2020-10-24, 15:56
Medlem
BosseRingholms avatar
Känner du till något om att matchfixning pågår i allsvenskan? Det händer ju att folk åker dit, främst i lägre divisioner. Hur stort tror du mörkertalet är?
Citera
2020-10-24, 16:18
Medlem
Vad tycker du inte om i svensk barn- och ungdomsfotboll? Vad skulle du anamma som du vet andra länder har i sina system?

Vad har du för "benefits"? Sponsoravtal och liknande där du får rabatter eller till och med gratis produkter?

Hur bor du? Bil?
Citera
2020-10-24, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockmenglad
Hallå FB! Har egentligen läst Flashback under många år men aldrig haft ett eget konto. Fram tills nu.

Jag läste en tråd om en tjej som var sjöman och tänkte att mitt jobb är ju också ganska intressant, iallafall så får man en del frågor om det IRL.

Med tanke på att det inte finns så många lag i Allsvenskan så tänker jag begränsa så mycket info om mig personligen som möjligt. Därav mitt användarnamn tjockmenglad (Jag är inte vare sig tjock eller glad på planen) 😂

Men det jag kan säga är att jag har spelat mer än en säsong i Allsvenskan.

Så om ni undrar något så fråga på! Om inte så får jag väl läsa vidare om annat på lunchen.

Är du nöjd med ett "jobb" där vuxna män springer efter en boll? där de flesta verkar rätt hjärndöda och att spela i en av de mest trista sporter som går att utöva? Borde fotbollen inte dö ut en gång för alla? Kommer du sitta som gammal och fundera vad fan du höll på med och kanske ångra dig? tänker du på djupare frågor någonting eller är det bara hjärndöd träning dagarna i ända? Får du fler brudar som fotbollsspelare, är de flesta brudar du träffar idioter?
Senast redigerad av gameboyguy 2020-10-24 kl. 16:57.
Citera
2020-10-24, 17:05
Medlem
AreYouBacks avatar
Drömmer du om ett proffsliv eller känns det helt OK att vara spelare i Allsvenskan? Ni tjänar kanske inga miljoner men för ett fotbollskneg är livet rätt bra eller?
Citera
2020-10-24, 17:53
Medlem
Bacterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Behöver inte gått på högskola.
Antingen " jag är allsvensk fotbollsspelare, ställ era frågor "
Eller;
"Är allsvensk fotbollsspelare"
Elle;
Försörjer mig som allsvensk fotbollsspelare "
Har vart i svängen många år, men aldrig hört just uttryck som " jobbar som allsvensk fotbollsspelare "
Jobbar som artist, jobbar som politiker , jobbar som skådespelare låter lika långsökt.
Jobbar gör man som brevbärare, lärare, polis.
Nä där har du helt fel.Klart man kan uttrycka sig så. Då han jobbar som det.Så mycket är klart.
Citera
2020-10-24, 17:59
Medlem
getbusys avatar
Jag vet vem du är, känns de bra?
Citera
2020-10-24, 18:10
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Jag vet vem du är, känns de bra?
Nej, det gör du inte. TS har varit försiktig nog i sina svar.

Dessutom tror jag knappast att TS skräms av någon skulle veta vem han är. Han har inte sagt något kontroversiellt. Han har duckat alla politiska frågor och inte hängt ut en enda annan spelare eller ledare. I hans övriga inlägg utanför denna tråd har han rådfrågat om teve-aparater. Även om TS' identitet skulle läcka så har han inte gjort eller sagt något som förtjänar tidningsrubriker.
Citera
2020-10-24, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XDXDXDXD
Om du inte märkt det än älskar jag IFK GBG och tycker därför det är mycket spännande att höra din input som allsvensk spelare.

När ni mötte GBG under Poyas ledning, vad sa era tränare till er rent taktiskt?

Märker man att Jakob Johansson och Wernblom har varit uppe på en högre nivå när ni spelar mot blåvitt eller är de avdankade?

De taktiska bitarna handlade om att låta calisir eller vad han heter ha så lite boll som möjligt. I uppspelen har han en annan dimension med tanke på hans långbollar. Sedan så pratar man alltid om deras kontringsspel.

JJ tycker jag man ser att han har en högre nivå än de flesta. Trots att han inte är i form än.
Citera
2020-10-24, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Delar ni rum? Tycker det är lite konstigt när rika klubbar låter spelare dela rum, framförallt när det finns sjukdomar som t ex influensa då riskerar fler spelare att bli sjuka. Hade velat ha ett eget rum de flesta gångerna

Det varierar. Har varit en fler tillfällen det varit singelrum i år. Jag tycker det är rätt tråkigt att sova själv så det skadar inte mig att umgås med någon.
Citera
2020-10-24, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teellur
Är han islänningen i Norrköping allsvenskans största talang, eller ser du nån annan som du tror kan bli en spelare för de stora ligorna?

Islänningen är bra, men håller Sead högre.
Citera
2020-10-24, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.xduba
Vilken coach hade du helst velat haft i ditt lag?

Hur ser du på att allsvenskans nivå är väldigt låg och att den skulle kunna vara bättre om man steppade upp sitt game med intensivare och seriösare träningar?

Nu har jag noll inblick i varken svensk eller utländsk fotboll utifrån det man ser på TV/internet men känns som att svensk fotboll skulle kunna nå högre nivå-

Nu är han inte kvar i AS men Potter hade varit intressant att jobba med. Det han gjorde med ÖFK var helt otroligt.

Jag tror att nivån i AS beror på för dålig pojk och ungdomsträning samt 51% regeln vi har. Vi kan inte mäta oss pengarna från ägarstyrda föreningar. Så våra bästa spelare går utomlands.
Citera
2020-10-24, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vilken typ av musik brukar ni lyssna på i omklädningsrummet inför matcher? Är det de äldre grabbarna i laget som väljer spelningslistorna eller hur fungerar det? Eller sitter folk numera med varsina hörlurar och lyssnar på vad de själva vill?

Hur vill du bli ihågkommen efter din fotbollskarriär? Är det viktigt för dig att bli en klubbikon i den klubb du spelar i nu?

Vad är den viktigaste fotbollsegenskap som du har som har tagit dig ända till Allsvenskan?

Vad är det onödigaste köp du har gjort för dina proffspengar?

Vad kör du för bil?

Vad har du för tips till ungafotbollsgrabbar som vill ta sig lika långt i sina fotbollskarriärer som du har gjort?

Vilka var dina främsta fotbollshjältar när du var liten? Vilka i det svenska landslaget såg du upp till som idoler när du var ung?

Väldigt olika, allt från Håkan till Hip hop till Coldplay. Äldre styr stereon. Men de flesta sitter med egna hörlurar.

Hade varit fint om man blev ihågkommen för att man iallafall gav 100% varje gång. Inte funderat i de banorna så mycket. Det är inte viktigt att bli en ikon.

Bra speluppfattning antar jag.

En skinnjacka för 15 lök i början av min karriär som försvann på krogen.

VW

Jobba hårt. Klyschigt men det stämmer. Ge dig själv en ärlig chans. Spela så mycket fotboll du kan. På gården, med kompisar, med ett lag. Du lär dig saker hela tiden.

Gerrard såg man upp till. I landslaget har Henke stått högt i kurs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in