• 1
  • 2
2020-10-29, 22:12
Medlem
Går det att fuska till sig diagnos (Adhd eller Svagbegåvning) när man gör npf utredning?
Eller ser psykologen att man inte anstränger sig/ gör sitt bästa?
Citera
2020-10-29, 22:14
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njcke
Går det att fuska till sig diagnos (Adhd eller Svagbegåvning) när man gör npf utredning?
Det går säkert men till vilken fördel skulle det vara?
Citera
2020-10-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Det går säkert men till vilken fördel skulle det vara?

LSs, sjukersättning, eller jobb på samhall ??
Citera
2020-10-29, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njcke
Eller ser psykologen att man inte anstränger sig/ gör sitt bästa?

Har varit med på många sådana undersökningar genom mitt jobb med barn - du "slinker" antagligen inte igenom. Undersökningen är omfattande och många i din omgivning blir kontaktade för att svar på mängder av frågor. Dessutom finns inte Svagbegåvad som en diagnos numer...
Citera
2020-10-29, 22:25
Medlem
Chronic fatigue syndrome (CFS) kan du väl låtsas som du har. Hört talas om flera med den diagnosen som sitter på röven och får pengar hela livet. Att ha barn, hundar och jobba svart orkar dom dock.
Citera
2020-10-29, 22:25
Bannlyst
Med tanke på att frågeformuläret är knappa 20 frågor osv så känns det lättfejkat, berätta vilket trauma det var att göra matteprov så får du 7 diagnoser och 10 olika sorters medicinering
Citera
2020-10-29, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoozee
Har varit med på många sådana undersökningar genom mitt jobb med barn - du "slinker" antagligen inte igenom. Undersökningen är omfattande och många i din omgivning blir kontaktade för att svar på mängder av frågor. Dessutom finns inte Svagbegåvad som en diagnos numer...

Jo,
Svagbegåvning finns som diagnos, marginell intellektuell funktionsnedsättning,
diagnoskod v62.89
Citera
2020-10-29, 23:02
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Med tanke på att frågeformuläret är knappa 20 frågor osv så känns det lättfejkat, berätta vilket trauma det var att göra matteprov så får du 7 diagnoser och 10 olika sorters medicinering
Det är inte riktigt så det fungerar dock. Formulären är bara en liten del av det hela.
Citera
2020-10-29, 23:05
Medlem
Jofs avatar
I en utredning ska psykologen också bedöma om resultatet är rättvisande.
Jämfört med utbildning, skolbetyg andra prestationer etc.
Intressant nog så vill nästan alla göra så bra ifrån sig som möjligt.
Citera
2020-10-29, 23:09
Medlem
Jag skulle tippa på många som blir sjukskriva pga depression o att gå in i väggen eg bara vill slippa jobba...

När dom väl blir sjukskrivna mår många plötsligt bättre...Så det var bara liksom på jobbet dom var deprimerade på..
Citera
2020-10-30, 09:13
Medlem
Den stora frågan är varför i helvete du vill bli stämplad som svagbegåvad? Är ganska säker på att det inte finns någonting positivt med det. ADHD kan jag fatta, ändå, om du är tjacktorsk.
Citera
2020-10-30, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemkuk
Den stora frågan är varför i helvete du vill bli stämplad som svagbegåvad? Är ganska säker på att det inte finns någonting positivt med det. ADHD kan jag fatta, ändå, om du är tjacktorsk.

Undrar om det är möjligt om en psykolog ställer fel / missar diagnos, jag har nämligen via npf utredning fått en diagnos men känner inte igen mig,,,
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in