2020-10-30, 09:47
Medlem
Nu mste vl alla fatta att dessa religisa drar mste bekmpas?
Citera
2020-10-30, 10:00
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Men varfr pverkar deras tro dig? Kristna r ju inte ptrngande och inte mrdare som radikala muslimer r.
Jag hatar inte alla kristna men troende har en lngre vg till acceptans och vnskap n ateister.
Jmfr troende med pedofiler. Pedofiler r oftast inte ptrngande eller brottsliga. De hller sina bjelser att vldta barn fr sig sjlva men trots det tror jag det hade rckt fr dig att veta fr att du skulle tycka illa om sdana personer. Kanske inte hat alla gnger men tminstone ckel och avsky.
Citera
2020-10-30, 10:03
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Utbildning och sekularisering.

Frresten. P tala om utbildning. Hr har du en hgutbildad muslim som tycker muslimer har "rtt" att dda miljontals fransmn. Malaysias fre detta premirminister :

https://twitter.com/pradip103/status...63220001267712
Citera
2020-10-30, 10:15
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Internt s tycker SPO att polislegionen r tmligen patetisk i detta avseende.

We Track and we Trace, och det finns ingenting som pekar p att Sverige r en mltavla i nulget.
Det handlar om att skydda fransmn, franska ml och intressen, framfr allt i Stockholm under en tid framt. Drfr har Spo utlyst srskild hndelse. Risken fr att ngot ska riktas mot svenskar r (nog) mycket liten.
Citera
2020-10-30, 10:23
Moderator
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
r du helt sker p det? Eftersom den sortens argument i ditt inlgg r samma sorts argument som muslimska offerkoftor anvnder fr att urskta alla terrordd i Europa. Det r ven samma sorts argument som vnsterblivna islamapologeter anvnder.

Och du r inte ensam, Trolltestet anvnder samma sorts idiotiska argument.

Numera verkar det vara s att muslimer frsvarar detta vldsdd lite grann. Man frdmer handlingen i sig, men inte sklet som grningsmannen hade. Mellan ren 2000-2015 sade alla muslimer att det dr inte r riktig islam nr ISIS hrjade och terroristiska handlingar utfrdes i religionens namn. Jag har mrkt att tongngen har frndrats sedan dess.

https://twitter.com/muftimenk/status...02771565641728

D r Mufti Menk knd som en vldigt "mjuk" s.k. moderat muslim.
Citera
2020-10-30, 10:24
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskarssondenstore
Jag hatar inte alla kristna men troende har en lngre vg till acceptans och vnskap n ateister.
Jmfr troende med pedofiler. Pedofiler r oftast inte ptrngande eller brottsliga. De hller sina bjelser att vldta barn fr sig sjlva men trots det tror jag det hade rckt fr dig att veta fr att du skulle tycka illa om sdana personer. Kanske inte hat alla gnger men tminstone ckel och avsky.

Det du sger r ju absurt, det finns inga bevis varken fr eller emot att Gud finns.
Citera
2020-10-30, 10:26
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Numera verkar det vara s att muslimer p stt och vis frsvarar detta vldsdd lite grann. Man frdmer handlingen i sig, men inte sklet som grningsmannen hade. Mellan ren 2000-2015 sade alla muslimer att det dr inte r riktig islam nr ISIS hrjade och terroristiska handlingar utfrdes i religionens namn. Jag har mrkt att tongngen har frndrats sedan dess.

https://twitter.com/muftimenk/status...02771565641728

D r Mufti Menk knd som en vldigt "mjuk" s.k. moderat muslim.

Det existerar inga moderata muslimer. Koranen r klar och tydlig med slutmlet. Fast jag frstr din pong.
Citera
2020-10-30, 10:32
Medlem
Svart-Skalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.uljanov
Fast det var rena ervringskrig Muhammed och hans efterfljare gnade sig t, det var ingalunda ngra "religionskrig". Mjligen undantaget Saladins krig mot korsfararna i Det Heliga landet. Men de kan lika grna klassas som "befrielsekrig", vilka de ocks var om man ser nyktert p saken.
Likadant var det med turkarnas ervring av Konstantinopel och fortsatta expansion i sdra Europa, Balkan osv. Det handlade om ervringar, ekonomiska vinningar, och inte religionskrig.

Hr visar du p att du inte vet ngot om islam. En del av islam handlar just om global expansion (en global ummah). Drfr r det ett religionskrig, hur mycket du n omskriver det din fjant.
Citera
2020-10-30, 10:34
Medlem
Svart-Skalles avatar
TV4-nyheterna kl 9:00 i morse. "Tv av offren har skurits i halsen".

Tv halshuggningar blir allts rispor och smsr i halsen nr MSM rapporterar om terrorddet.
Citera
2020-10-30, 10:35
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Det existerar inga moderata muslimer. Koranen r klar och tydlig med slutmlet. Fast jag frstr din pong.
Varfr r babbar s kta i twitter, instagram etc?
Duger det pltsligt med vsterlndska freteelser?
Kan de inte utveckla egen mjukvara?
Tillter verkligen skitreligionen modern teknik?
Citera
2020-10-30, 10:43
Medlem
Crime-boy2s avatar
Har Guillo skrivit nt frsvarstal fr terroristen n?
Citera
2020-10-30, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Svrdet r inte islams symbol. Det r vsterlandets svartmlning av islam.
Sekterianistiskt vld finns verallt. Men i Mellanstern var det begrnsat tills Europa delade Mellanstern ver sekt grnserna och skapade artificiella stater.

Islam vxte som alla religioner genom expansion baserat p missionering, vld och handel.

Men om vi ska prata om terrorism och vld utfrt av individer s r det en ny frteelse som r ett resultat av vsterlndsk frtryck, mord, krig och utsugning av Mellanstern i modern tid.
nd har du 2 svrd i din avatar! I min verklighet r det inte fredliga symboler, skulle lika grna vara 2 ak 47 kalashnikov.
On topic: sg bild av terroristen frn Nice, nerpissad och skottskadad, kan han ses som nn sorts martyr trots den egenvalda misren han befinner sig i? Hur resonerar hardcoremuslimer kring det nu? r han looser eller hjlte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in