• 1
  • 2
2020-10-23, 12:35
Medlem
reCAPTCHAs avatar
Har haft samma strul med Swedbank MasterCard utomlands. Gr inte att dra kortet i butiken och betala utan man r tvungen att ta ut i kontanter, fr det fungerar nmligen fr mig utomlands.

Men oerhrt frustrerande nr man str i Norge och vill betala fr exempelvis frjan eller brnslet och kortet nekas! D fr man frst leta upp en bankomat fr att ta ut kontanter. Ljligt! Och d r man nd nyckelkund.

Har aktiverat kortet via swedbank.se men fungerar fortfarande inte. Och Swedbank verkar inte veta vad problemet beror p heller. Mycket frustrerande mao.
Citera
2020-10-23, 12:44
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reCAPTCHA
Men oerhrt frustrerande nr man str i Norge och vill betala fr exempelvis frjan eller brnslet och kortet nekas!

Enkelt fixat, koppla en kredit till kortet (dvs MasterCard) och inte bara debit.
Citera
2020-10-23, 12:49
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Enkelt fixat, koppla en kredit till kortet (dvs MasterCard) och inte bara debit.

Sker p att det lser allt? ven online?
Citera
2020-10-23, 12:49
Medlem
reCAPTCHAs avatar
Citat:
Vill inte handla p kredit.
Citera
2020-10-23, 14:42
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reCAPTCHA
Vill inte handla p kredit.
Swedbank r nd ingen bank man vill anvnda utomlands d man bde fr valutavxlingspslag, avgifter och dlig kurs samt r det alltid bra att ha lite alternativ s man inte blir strandsatt ...Kan sjlv rekommendera dessa utan ngon avgift:
(FB) Betal- och vxlingstjnsten Revolut - Erfarenheter?
(FB) P.F.C. app och debit kort

Tycker man att det r frustrerande med strul s br man inte ha den banken som historiskt sett strular mest genom ren (FB) Vi som lmnar Swedbank
Citera
2020-10-23, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Swedbank r nd ingen bank man vill anvnda utomlands d man bde fr valutavxlingspslag, avgifter och dlig kurs samt r det alltid bra att ha lite alternativ s man inte blir strandsatt ...Kan sjlv rekommendera dessa utan ngon avgift:
(FB) Betal- och vxlingstjnsten Revolut - Erfarenheter?
(FB) P.F.C. app och debit kort

Tycker man att det r frustrerande med strul s br man inte ha den banken som historiskt sett strular mest genom ren (FB) Vi som lmnar Swedbank

Ja, efter googlingar har jag insett att Swedbank r en riktigt jvla skitbank.
De allra flesta verkar ha problem med MasterCard utomlands.

Fr byta bank helt enkelt.
Citera
2020-10-23, 15:05
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azikovi.azakvast
Ja, efter googlingar har jag insett att Swedbank r en riktigt jvla skitbank.
De allra flesta verkar ha problem med MasterCard utomlands.

Fr byta bank helt enkelt.
Precis nstan allt annat r bttre, sjlv har jag Skandiabanken sedan lnge och det har nstan aldrig varit ngra problem men banken r bara online s mste du ha ett kontor att g till funkar inte den ...en till frdel r att du slipper avgifter om du struntar i deras betalkort som jag har gjort.
Citera
2020-10-23, 17:54
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Sker p att det lser allt? ven online?

Frskte gra ett kp med ett sdant online fr ngon vecka sedan som sprrades. Det var dock inte Swedbank.
Direkt efter frsket fr jag ett sms dr banken skriver att de misstnkte bedrgliga transaktioner samt ett telefonnummer jag ska ringa. Inte en kft som svarar! S sur jag blev.
Tur man har fler kort att prova. Och det r mitt tips till TS ocks. Skaffa fler kort, frn olika banker grna bde MC och Visa. Och byt frn Swedbank.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in