Citat:
Ursprungligen postat av
apanola12
Kan någon sammanfatta det hör med CBD-röka? Har inte hängt med utan bara läst rubriker. Jag vet vad CBD är, men vad är det för produkter det handlar om? Lagliga? Vad har det för effekt? Var säljs det?
Finns alla möjliga former utav det. Det har främst hälsofrämjande, stabiliserande och medicinska effekter. Är du ute efter att bli hög, trippa eller bli skev så är det inte rätt för dig, har du däremot åkommor som du vill lindra på ett nyttigt sätt så funkar cbdprodukter. Man behöver inte röka eller vaporisera det, finns orala produkter också t.ex.
Väldigt nyttigt mot covid, men även andra sjukdomar såsom cancer.
Det är lagligt i hela EU, och hela världen i stort sett. Då det saknar rekreationella, beroendeframkallande effekter samt har inga svåra biverkningar så lär det inte bli olagligt. Vetenskapliga rön och studier är eniga om att cbd är inte missbruksvänligt såsom vanligt gräs med THC är. Man är klar i huvudet och kan fungera normalt vid konsumtion utav CBD.
Medicinsk marijuana är thc + cbd + andra nyttiga ämnen, i cbd produkter finns det knappt eller ingen THC i, så du får ingen skrattnojja, flummighet, psykoser, snedtändningar eller paranoia som du kan få utav vanligt gräs.
Efter många erfarenheter utav diverse CBD produkter så skulle jag inte kalla det för en drog, snarare mild, säker naturmedicin som har visat ha bra inverkan mot diverse fysiska såväl som psykiska åkommor.
Finns som läkemedel inom sjukvården med namnet epidiolex/epidyolex.
Är fd. cannabisrökare men fick biverkningar(såsom negativ mental påverkan, sämre minne, psykiskt beroende bl.a.) så jag slutade för några år sedan. Inte upplevt något sådant med CBD, använder det från en gång i veckan till en gång per dag, oftast till kvällen. Dagar jag skippar det så brukar jag inte tänka på det, vissa dagar glömmer jag att använda det utan att det påverkar mig på något sätt.