2024-11-21, 10:33
Medlem
Dagens avsnitt med de tre huvudorden hyror, snö och utvecklingssamtal var nogorlunda bra men imorgon blir det mer spännande.

Specialavsnitt med gäst från MSB som svarar på frågor om nya broschyren Om krisen eller kriget kommer.

Någon som vill testa att komma med ?
Senast redigerad av Hjortronsyltrygg 2024-11-21 kl. 11:15. Anledning: mSB
Citera
2024-11-21, 10:36
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsyltrygg
Dagens avsnitt med de tre huvudorden hyror, snö och utvecklingssamtal var nogorlunda bra men imorgon blir det mer spännande.

Specialavsnitt med gäst som svarar på frågor om nya broschyren Om krisen eller kriget kommer.

Någon som vill testa att komma med ?
Kärringen som ville prata och lovorda utvecklings samtalen verkade mins sagt eljest
Däremot den gubben som ansåg att journalister och reportrar dramatiserar så snart det är ett väderomslag, var vettig och klarsynt
Citera
2024-11-21, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Kärringen som ville prata och lovorda utvecklings samtalen verkade mins sagt eljest
Däremot den gubben som ansåg att journalister och reportrar dramatiserar så snart det är ett väderomslag, var vettig och klarsynt

Det skall vara med minst ett ufo per program. Utvecklingssamtal från fem års ålder . Jag är inte säker Det passar för alla barn.

Lulebo som jobbar inom snöröjning har tyvärr rätt att i mer förtätade/dyra stöder så blir det lätt snökaos. Fler små snöslungor ?
Citera
2024-12-24, 10:14
Medlem
Om de som ringer in gjorde sig mer förberedda på vad de skall säga. Och inser att de skall utrycka sig så kortfattat som möjligt vore all mycket bättre. Sedan var det bättre på Täppas tid. Ville han inte höra vad folk ville säga. La han helt enkelt "på luren"....
Citera
2024-12-25, 09:51
Medlem
Bara massa vänsterdårar som ringer in med noll kunskap, och programledaren säger såklart aldrig emot då.. som idag, någon vindkraftshagga som påstår att havsbaserad vindkraft alltid blåser.. och så en som klagar på rika som spelar golf..
Citera
2024-12-25, 13:30
Citat:
Ursprungligen postat av Tempmail2
Bara massa vänsterdårar som ringer in med noll kunskap, och programledaren säger såklart aldrig emot då.. som idag, någon vindkraftshagga som påstår att havsbaserad vindkraft alltid blåser.. och så en som klagar på rika som spelar golf..

Haha, då hade nog inte tyskarna skrikit om elen. Vem höll i programmet?
Citera
2025-01-05, 07:57
Medlem
orrtupps avatar
Förra veckan var det några st som ringde in om energi, först en rätt insatt karl som förespråkade ny kärnkraft, bland annat SMR, då invände programledaren med att det det är ju oprövad teknik som kanske inte kommer att funka varpå inringaren svarade att så är det ju inte alls, då kontrade programledaren med att många är ju rädda för alla olyckor som skett!

Lite senare ringde en kvinna som ville ha vindkraft och sa att det var fel att påstå att vindenergin bara funkar när det blåser eftersom man kan omvandla energin till vätgas!
Det tyckte programledaren lät jättebra, inga invändningar eller kritiska frågor om att den tekniken verkligen är helt oprövad och ganska orealistisk!
Ytterligare en kvinna ringde in med något liknande svammel om förnyelsebar energi utan att få en enda kritisk fråga.

Antagligen märkte ingen på redaktionen inklusive programledaren hur partisk han var eftersom deras kärlek till vind och solkraft sitter så djupt liksom oviljan mot kärnkraft men för mig var det så tydligt.
Citera
2025-01-05, 08:26
Medlem
floraflaps avatar
Det var rätt kul när Täppas hade det. Även om han uppträdde som en rättshaverist nästan. Så partisk och barnsligt trotsig, hade sin vänsteragenda så tydligt. Men det var roligt när han höll på att tjafsa hela tiden
Citera
2025-01-06, 16:04
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floraflap
Det var rätt kul när Täppas hade det. Även om han uppträdde som en rättshaverist nästan. Så partisk och barnsligt trotsig, hade sin vänsteragenda så tydligt. Men det var roligt när han höll på att tjafsa hela tiden
Jag tycker han var bra, jag tyckte han tjafsade emot alla som ringde. När någon som var kritisk mot högerförslag så trotsade han mot det.

