2020-10-24, 14:15
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Ts fick frågan vad de brukar äta efter matchen, svaret blev pizza.

Jag håller det för mycket osannolikt att en elitidrottsman äter pizza efter matcher, detta baserat på egna erfarenheter (15år+).

Jag säger inte att Ts trollar men det ligger i farans riktning....

Finns ju länkar högre upp om att till och med landslaget har gjort det.

Bra intervju med gångaren Perseus Källström, han har tydligen inget emot att äta en pizza någon gång ibland.
https://www.dn.se/sport/perseus-karlstrom-gar-ensam-langs-eskilstunas-gator/
Citera
2020-10-24, 14:29
Medlem
BarryHeros avatar
Hur länge har du hängt på Flashback? Har du någon favoritavdelning på forumet? Någon favorittråd? Är det vanligt att professionella fotbollsspelare hänger på Flashback?

Vad sägs om att börja skriva inlägg på Fotboll och dela med dig av dina fotbollskunskaper och -erfarenheter?
Citera
2020-10-24, 14:30
Medlem
Citat:

Jag håller det för mycket osannolikt att en elitidrottsman äter pizza efter matcher, detta baserat på egna erfarenheter (15år+).

Och vad säger du om att Usein Bolt käkade 100 Nuggets per dag under OS i Peking?

https://time.com/3912896/usain-bolt-chicken-mcnuggets-olympics/

Jag ser det inte som så märkligt att man unnar sig en pizza efter en match där man många gånger sprungit uppemot milen i intervaller!
Citera
2020-10-24, 14:51
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakm0nster
Och vad säger du om att Usein Bolt käkade 100 Nuggets per dag under OS i Peking?

https://time.com/3912896/usain-bolt-chicken-mcnuggets-olympics/

Jag ser det inte som så märkligt att man unnar sig en pizza efter en match där man många gånger sprungit uppemot milen i intervaller!

Pizza och kyckling är väl inte samma sak, och han va nog rädd om sin mage och vill inte äta kinamaten?
Citera
2020-10-24, 14:53
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Finns ju länkar högre upp om att till och med landslaget har gjort det.

Bra intervju med gångaren Perseus Källström, han har tydligen inget emot att äta en pizza någon gång ibland.
https://www.dn.se/sport/perseus-karlstrom-gar-ensam-langs-eskilstunas-gator/

Pizza någon gång ibland ja, låter konstigt att de som spelar i lägre divisoner/amatörer sköter sin kost och sen när man når eliten och lever på sin sport då äter man vanligen pizza efter matcherna?

Då är det något nytt dietisterna hittat på för förr var det inte så!
Citera
2020-10-24, 14:56
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XDXDXDXD
Jo, är vanligt att man trycker pizza eller annan snabbmat direkt efter matcherna. Fylla på med något lite fort innan man äter riktig middag senare.

Om du kollar på valfri serie om Djurgårdens IF ser du att de alltid äter pizza direkt efter matcherna. Antagligen inte ensamma om det heller.

Ja det är vanligt bland juniorlagen att de vill stanna på donken eller max.

Även spelare på toppnivå tar en burgare eller korv också men först äter de bra mat, sen om resan är lång blir det ett stopp för skräpmat.

Aldrig har jag sett en pizza och jag skulle vilja se den busschaufför som låter dem äta pizza på bussen, det finns inte.
Citera
2020-10-24, 14:58
Medlem
goofers avatar
Kanske Ts kan komma in och reda ut begreppen om pizza eller mat efter match och träning, folk verkar tro att det äts pizza för jämnan.
Citera
2020-10-24, 15:00
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Kanske Ts kan komma in och reda ut begreppen om pizza eller mat efter match och träning, folk verkar tro att det äts pizza för jämnan.

Ingen som påstått.
Citera
2020-10-24, 15:15
Medlem
Citat:
Ja det är vanligt bland juniorlagen att de vill stanna på donken eller max.

Även spelare på toppnivå tar en burgare eller korv också men först äter de bra mat, sen om resan är lång blir det ett stopp för skräpmat.

Aldrig har jag sett en pizza och jag skulle vilja se den busschaufför som låter dem äta pizza på bussen, det finns inte.

Kolla då på exempelvis valfri serie om Djurgårdens IF herrlag (finns tre stycken som spelats in senaste 1-2 åren tror jag). De äter alltid pizza direkt efter match. I omklädningsrummet, inte på bussen och för att få i sig något lite fort eftersom kropparna är helt tömda på energi.

Naturligtvis måste det inte se ut såhär inom alla sporter och helt optimalt är det inte, men det hör till vanligheterna att fotbollslag äter pizza elr liknande direkt efter match.
Citera
2020-10-24, 15:16
Medlem
Citat:

Är inte direkt ovanligt att elitidrottsmän äter/dricker onyttigt? Ovechkin t.ex sveper flera burkar coca-coca under och innan match.
Citera
2020-10-24, 15:16
Avslutad
Hur känns det att spela i en av Europas sämsta högstaliga?

Allsvenska är så jävla kass att man i princip skulle kunna byta ut vilken given spelare som helst i en match mot en helt random dude på gatan utan att man skulle märka någonting.

Vad är dina kommentarer på det?
Citera
2020-10-24, 15:43
Medlem
dwgs avatar
Har du fått en galge i röven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem