2020-11-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallemannen
Fan va intressant! Brilliant!

Ät något fettrikt i samband med att du dricker tet, annars är hampan inte särskilt biotillgänglig
Citera
2020-11-08, 20:18
Medlem
FoxHounds avatar
Hur är hampabondens grejer och då i synnerhet haschet?
Citera
2020-11-09, 10:05
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound

Vet inte hur haschet görs men jag skulle inte köpa CBD hasch. Det är troligtvis så att de bara maler ned växten och tvättar ut det från cannabinoider sedan så lägger de till CBD-isolat för att höja mängden CBD. Dessa "trikomer" och "hasch" som säljs är oftast bara nedmalen växtmaterial och då pratar vi inte enbart om hampa blommorna utan även blad o.s.v. Fin blåsning då hampan kostar typ ingenting alls sedan säljer de väl 10gram för typ 400-500kr. Såg haschet som generalknas säljer och det såg ut som om de hade bara malt växten och sedan pressat ihop växtmaterialet bara. Detta skulle jag inte kalla "hasch" och skulle inte heller köpa om jag skulle köpa hampa.

Hampabonden säljer väl malda hampablommor odlade i Sverige för typ 399kr för 100gram eller något. Det är alltså 10x billigare än haschet men det är i princip samma produkt förutom det jag sa ovan.

Helt värdelösa produkter och ni som köper blir rejält blåsta.
Senast redigerad av takeitchill 2020-11-09 kl. 10:09.
Citera
2020-11-18, 11:39
Medlem
Mirkwoods avatar
CBD buds/hasch är hypat/överskattat?

Grejen är väl att det ser ut och luktar precis som riktigt weed och inte nog med det dom döper det efter riktiga strains.

Man kan få en kortvarig avslappnad skön känsla i kroppen som inte håller i speciellt länge och snabb toleransökning,men detta gör en bara irriterad och mer deppad för det finns i överflöd..

CBD buds,nej jag tycker inte man får vad man betalar för.Att det blivit så inne beror mer på att det ser ut och luktar och kommer med fina namn och förpackningar som man associerar till riktigt weed och det funkar kortvarigt att lugna nerverna lite med..

Köper man CBD lemon haze och förväntar sig något liknande till riktigt lemon haze lär man blir riktigt besviken och irriterad och få en känsla att man kastat pengarna i sjön..

Vad tycker ni själva?
Senast redigerad av Mirkwood 2020-11-18 kl. 11:51.
Citera
2020-11-18, 12:23
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirkwood
Grejen är väl att det ser ut och luktar precis som riktigt weed och inte nog med det dom döper det efter riktiga strains.

Man kan få en kortvarig avslappnad skön känsla i kroppen som inte håller i speciellt länge och snabb toleransökning,men detta gör en bara irriterad och mer deppad för det finns i överflöd..

CBD buds,nej jag tycker inte man får vad man betalar för.Att det blivit så inne beror mer på att det ser ut och luktar och kommer med fina namn och förpackningar som man associerar till riktigt weed och det funkar kortvarigt att lugna nerverna lite med..

Köper man CBD lemon haze och förväntar sig något liknande till riktigt lemon haze lär man blir riktigt besviken och irriterad och få en känsla att man kastat pengarna i sjön..

Vad tycker ni själva?

Använder man CBD-produkter för att bli bäng så ja då förstår jag att man får en känsla av att kastat pengarna i sjön. CBD-produkter används inte för att ge ett rus. Läs på först om CBD. Det är inte psykoaktivt.
Citera
2020-11-18, 13:03
Medlem
Mirkwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
Använder man CBD-produkter för att bli bäng så ja då förstår jag att man får en känsla av att kastat pengarna i sjön. CBD-produkter används inte för att ge ett rus. Läs på först om CBD. Det är inte psykoaktivt.

Nej jag använder inte för att bli bäng men man kan inte säga att CBD skulle ha mer medicinsk täckning än något som har mer THC innehåll.Det är många som blir besvikna på just det eftersom CBD'n gör föga när det kommer till deras besvär.

Är just detta när man inte får ut någonting av något,då känns det som man kastat pengarna i sjön.

När det kommer till oljor har jag köpt mkt. som är rent skit några har varit bra men jag får ut mera av att köpa råhampa och dricka med vatten men även där får man tolerans.Användbart ibland dock när man vill ha lite mer ro och avslappning.