En del av programmet att åsikter ska bemötas. Alla åsikter.
Citera
2025-01-10, 09:44
Medlem
Dofternas avatar
Firar 25 år idag, premiärsändningen finns på deras Facebook om nån vill ta en sväng på minnenas boulevard.
Citera
2025-02-01, 14:15
Medlem
volvo 240s avatar
jAG TYCKER rING p1 BORDE GÅ I SAMTLIGA sr-KANALER OCH VARA EN TIMMA LÅNGT. kUNDE GÅPÅ svt MED NÄR DE HAR LITE DÖTID.

dET ÄR VIKTIGT ATT VANLIGT FOLKS ÅSIKTER KOMMER FRAM I OFFENTLIGHETEN sas. dE M Å VARA LITE ONSTIGA IBLAND OSV, ME DET SPELAR INGEN ROLL FÖR VI HAR YTTRANDEFRIHET OCH DET ÄR BRA ATT ETT SÅNTHÄR MEDIUM FINNS.

vISST VI HAR SOCIALA MEDIER, FACEBOOK MED MERA. mEN SKRIVERM A SINA ÅSIKTER DÄR SÅ ÄR DET JU INGET SOM SPRIDS NATIONELLT. sÅ JAG TYCKER rING p1 ÄR ETT KANONPROGRAM. hAR SJÄLV VART MED EN GÅNG ELLER TVÅ.

sENAST JAG RINGDF TILL VÄXELN SÅ VILLE AG TA UPP ATT INVANDRARE MYCKET OFTARE ÄN SVENSKAR HJÄLPAR MIG SOM ÄR BLIND NÄR JAG ÄR UTE. sVENSKR VERKAR TYP RÄDDA FÖR EN (SJÄLVKLART INTE ALLA) MEDANS INVANDRARE GENERELLT FRÅGAR OM MAN BEHÖVET HJÄLP OCH OM JA SÅ HJÄLPER DE MIG MED VAD DET ÄN KAN VARA. tEX, MYCKET I STAN HAR ÄNDRATS SEDAN JAG BLV BLIND FÖR TOLV ÅR SEDAN OCH EN INVANDRARE HJÄLPTE MIG RUNT HALVA CENTRUM TYP. sÅ EN GREJ JAG VILLE DISKUTERA LITE VAD DET KAN BERO PÅ OSV.
Citera
2025-02-01, 14:22
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
jAG TYCKER rING p1 BORDE GÅ I SAMTLIGA sr-KANALER OCH VARA EN TIMMA LÅNGT. kUNDE GÅPÅ svt MED NÄR DE HAR LITE DÖTID.

dET ÄR VIKTIGT ATT VANLIGT FOLKS ÅSIKTER KOMMER FRAM I OFFENTLIGHETEN sas. dE M Å VARA LITE ONSTIGA IBLAND OSV, ME DET SPELAR INGEN ROLL FÖR VI HAR YTTRANDEFRIHET OCH DET ÄR BRA ATT ETT SÅNTHÄR MEDIUM FINNS.

vISST VI HAR SOCIALA MEDIER, FACEBOOK MED MERA. mEN SKRIVERM A SINA ÅSIKTER DÄR SÅ ÄR DET JU INGET SOM SPRIDS NATIONELLT. sÅ JAG TYCKER rING p1 ÄR ETT KANONPROGRAM. hAR SJÄLV VART MED EN GÅNG ELLER TVÅ.

sENAST JAG RINGDF TILL VÄXELN SÅ VILLE AG TA UPP ATT INVANDRARE MYCKET OFTARE ÄN SVENSKAR HJÄLPAR MIG SOM ÄR BLIND NÄR JAG ÄR UTE. sVENSKR VERKAR TYP RÄDDA FÖR EN (SJÄLVKLART INTE ALLA) MEDANS INVANDRARE GENERELLT FRÅGAR OM MAN BEHÖVET HJÄLP OCH OM JA SÅ HJÄLPER DE MIG MED VAD DET ÄN KAN VARA. tEX, MYCKET I STAN HAR ÄNDRATS SEDAN JAG BLV BLIND FÖR TOLV ÅR SEDAN OCH EN INVANDRARE HJÄLPTE MIG RUNT HALVA CENTRUM TYP. sÅ EN GREJ JAG VILLE DISKUTERA LITE VAD DET KAN BERO PÅ OSV.
Jag tycker också det är ett bra program som gärna kunde vara längre och ha fler direktsändningstider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in