2020-12-09, 13:41
Medlem
shurasAcolytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Det som glittrar i haschet är Cbd-isolat, helt ofarligt att röka.
Ditt hasch var med andra ord precis så som det ska vara.

Det beror väll lite på om hur rent isolatet är... sedan vet jag inte om det gjorts några studier på pyrolisering av just CBD-isolat, men det är jag osäker på.

Sedan, är det sålt under skenet att vara ett hash som man tänker hash ja då har man faktiskt blivit lurad. Jag hade nog också blivit lite sur. Bra CBD-buds har uppenbarligen jättefina trikomer så det borde absolut gå att göra ett fint CBD-hash utan att använda ett isolat eller?
Citera
2020-12-09, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shurasAcolyte
Det beror väll lite på om hur rent isolatet är... sedan vet jag inte om det gjorts några studier på pyrolisering av just CBD-isolat, men det är jag osäker på.

Sedan, är det sålt under skenet att vara ett hash som man tänker hash ja då har man faktiskt blivit lurad. Jag hade nog också blivit lite sur. Bra CBD-buds har uppenbarligen jättefina trikomer så det borde absolut gå att göra ett fint CBD-hash utan att använda ett isolat eller?

Jo såklart man kan göra det, men då skulle det nog bli betydligt dyrare att köpa det.
Skakar man av alla kristallerna från budsen blir dem ju otroligt opotenta so to speak.
Ang pyrolisering så är det nog ingen fara, dem flesta e-juicer med cbd är ju byggda på isolat, så det är nog ganska safe.
Sen verkar smältpunkten tämligen låg på just isolat, jag testade att dra tändaren över det, och då smälter det och blir som en olja.
Citera
2020-12-09, 17:54
Medlem
shurasAcolytes avatar
Citat:
Ang pyrolisering så är det nog ingen fara, dem flesta e-juicer med cbd är ju byggda på isolat, så det är nog ganska safe..

Det är sant. Det är antagligen ganska safe. Men tycker ändå det känns lite weird... hash skall vara trikomerna. Men det är bara min preferens. =)
Citera
2020-12-09, 18:00
Medlem
Citat:
Det är sant. Det är antagligen ganska safe. Men tycker ändå det känns lite weird... hash skall vara trikomerna. Men det är bara min preferens. =)

Jo men där är jag helt enig med dig hasch ska vara hasch so to speak.
Citera
2020-12-09, 20:21
Medlem
Citat:
Det som glittrar i haschet är Cbd-isolat, helt ofarligt att röka.
"haschet" är inte riktigt hasch egentligen, det är pulveriserade växtdelar med terpener och isolat.
Ditt hasch var med andra ord precis så som det ska vara.

Okey.
Ja han marknadsför det som "Svart pressad trichomkaka" så då är det alltså falsk marknadsföring 🤔 inga trikomer i det hashet.
Citera
2020-12-09, 20:23
Medlem
Citat:
Det som glittrar i haschet är Cbd-isolat,
Glömde en sak.
Nu vet jag inte vad cbd isolat är men det som glittrar ser ut som metall spån.
Citera
2020-12-10, 09:08
Medlem
shurasAcolytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMseeds
Okey.
Ja han marknadsför det som "Svart pressad trichomkaka" så då är det alltså falsk marknadsföring 🤔 inga trikomer i det hashet.

Det finns så sjukt mycket lureri och båg runt det där med hampa för tillfället. De flesta aktörer ljuger rakt upp med undantag för några få. NordicMC och TT är nog de två som jag sett som inte gör det. TT skrev en bra artikel om det och dom är också tydliga med vad deras buds faktiskt innehåller.
Citera
2020-12-10, 16:51
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Det finns så sjukt mycket lureri och båg runt det där med hampa för tillfället. De flesta aktörer ljuger rakt upp med undantag för några få. NordicMC och TT är nog de två som jag sett som inte gör det. TT skrev en bra artikel om det och dom är också tydliga med vad deras buds faktiskt innehåller.

Verkar även finnas gott om röka som blir spetsat med spice på den svarta marknaden och säljs som vanligt weed.

Skulle intressant att höra om något här rökt generalens hampa, finns ju massvis av sorter. Vilken är bäst?
Senast redigerad av takeitchill 2020-12-10 kl. 17:01.
Citera
2020-12-10, 17:23
Medlem
Citat:
Okey.

Vore jag du så skulle jag kontakta återförsäljaren och ställa på honom och be om en förklaring eller liknande.
Vart köpte du det?
Ja, isolat ser ut som metallspån som du säger, det är väldigt glittrigt eller vad man ska säga.
Googla cbd isolat så ser du.
Citera
2020-12-10, 18:18
Medlem
Citat:
Vore jag du så skulle jag kontakta återförsäljaren och ställa på honom och be om en förklaring eller liknande.
Vart köpte du det?
Ja, isolat ser ut som metallspån som du säger, det är väldigt glittrigt eller vad man ska säga.
Googla cbd isolat så ser du.

ja jag får se om jag orkar stå i det, men det va köpt på magich***
Han hyllar verkligen sina produkter så jag tror inte man kan komma någon vart med han.
Men testa du =)
Citera
2020-12-10, 18:21
Medlem
cbd isolatet blandas det med något så det sprayas eller strö man bara på det.
och hur får man fram cbd isolat,är det något kemiskt?
Citera
2020-12-11, 22:32
Medlem
Vakuumankas avatar
Citat:
ja jag får se om jag orkar stå i det, men det va köpt på magich***
Han hyllar verkligen sina produkter så jag tror inte man kan komma någon vart med han.
Men testa du =)

Har köpt från Magich*** och hans CBD-oljor är riktigt fina och bra grejer. Kan inte uttala mig om dem pressade trikomkakorna, men CBD-budsen, Crazy Frog och andra premiumsorter som säljs har hjälpt mig mycket med kroppslig oro och ångest. Får precis den känslan jag så länge avnjutit av med att röka en riktig holk, fast utan att bli knas i huvudet. Kan också tillägga att oljorna har förändrat mitt liv till det bättre. Mår bättre än på flera år. Magich**** alla dagar i veckan. Dessutom är han mycket trevlig i sitt bemötande och resonlig. Ha en fin kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in