2020-10-25, 06:17
Medlem
TuffRobbans avatar
Hej.
Jag hörde en dag fotbollspelaren Thierry Henry säga: "Som elitidrottare har man alltid ont någonstans i kroppen".
Var har du alltid ont?
Citera
2020-10-25, 07:18
Medlem
Tack för en intressant trådstart!

Jag undrar hur alkoholkulturen är i allsvenskan? Sups det något överhuvudtaget? Har det ändrats under åren då du spelat? Har ni alltid lagfest efter säsongen? Hur är det under en vm/em-sommar? Passas det på att festas nåt då bland dem som inte är nära att platsa i landslaget?
Senast redigerad av Touchdown 2020-10-25 kl. 07:19. Anledning: stavfel
Citera
2020-10-25, 07:25
Medlem
Fyller på med mer!

Hur är lagsammanhållningen i ett a-lag i allsvenskan? Är det strikt proffesionellt och stelt? Folk sitter med egna lurar i omklädningsrummet och varsin padda på bussen... blir man polare med sina lagkamrater som man blir i ungdomslag och juniorlag? Då brukar man ju liksom slänga käft i omklädningsrummet, lyssna på hårdrock innan match, dricka kaffe och tjöta lite, kanske pranka och busa och retas, spela kort på bussen och kolla gemensam film osv osv. Förekommer detta i seniorlag på elitnivå?
Citera
2020-10-25, 07:25
Medlem
Du nämnde "bötessystem* tidigare. Hur funkar det, och hur är det utformat. Är det ni spelare som håller i det, vad går pengarna till, storlek på beloppen och vad får man böter för. Om du inte vill lura dig för mkt, svara generellt.
Citera
2020-10-25, 07:52
Avslutad
Vad är din pinsammaste miss?

Själv chippade jag en straff på en stillastående målvakt i min ungdom.
Citera
2020-10-25, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XDXDXDXD
Är spelare i allsvenskan sämre fysiskt än spelare i typ Championship/Serie A/Bundesliga?

Då menar jag snabbhet, styrka, uthållighet..

Citat:
Ursprungligen postat av Anon3274
I Fifa ja. Nu är inte jag riktigt ett fotbollsproffs men i verkliga livet så tror jag den stora skillnaden är möjligtvis snabbheten. Snabbare spelare, samt snabbare tempo. Men det andra borde inte vara någon större skillnad.

Tror det är ungefär som Anon säger. Snabbheten och kapaciteten till att göra något med bollen i hög fart är väl det som skiljer framför allt. Möjligen även antal maxlöp man kan ta i rad.
Citera
2020-10-25, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Har du någonsin känt att en värvning för laget kommer försämra era framtida prestation? Eller känner du folk som känner så?

Nej, och anledningen är att en spelare kan ha en skitsäsong på en plats, och explodera på en annan. Klubben värvar oftast spelare för att han iallafall har varit bra en gång i tiden. Då gäller det att försöka få ut det hos oss också. Mycket handlar om självförtroende. Däremot kan jag känna att vi kommer bli sämre när vi tappat en bra spelare mitt i säsong eller så. Det blir ofta svårt att ersätta direkt.
Citera
2020-10-25, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoftzoloft
hej igen,

Finns det spelare i motståndarlag som du verkligen genuint ogillar?

Hur går snacket mellan spelarna på plan, är det mycket trash-talk osv?

Hänger ni spelare med vandra privat också?

Hänt att du har fått skit av tränare/spelare efter en dålig insats?

jämför ni varandras löner och finns det avundsjuka i "gruppen" på dem som tjänar mer exempelvis?

mvh

Hallå där!

Det finns det. Christiansen är en av dom. Kan inte rabbla alla, för då blir det uppenbart vilka jag inte spelar för. Men Hemvändare är i regel ganska dryga.

Inte så mycket thrash talk. Kan vara någon yngre spelare som säger "din mamma" grejer och sånt där. Mer tjöt på domaren för att få fördelar.

Som alla andra arbetsplatser antar jag så finns det grupper inom gruppen. Vissa är kompisar på riktigt även utanför. De som inte har familj i staden tenderar att umgås.

Självklart har man fått det. Det har nog alla fått. Eller snarare så kommer kritiken där och då.

Nej vi pratar inte om löner. Kan jämföra skokontrakt osv som en rolig grej. Men aldrig löner.
Citera
2020-10-25, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigertompa
Vet inte om det har ställs innan

Är du rädd för Corona och hur gör ni för att skydda er?

Omklädningsrum m.m

Hur många gånger testa ni för Corona?

Har ni ett bötesystem om tex sen ankomst?

Få de yngre bära in och ut vattenflaskor etc på träningen?

Jag är orolig för hur corona kommer påverka våran ekonomi. Sjukdomen i sig är jag inte orolig över. Vi fyller i ett protokoll dagligen som vi skickar in till vår medicinska avdelning. Där svarar vi på massa hälsofrågor ang symtom. Sedan är det som resten av landet. Mycket handtvätt och handsprit.

Vi testar bara för corona om vi blir sjuka typ förkylda.

Det har vi.

Nja, de hjälper mest att ta in grejer efteråt tror jag.
Citera
2020-10-25, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffRobban
Hej.
Jag hörde en dag fotbollspelaren Thierry Henry säga: "Som elitidrottare har man alltid ont någonstans i kroppen".
Var har du alltid ont?

I princip ja. Fotleder och knän som värker hos mig ofta.
Citera
2020-10-25, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Tack för en intressant trådstart!

Jag undrar hur alkoholkulturen är i allsvenskan? Sups det något överhuvudtaget? Har det ändrats under åren då du spelat? Har ni alltid lagfest efter säsongen? Hur är det under en vm/em-sommar? Passas det på att festas nåt då bland dem som inte är nära att platsa i landslaget?

Det har ungefär varit detsamma mina år. Det kan supas på en midsommar eller en längre ledighet. Vi har ofta en lagmiddag efter säsongen där det blir en utgång för de som vill. Under landslagsuppehåll så tränar vi så där blir det inget supande. Det som ändras är väl att de yngre ofta aldrig ens smakat alkohol idag. Istället håller de på med de senaste inom kost eller whatever.
Citera
2020-10-25, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Fyller på med mer!

Hur är lagsammanhållningen i ett a-lag i allsvenskan? Är det strikt proffesionellt och stelt? Folk sitter med egna lurar i omklädningsrummet och varsin padda på bussen... blir man polare med sina lagkamrater som man blir i ungdomslag och juniorlag? Då brukar man ju liksom slänga käft i omklädningsrummet, lyssna på hårdrock innan match, dricka kaffe och tjöta lite, kanske pranka och busa och retas, spela kort på bussen och kolla gemensam film osv osv. Förekommer detta i seniorlag på elitnivå?

Mycket av det du räknade upp förekommer. Vi är bara människor så att ha kul tillsammans ingår. Man skojar mycket. inga direkta pranks. Kortspel förekommer. Mer socialt om vi åker dagen innan. Åker vi matchdag så är folk mer introverta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in