2020-10-25, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Du nämnde "bötessystem* tidigare. Hur funkar det, och hur är det utformat. Är det ni spelare som håller i det, vad går pengarna till, storlek på beloppen och vad får man böter för. Om du inte vill lura dig för mkt, svara generellt.

Det är en eller två spelare som har hand om det. Sena ankomster och kiss i duschen är två grejer. Pengarna går till spelarnas avslutningsmiddag.
Citera
2020-10-25, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DukesOfSluca
Vad är din pinsammaste miss?

Själv chippade jag en straff på en stillastående målvakt i min ungdom.

Har nickat över en boll vid ett helt rent läge. Det var segt.
Citera
2020-10-25, 10:07
Medlem
-Mystics avatar
Är det som i hockey, blir det böter om du går på klubbmärket i omklädningsrummet?
Citera
2020-10-25, 11:46
Medlem
blockbennys avatar
Blir du igenkänd på stan?
Citera
2020-10-25, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockmenglad
Nej det händer aldrig. Jag drar bara upp det om jag får en direkt fråga om vad jag gör.

Alltid inom två minuter alltså.
Citera
2020-10-25, 11:57
Medlem
Varför är ni så dåliga? Hur många allsvenska lag finns kvar i europeiska cuperna idag...
Ni når knappt kvalomgången

Tränas det fel? Eller är ni för dåligt material redan i junioråldern?
Tacksam för svar.
Citera
2020-10-25, 12:09
Medlem
BarryHeros avatar
Hur viktig är sömnen för en allsvensk fotbollsspelare? Hur många timmars oavbruten sömn försöker du få per natt? Tar du tupplurar om dagarna efter träningarna?

Hur gör de som har små barn som håller föräldarna vakna om nätterna?
Citera
2020-10-25, 12:28
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockmenglad
Hallå FB! Har egentligen läst Flashback under många år men aldrig haft ett eget konto. Fram tills nu.

Jag läste en tråd om en tjej som var sjöman och tänkte att mitt jobb är ju också ganska intressant, iallafall så får man en del frågor om det IRL.

Med tanke på att det inte finns så många lag i Allsvenskan så tänker jag begränsa så mycket info om mig personligen som möjligt. Därav mitt användarnamn tjockmenglad (Jag är inte vare sig tjock eller glad på planen) 😂

Men det jag kan säga är att jag har spelat mer än en säsong i Allsvenskan.

Så om ni undrar något så fråga på! Om inte så får jag väl läsa vidare om annat på lunchen.

Måste erkänna att jag är lite imponerad. I sportvärlden är det prestationer som gäller. Och man når inte högsta ligan om man inte verkligen besitter kvalitéer.

Med det sagt, känns det inte lite fånigt att kalla din syssla för jobb eller yrke, vilket du för i tråden, även om du tjänar bra med pengar. Skaver det inte lite att ge det den etiketten? Jag skulle nog bli lite generad av att kalla det jobb om jag "bara" "sparkade boll". Inte som ett jobb i tung stålindustri tex.

Hatten av till dig oavsett. Bra förebild för kidsen är du säkert också med din hälsosamma sysselsättning. Alla borde träna sin kropp, oavsett ålder.
Citera
2020-10-25, 12:53
Avslutad
Är det inte konstigt att du får betalt för att sparka på en boll?
Jag menar om man hade varit fem år och sparkar in en boll i ett mål så är det lite roligt.
För att man är ett barn

Men jag antar att du är vuxen.

(Jag förstår mig inte på sport tyvärr, inget påhopp)
Citera
2020-10-25, 14:21
Medlem
janne3196s avatar
Till Trådstartaren

Kan du berätta om kost, träning och kosttillskott i Allsvenskan? Vilka kosttillskott tar du m.m.?
Citera
2020-10-25, 16:28
Medlem
klettermauss avatar
Fejkar spelare skador för att slippa spela men ändå håva in lön?
Citera
2020-10-25, 17:22
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klettermaus
Fejkar spelare skador för att slippa spela men ändå håva in lön?
Detta är vanligare hos superstjärnor som till exempel Alexis Sanchez. Mindre speltid gör dig mindre attraktiv på marknaden också, speciellt i en liga som Allsvenskan. Ingen vill ha någon som skadas hela tiden heller för den delen.

Tror också att det är ytterst få som spelar fotboll för att "de måste", utan mer för att det är ett genuint intresse hos många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in