhand
Är Jannik lika autistisk som Tino?Kim äger ju förfan huset som AFS och flera alternativmedier hyr lokaler i.

Kim och Yvonne är gifta! Såklart de är ihopkopplade, Yvonne är dessutom suppelant i bolaget som skall ha lånat ut pengar till Tino.
Ja, alltså, hans svar visar ju samma anda som Tinos gör "ALLT ÄR LÖGN" (förutom att det mesta stämmer men den här detaljen har de förstorat UPP). Dessutom verkar det felaktigt - om det är bolaget som paret Lindholm äger som lånat ut pengarna till Bulletin (vilket ju låter rimligare än att det är ett personligt lån) så är ju både fru och herr Lindholm involverade, även om det råkar vara Herr som skrivit på papprena. Känns som en ickedetalj att fokusera på - och jag fattar inte heller varför de "skäms" över kopplingen till paret heller. Tror inte bulletins läsare bryr sig, och såna som jag som ogillar både afs och Bulletin blir ju inte förvånad.

Om något tycker jag att Janniks svar kladdar till storyn ytterligare genom att dra in Tinos eventuella samboskap med dottern. Den typen av direkt personliga kopplingar tar i alla fall för mig ifrån av det professionella intrycket som Tino/Jannik/Bulletin vill framhäva (vill, men inte lyckas). Rimligt svar hade väl bara varit att slå på trumman och stoltsera med att de kan dra in miljoner i externt kapital och att de har många finansiärer bakom sig - inte att insinuera att de skäms över vem som lånar ut pengar till dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in