2020-10-31, 17:46
Medlem
Man kan även dekarboxylera hampabuds och ha som färdigt te hemma.
Då kan det räcka med att brygga som vanligt te i tom tepåse.
Citera
2020-10-31, 18:01
Medlem
Den som vill kan även lägga till en tesked gurkmeja med lite honung i sitt hampate för en antiinflammatorisk cocktail
Citera
2020-10-31, 19:00
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallemannen
Där ser man, konstigt att vi har så olika upplevelser. Jag får en MARKANT effekt. Jag brukar låta några gram buds eller en tesked trikomer sjuda i mjölk eller havremjölk med oboj i en 15 minuter. Smakar fantastiskt dessutom. Ja, man blir inte hög på det. Men stressen försvinner, spänningar i muskler och så är som bortblåsta o ja sover som en kung.

Röker jag en spliff på det så får jag lite samma effekt, bara mycket kortare. Bättre o dricka det.
Jag lever däremot inte med aktiva muskelspänningar eller stress, så. Opåverkad sömn.
Citera
2020-10-31, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krs22
Man kan även dekarboxylera hampabuds och ha som färdigt te hemma.
Då kan det räcka med att brygga som vanligt te i tom tepåse.

Fan va intressant! Brilliant!
Citera
2020-11-01, 15:17
Moderator
Morfar-52s avatar
Drogtestfrågor tas i (FB) (FAQ om drogtestning) ALLA frågor om drogtest! #2/LÄS 1:a inlägget , OT raderat./mod
Citera
2020-11-01, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallemannen
Fan va intressant! Brilliant!

Kan tillägga att jag druckit finola-te dagligen under 3 års tid och under denna tid inte varit sjuk en enda gång.
Fick tidigare förkylningar etc.
Folk i min omgivning har under denna tid blivit sjuka. Cbd ska vara bra för immunförsvaret , vilket jag i så fall skriver under på.

Min mage har krånglat lite på sistone, men det är nog tarmfloran som spökat.
Citera
2020-11-03, 13:48
Medlem
shurasAcolytes avatar
Jag har en fråga. Kanske jag inte fattat det ordentligt men vissa säljer helt "naturliga" CBD-buds med sjuka mängder CBD. Jag tror att dom flesta spetsar sina "superbuds" eller bara ljuger. Jag har testat buds från olika shoppar och oftast har de med mindre CDB gett bättre effekt. Tror inte man skall stirra sig blind på % här. Vad tror ni om detta?
Citera
2020-11-03, 16:13
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shurasAcolyte
Jag har en fråga. Kanske jag inte fattat det ordentligt men vissa säljer helt "naturliga" CBD-buds med sjuka mängder CBD. Jag tror att dom flesta spetsar sina "superbuds" eller bara ljuger. Jag har testat buds från olika shoppar och oftast har de med mindre CDB gett bättre effekt. Tror inte man skall stirra sig blind på % här. Vad tror ni om detta?

Länk postad i en annan tråd. Ja, man mixtrar med dem. Köper du från t.ex. herbmed som säljer sin hampa från Schweiz så räkna med att alla deras sorter har "tvättats" sedan fått CBD tillsatt med spray.

På reddit påstår de även att de som är odlat utomhus är bättre än inomhus när det gäller hampa.
Citera
2020-11-03, 18:25
Medlem
Citat:

Nog Bättre att köpa trichomer eller cbdhasch om man vill ha hög halt cbd.
Från tex finola.

Finola och fedora är tex två fina hampasorter som hängt med ett tag. Ger effekt om man tar 2-3 teskedar som te.
Citera
2020-11-03, 20:41
Medlem
shurasAcolytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
Länk postad i en annan tråd. Ja, man mixtrar med dem. Köper du från t.ex. herbmed som säljer sin hampa från Schweiz så räkna med att alla deras sorter har "tvättats" sedan fått CBD tillsatt med spray.

På reddit påstår de även att de som är odlat utomhus är bättre än inomhus när det gäller hampa.

Sorry, missade det inlägget. Det var lite det jag jag misstänkte. Att de "fina" inomhusodlade budsen är manipulerade ihög grad. Man tvättar bort cannabinoiderna (THC i synnerhet) sen tillsätter CBD. Det är därför man ofta ser de utomhusodlade budsen tenderar att ha högre CBD-halt, iallafall från de leverantörer som är transparanta med sina produkter. Jag bryr mig personligen inte så mycket om att budsen ser supersnygga och sexiga ut. Jag vill ha dom naturliga och så länge dom luktar gott, smakar gott och gör jobbet så är jag nöjd. Jag brukar kolla hur askan ser ut. Är askan vit så är det em indikation på att den inte mixtrats med.
Senast redigerad av shurasAcolyte 2020-11-03 kl. 20:43. Anledning: felstavning
Citera
2020-11-04, 14:20
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Sorry, missade det inlägget. Det var lite det jag jag misstänkte. Att de "fina" inomhusodlade budsen är manipulerade ihög grad. Man tvättar bort cannabinoiderna (THC i synnerhet) sen tillsätter CBD. Det är därför man ofta ser de utomhusodlade budsen tenderar att ha högre CBD-halt, iallafall från de leverantörer som är transparanta med sina produkter. Jag bryr mig personligen inte så mycket om att budsen ser supersnygga och sexiga ut. Jag vill ha dom naturliga och så länge dom luktar gott, smakar gott och gör jobbet så är jag nöjd. Jag brukar kolla hur askan ser ut. Är askan vit så är det em indikation på att den inte mixtrats med.

Nä. Att askan är vit visar kanske att att där inte finns en massa rester av gödsel i materialet. Men tvätten lämnar inget som syns i askan.

(Tvätten görs nästan garanterat med koldioxid, som är en gas och kokar bort av sig självt efteråt - utan att lämna några rester alls.)
Citera
2020-11-07, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krs22
Den som vill kan även lägga till en tesked gurkmeja med lite honung i sitt hampate för en antiinflammatorisk cocktail

Lägg till svartpeppar och fett till det så är det biotillgängligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in