Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHero
1. Vad anser du om BLM (Black Lives Matter)? Är det en rörelse du ställer dig bakom? Om ja, varför? Om nej, varför inte?
2. Hur hanterar man skador som fotbollsspelare? Vad är den värsta skada du har åkt på?
3. Hur hanterar man petningar? Hur mycket vill man spela från start? Känns det någonsin okej att sitta på bänken eller bli utbytt?
4. Tycker du att AIK gjorde rätt som sparkade Rikard Norling eller borde han ha fått mer tid? Tycker du i regel att tränare sparkas för ofta eller för sällan eller att det ligger på en logisk nivå?
5. Är du nöjd med din fotbollskarriär så här långt? Hade du väntat dig mer av den, eller har du uppfyllt den potential du tyckte att du hade?
6. Hur hade det känts att representera Sverige i landslagssammanhang? Hur mycket hade det betytt att representera Sverige i en tävlingslandskamp eller till och med ett mästerskap?
7. Är du säker på att du högskolestudier inte är något för dig efter karriären? Baserat på dina svar här verkar du en ganska reflekterande person som dessutom är bra på att uttrycka sig. Jag tror att du har en akademiker i dig. Har jag fel?
8. Har du något favoritlitteratur annat än böcker av Erik Niva och Olof Lundh? Läser du något skönlitterärt? Vad är dina favoritfilmer förutom Gladiator? Vad är din musikstil?
1. Jag är inte superinsatt. Av det jag läst så är väl tanken god, polisen i usa är väl kända för att rasprofilera endel och det är väl bra att det uppmärksammas där. Vad BLM gör i Sverige har jag ingen aning om. Tyckte att det var sjukt att vi hade protester mot polisbrutalitet flera hundra mil bort.
2. Man blir arg, ledsen, frustrerad och sedan accepterar man läget, lyssnar på det medicinska teamet och jobbar hårt för att komma tillbaka. Utan att säga exakt så är det en ligamentskada.
3. Petningar är tuffa att ta om man inte ser att spelaren som tagit din plats är uppenbart bättre. Den enda vägen att gå är att jobba hårdare, chansen kommer att komma förr eller senare. Under tiden som man är utanför elvan så får man vara självisk och se träningen som det enda sätt att bli bättre.
4. AIK var otroligt ihåliga med man-man systemet man hade. Det hade kanske kunnat bli bra tillslut, men det var nog ett nödvändigt krav för att öka möjligheterna till nytt kontrakt. I regel tycker jag klubbarna är för snabba med tränarbyten utomlands. I Sverige är de mer rimliga.
5. Jag är nöjd var jag har åstadkommit under min karriär ja. Alla kids drömmer om United eller Real Madrid men tillslut måste man vara realist också.
6. Antagligen en av de största händelserna i ens karriär. Det man drömde om som grabb.
7. Man ska väl aldrig säga aldrig, men jag var i regel riktigt skoltrött. Kan inte se mig själv i en skolbänk igen. Svenska och Idrotten var väl de enda ämnena som jag var bra i.
8. Nja, jag gillar självbiografier. Jag läste nästan ut boken Sapiens av Yuval Harari när den kom ut. Den var ganska intressant för att vara en typ av bok som jag aldrig skulle köpa i vanliga fall. I filmväg står Marvelfilmerna högt i kurs. Musiksmak blandat.