Citat:
Hur har ägarna tagit emot beskedet att ni slutar?
– Ett problem som vi har haft på Bulletin är att våra två majoritetsägare Tino och Pontus inte vaknar förrän sent på eftermiddagen. Det är inte troligt att de vaknat ännu, säger Arpi klockan 15.30 på eftermiddagen.
Är det för att de befinner sig utomlands.
– Nej, för att de ligger och sover hela dagarna och är vakna på nätterna. De går inte att få tag i dem på dagtid, så jag har inte fått någon reaktion.
Vet inte om jag tycker att någon sida har varit så seriös i denna konflikt. Sedan hela denna fars har jag fått mycket mer negativ inställning till Tino men även tappat lite respekt mot Arpi och gänget som går ut i media och har hanterat hela denna affären extremt oprofessionellt.
Citat:
”Flera jublar därför att bråket äntligen är över och att bråkmakarna lämnar, även om det är trist att de drog med sig andra med en förvanskad bild”
Visst Tino... visst.
Citat:
”Därför har vi senaste veckor redan rekryterat ett flertal med erfarenhet och nyhetsfokus. Vi har säkrat 10 miljoner i finansiering, och ska försöka dra in ytterligare 20 miljoner för vår expansion”, innan han avslutar uttalandet:
”Vi jobbar nu i lugn och ro med att skapa en mer professionell organisation, Bulletin är en dagstidning, inte en reallity-show för primadonnor, oavsett underhållningsvärdet för alla utanför.”
10 Miljoner säkrade i finansiering kan räcka ganska långt men det beror på om pengarna är säkrade nu eller när Bulletin skapades. Att "försöka dra in 20 mille" är ju inte direkt enklare efter denna affären om man säger så.
En sak som de nämnt i inspelningarna är ju att det är vi läsare som drar in cashen för att hålla deras business vid liv. Så blir intressant att se vilka stjärnor de skulle kunna anlita för att hålla intresset vid liv. Jag donerade 500kr för 6 månaders premunation men är knappast något alternativ att förnya det.
Jag tror vi kommer få se en "nystart" av Bulletin med gänget som är kvar (Gudmundson, Dahlman etc) och några halvmediokra rekryteringar till ett för högt pris. Gissar på att denna tidpunkten nästa år har sanden runnit ur och pengarna tagit slut.