2020-10-27, 13:39
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Hur länge har du spelat i allsvenskan? ]Vad tjänar du?
Han har svarat på den frågan. Över 50.000/månad tjänar han.
Citera
2020-10-27, 14:00
Medlem
KaptenJokkapekkas avatar
Spelade fotboll för längesen å vad som va överhängande känt hos alla typ va allas snuttar! Har du kolla på alla dina lagkompisar snuttar elle har de ändrats, tänker utseende å storlek typ?
Citera
2020-10-27, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Tackar för svaret. Jag för min del får be om ursäkt för en klumpig inledning på min fråga. Men svaret gläder mig för att många fler kan nyttja dina skor och kanske bli professionella spelare.

En sak som många mer eller mindre kända personer råkar ut för är att påverkade människor kommer fram på krogen och vill gärna påminna en om jantelagen. Har du sett eller upplevt nå't sådant?

En annan sak är, förvånande nog, att ingen har frågat om (fri)biljetterna till matcherna. Hur fördelas dessa spelare emellan eller har alla samma kvot? Fördelning hemma/borta?
Hur poppis är man med denna fribiljettreserv?

Alla har samma kvot biljetter. Ibland kan man fixa fler, eller att man får av lagkompisar beroende på dignitet av match. Pratar hemma matcher. Borta tror jag klubben får ganska få biljetter som ofta går till klubbledning, kanske finns 1-2 att ge bort till andra.

Ibland får man frågor om fribiljetter, men de är sällan man har över. Brukar vara samma gäng som går med mina.
Citera
2020-10-27, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vorlander
Vad tror du om förhållandet talang träning? Var du tidigt en av de bästa i ditt lag eller var det hård träning som tog dig till allsvenskan. Tror du att du tränat hårdare än de som inte når hela vägen eller är det talangen som avgör i slutändan?

Det måste ju vara en kombination av talang och träning. Jag har aldrig varit sämst i något pojk eller ungdomslag. I en viss ålder var jag inte heller bäst. Tror inte det finns någon som kommit till Allsvenskan på ren talang. Men träning kan betyda många olika saker, spela gårdsfotboll med kompisar, springa i skogen eller spela passningar mot en vägg. Ta Zlatan som exempel. När han var 19-20 är jag helt övertygad av att han hade fler fotbollstimmar än många andra i hans årskull. Kanske inte med ett lag, men med en boll.
Citera
2020-10-27, 14:13
Medlem
Jag tror du ljuger. Så länge du inte kan bevisa det trots anonymitet är detta bara en troll-tråd.
Citera
2020-10-27, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rob1891
Höll du på något svenskt lag som yngre? Om ja, har du fått lyckan att spela för det laget och är det stor skillnad att spela för laget man höll/håller på?

Ja det hade jag. Och måste tyvärr passa på andra frågan. Men jag kan väl säga generellt att klubbkärlek eller "att hålla på ett lag" dör ut mer och mer när man väl börjar spela fotboll på heltid.
Citera
2020-10-27, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
1. Vad anser du om BLM (Black Lives Matter)? Är det en rörelse du ställer dig bakom? Om ja, varför? Om nej, varför inte?

2. Hur hanterar man skador som fotbollsspelare? Vad är den värsta skada du har åkt på?

3. Hur hanterar man petningar? Hur mycket vill man spela från start? Känns det någonsin okej att sitta på bänken eller bli utbytt?

4. Tycker du att AIK gjorde rätt som sparkade Rikard Norling eller borde han ha fått mer tid? Tycker du i regel att tränare sparkas för ofta eller för sällan eller att det ligger på en logisk nivå?

5. Är du nöjd med din fotbollskarriär så här långt? Hade du väntat dig mer av den, eller har du uppfyllt den potential du tyckte att du hade?

6. Hur hade det känts att representera Sverige i landslagssammanhang? Hur mycket hade det betytt att representera Sverige i en tävlingslandskamp eller till och med ett mästerskap?

