Fredagen innan Alla helgons dag är Lutfiskens dag.
I alla år har jag ätit Lutfisk med bechamelsås gröna ärtor och kokt mandelpotatis då.
Detta är har varken min Ica-butik eller Coop tagit in någon lutfisk.
Jag firar dagen med att äta kebab då jag inte gillar lutfisk.
Hade det inte varit bättre att lägga den dagen runt jul då faktiskt många i sverige äter lutfisk ändå.
Fredagen innan Alla helgons dag är Lutfiskens dag.
I alla år har jag ätit Lutfisk med bechamelsås gröna ärtor och kokt mandelpotatis då.
Detta är har varken min Ica-butik eller Coop tagit in någon lutfisk.
Jag firar den genom att fysiskt hålla mig så långt borta från lutfiskmiddagar som möjligt! Den rätten luktar värre än surströmming tycker jag! Kan verkligen inte med den lukten!!
Firade den inte alls då varken mitt lokala Coop eller Ica har lutfisk hemma. Annars är det rätt gott brukar käka det i mellandagarna lutfisk vitsås kryddpeppar och kokt potatis.
Firade den inte alls då varken mitt lokala Coop eller Ica har lutfisk hemma. Annars är det rätt gott brukar käka det i mellandagarna lutfisk vitsås kryddpeppar och kokt potatis.
Lutfisk är ett dåligt miljöval.
Citat:
lutfisk oftast tillverkas av långa som är en starkt utrotningshotad fisk. Fångst av långa innebär stor skada på havsbotten och stora bifångster.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!