Hade man fått ut allt som av riktigt weed - det psykoaktiva hade jag varit nöjd.
Citera
2020-11-18, 13:23
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirkwood
Nej jag använder inte för att bli bäng men man kan inte säga att CBD skulle ha mer medicinsk täckning än något som har mer THC innehåll.Det är många som blir besvikna på just det eftersom CBD'n gör föga när det kommer till deras besvär.

Är just detta när man inte får ut någonting av något,då känns det som man kastat pengarna i sjön.

När det kommer till oljor har jag köpt mkt. som är rent skit några har varit bra men jag får ut mera av att köpa råhampa och dricka med vatten men även där får man tolerans.Användbart ibland dock när man vill ha lite mer ro och avslappning.

Hade man fått ut allt som av riktigt weed - det psykoaktiva hade jag varit nöjd.

Finns många studier som visar på att CBD har medicinska effekter som anti-inflammatoriskt men kan även lindra ångest och depression. Dessutom är det antipsykotiskt. Det har visat sig att de som röker gräs med hög CBD halt har lägre risk att drabbas av psykos. Nu för tiden odlas det mesta gräset enbart för thc och de flesta sorter har 0% CBD. Kan då vara bra för de som brukar thc att även blanda ut med CBD gräs.
Citera
2020-11-18, 14:14
Medlem
Mirkwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
Finns många studier som visar på att CBD har medicinska effekter som anti-inflammatoriskt men kan även lindra ångest och depression. Dessutom är det antipsykotiskt. Det har visat sig att de som röker gräs med hög CBD halt har lägre risk att drabbas av psykos. Nu för tiden odlas det mesta gräset enbart för thc och de flesta sorter har 0% CBD. Kan då vara bra för de som brukar thc att även blanda ut med CBD gräs.

Absolut så är denna industrihampan väldigt anti-inflammatorisk men ska det fungera mot stress,ångest och depression så kräver det högre styrka.Finola tex. ligger runt 2% men äter man större mängder så fungerar det.

Bäst medicinsk cannabis har även ganska bra CBD-halt som sätter sig mer i kroppen och motverkar dom psykoaktiva effekterna man får ut det bästa av båda världarna och dom fungerar bra ihop och förstärker varandra.Så det är alltid bra att ha CBD att skapa balansen med och det bästa motmedlet man kan ta om man snear och får ångest av för mkt THC.En del personer tål inte detta,utan triggar igång ångest/paranoia i dom.
Citera
2020-11-20, 14:05
Medlem
Någon som provat herbameds sortiment?

Är moonrocks värt att prova?

Är ute efter någon cbd sort som hjälper en varva ner/slappna av.

Kommer antingen rökas eller beredas med te.

Tack på förhand!
Citera
2020-11-20, 14:40
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound

Har provat hampabondens Lemon skunk och carmagnola buds , det var helt okej , dock inte lika potent som herbmeds pineapple kush. Men man for vad man betalar för och svensk odlade grejer kommer aldrig slå utländska exotiskt odlade strains .

Har även provat hampabondens grovhackade carmagagnola och Syntica buds , men det luktade Hö och bondgård , det smakade inte ens buds , och då har jag provat deras carmagnola buds förut så jag vet hur carmagnola ska smaka , jag tror att det dom säljer som " hackade buds " är andra hands sorteringar eventuellt trim från andra hands sorteringar , i beskrivningen står det finhackade eller grovhackade buds fria från kvistar och frön , antingen är deras skörd maskin kontaminerad med gödsel och hö , eller så är det falsk marknadsföring , kommer aldrig handla deras finhackade buds igen , men deras hela buds produkter har varit helt okej .
Citera
2020-11-20, 14:42
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gliderposoder
Någon som provat herbameds sortiment?

Är moonrocks värt att prova?

Är ute efter någon cbd sort som hjälper en varva ner/slappna av.

Kommer antingen rökas eller beredas med te.

Tack på förhand!

Herbmed är bra , det var deras produkter jag provade när jag första gången använde CBD , jätte fina buds fulla av trikomer , smakade riktigt smaskigt , även min vänn som är en riktig cannasiuer som tidigare bodde i Cali var imponerad . Har för mig att dom säljer små smak paket , annars rekommenderar jag deras pineapple kush eller pineapple Express .
Citera
2020-11-20, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Herbmed är bra , det var deras produkter jag provade när jag första gången använde CBD , jätte fina buds fulla av trikomer , smakade riktigt smaskigt , även min vänn som är en riktig cannasiuer som tidigare bodde i Cali var imponerad . Har för mig att dom säljer små smak paket , annars rekommenderar jag deras pineapple kush eller pineapple Express .
Tack!

Ingen erfarenhet utav deras nya moonrocks?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in