7. Är du säker på att du högskolestudier inte är något för dig efter karriären? Baserat på dina svar här verkar du en ganska reflekterande person som dessutom är bra på att uttrycka sig. Jag tror att du har en akademiker i dig. Har jag fel?

8. Har du något favoritlitteratur annat än böcker av Erik Niva och Olof Lundh? Läser du något skönlitterärt? Vad är dina favoritfilmer förutom Gladiator? Vad är din musikstil?

1. Jag är inte superinsatt. Av det jag läst så är väl tanken god, polisen i usa är väl kända för att rasprofilera endel och det är väl bra att det uppmärksammas där. Vad BLM gör i Sverige har jag ingen aning om. Tyckte att det var sjukt att vi hade protester mot polisbrutalitet flera hundra mil bort.

2. Man blir arg, ledsen, frustrerad och sedan accepterar man läget, lyssnar på det medicinska teamet och jobbar hårt för att komma tillbaka. Utan att säga exakt så är det en ligamentskada.

3. Petningar är tuffa att ta om man inte ser att spelaren som tagit din plats är uppenbart bättre. Den enda vägen att gå är att jobba hårdare, chansen kommer att komma förr eller senare. Under tiden som man är utanför elvan så får man vara självisk och se träningen som det enda sätt att bli bättre.

4. AIK var otroligt ihåliga med man-man systemet man hade. Det hade kanske kunnat bli bra tillslut, men det var nog ett nödvändigt krav för att öka möjligheterna till nytt kontrakt. I regel tycker jag klubbarna är för snabba med tränarbyten utomlands. I Sverige är de mer rimliga.

5. Jag är nöjd var jag har åstadkommit under min karriär ja. Alla kids drömmer om United eller Real Madrid men tillslut måste man vara realist också.

6. Antagligen en av de största händelserna i ens karriär. Det man drömde om som grabb.

7. Man ska väl aldrig säga aldrig, men jag var i regel riktigt skoltrött. Kan inte se mig själv i en skolbänk igen. Svenska och Idrotten var väl de enda ämnena som jag var bra i.

8. Nja, jag gillar självbiografier. Jag läste nästan ut boken Sapiens av Yuval Harari när den kom ut. Den var ganska intressant för att vara en typ av bok som jag aldrig skulle köpa i vanliga fall. I filmväg står Marvelfilmerna högt i kurs. Musiksmak blandat.
Citera
2020-10-27, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadeklockan
Kan du någon gång känna ångest över att du inte har ett 'vanligt" jobb?
Till exempel att jobba 7.00-16.00, måndag till fredag och vara ledig på helgen. Träna när du känner för det, skippa när du känner för det osv.

Ungefär hur många nätter sover ni borta under en säsong?

Nja, inte mer än att det påverkar det sociala umgänget med att vara borta nästan varje helg. Jag vet att jag kommer hamna i den vardagen till slut ändå. Får försöka njuta av fotbollen så länge jag håller måttet.

Mellan 5-14 nätter. Jävla spann jag vet, men är jag mer exakt så är det inte så svårt att se vart man spelar.
Citera
2020-10-27, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Tittar ni på varandras snoppar i omklädningsrummet/duschen?

Nej.
Citera
2020-10-27, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Om man bortser från allsvenskans mest omtalade namn och går till de yngre som inte talas så mkt om (än), finns det någon/några du anar går en väldigt ljus framtid tillmötes med proffssejourer eller landslagskarriärer framför sig, isåfall vem/vilka?

Jag tror att både Sead och Islänningen i Norrköping kommer gå utomlands igen. Häcken har några fina i Irandust och Wålemark. Yusuf i IFK GBG. Abraham AIK. Gillar även Fröling i Kalmar.
Citera
2020-10-27, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Hur länge har du spelat i allsvenskan? Vad tjänar du?

Mer än en säsong, 50k+ i månaden.
Citera
2020-10-27, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenJokkapekka
Spelade fotboll för längesen å vad som va överhängande känt hos alla typ va allas snuttar! Har du kolla på alla dina lagkompisar snuttar elle har de ändrats, tänker utseende å storlek typ?

Ingen aning om vad snuttar är för något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in